6 mei 2025, 01:36:57

Eén of twee?

Gestart door Charlotta, 7 november 2009, 23:36:19

« vorige - volgende »

Bello

Het valkje was dus uit een voliere en miste dus zijn vriendjes.
Daarom gilde het ook zo, het valkje voelde zich alleen.

dit is gewoon een bijna standaard probleem als je een valkje koopt uit de dierenwinkel. Je weet niets van de achtergrond.

Het valkje is er nu beter aan...maar zit hij nu in een verwarmde nachthok/ voliere.

Groetjes Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Larissa

10 november 2009, 21:22:23 #16 Last Edit: 10 november 2009, 22:07:08 by Larissa
Hey

Ook ik had in eerste instantie zoiets van ojeee moet dit nog goed komen...en kan me goed voorstellen dat je er moedeloos van wordt

Ik bedoel dit niet als aanval op jou Baudien maar meer als tip dat er dus meer van dat soort gevallen valkjes zijn...daarnaast ik werk ook 4 dagen in de week en dat is uit eindelijk ook de reden geweest voor een meissie voor onze Pico en het klikt gelukkig

groetjes

Charlotta

Ja, hij zit in een voliere met een verwarmd deel en hij heeft het er prima naar zijn zin, ik ben net gaan kijken.
Ik heb er vrede mee.
Nogmaals, ik begrijp best dat het voor jullie, valkliefhebbers, snel is en petje af voor diegene die met een kind van 3 en honden elke dag een half uur voor de kooi gaat zitten en na een week resultaat ziet.
Misschien heb je geen baan, of heb je een engelenduld.

En ja, ik heb een ander valkje nu. Ook snel, he?
Maar toch ga ik dit verhaal hier vertellen. Ik werk in een dierenwinkel (nee, we verkopen zelf geen vogels) en daar kwam een oude vrouw een voerbakje kopen voor haar valkparkiet.
Ze had hem "geërfd" van een overleden vriendin omdat de echtgenoot van die vriendin er niet voor wilde zorgen en gedreigd had hem te laten vliegen. Maar ze was zelf ook weduwe en ging graag regelmatig wat daagjes weg en nu met Sjors ging dat niet......dus eigenlijk was ze op zoek naar een goed thuis.
Ik ben maandagavond gaan kijken. Hij praat zelfs een beetje, hij fluit en hij "tjirpt" en hij gilt nooit, zei ze.
Aangezien ik alles in huis had, een nieuwe kooi, voer en noem maar op, heb ik Sjors meegenomen.
En nu zit ik hier van hem te genieten. Hij is nog wat stil, want hij moet wennen. Maar hij haalt leuke capriolen uit, onderzoekt voorzichtig zijn nieuwe kooi en reageert heel erg op mijn stem en zoekt echt contact als ik voor de kooi sta.
Hij is geringd, ongeveer 3 jaar en is jong uit het nest bij die vriendin terecht gekomen, heeft dus nooit in een groep gezeten en is aan mensen gewend.

Landiej

Daar zul je ongetwijfeld een leuk valkje aan hebben :)

Larissa

Hey

Leuk dat het wel goed gaat met dit valkje

Nog even voor de duidelijkheid ik werk zelf 4 dagen in de week heb een man in drie ploegen misschien dat natuurlijk wel een mazzeltje is want zo is 1 van ons altijd bij de valkjes en hebbe we uiteraard veel tijd voor hun is het niet ik dan wel mijn man

Hoop dat je lang en gelukkig mag genieten van dit lieve valkje

groetjes

mariejj

11 november 2009, 16:38:03 #20 Last Edit: 11 november 2009, 16:53:45 by mariejj
Citaat van: Beaudien op 11 november 2009, 10:14:20

Nogmaals, ik begrijp best dat het voor jullie, valkliefhebbers, snel is en petje af voor diegene die met een kind van 3 en honden elke dag een half uur voor de kooi gaat zitten en na een week resultaat ziet.
Misschien heb je geen baan, of heb je een engelenduld.

Als je geen tijd heb neem dan ook geen huisdieren.  ::) ;)
En neem je wel een dier zorg er dan tenminste voor dat je je goed heb ingelezen, dan voorkom je dus zulke 'problemen'.

Ik werk 7 dagen per week. (ouders melkveebedrijf) Ook regelmatig s'nachts eruit.  ::)   het tamme valkje binnen gaat savonds als we tv kijken uit de kooi.   Dus het is onzin dat iemand geen baan heeft als ze wel tijd hebben om een halfuurtje te besteden aan hun valkje.

Larissa

tis niet zo zeer een punt van wel of geen baan
ik denk dat het meer is van hoe hoog ligt je tolerantie grens wat lawaai betreft en das voor ieder weer anders

Ik weet van me eigen valkjes dat ze het fijn vinde als ik ff met hun klets smorgens en daar naast mogen ze savonds los vliegen
Nu hebben joepy en pico eitje(s) en willen ze er niet meer uit en coco en chica zijn nog niet tam genoeg dus daar ben ik nu mee bezig om die hand tam te krijgen...en ja zoiets vergt veel tijd en liefde dus ook engelengeduld

groetjes

mariejj

Citaat van: Larissa op 11 november 2009, 17:26:25
tis niet zo zeer een punt van wel of geen baan
ik denk dat het meer is van hoe hoog ligt je tolerantie grens wat lawaai betreft en das voor ieder weer anders

Ik weet van me eigen valkjes dat ze het fijn vinde als ik ff met hun klets smorgens en daar naast mogen ze savonds los vliegen
Nu hebben joepy en pico eitje(s) en willen ze er niet meer uit en coco en chica zijn nog niet tam genoeg dus daar ben ik nu mee bezig om die hand tam te krijgen...en ja zoiets vergt veel tijd en liefde dus ook engelengeduld

groetjes

Maar dat werd ook als reden aangeven waarom die vogel weg moest  ;)  en dan heb ik zoiets van als je geen halfuurtje tijd heb voor je vogeltje,,  waarvoor heb je hem dan?  Dan moet dat beestje maar een beetje voor de sier in een kooitje zitten.  ::)
En ik weet wat schreeuwers zijn,, heb zelf zonparkieten en die zijn 10 X erger dan valkjes,  maar ik wist waar ik aan begon en doe ze dus ook niet zo weer weg.
Ik vind het alleen jammer dat dit allemaal zo makkelijk te voorkomen was geweest.  ;)

Kimm

hoi beaudien,

gefeliciteerd met je nieuwe valkje en ik hoop dat je heel lang van hem mag genieten.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Landiej

Citaat van: mariejj op 11 november 2009, 17:49:58
Ik vind het alleen jammer dat dit allemaal zo makkelijk te voorkomen was geweest.  ;)

Ja dat is zo. Ik ben het volledig met je eens, maar het is nu verleden tijd. Misschien kunnen we Beaudien het voordeel van de twijfel gunnen en haar succes wensen met het nieuwe valkje :)

Larissa

Hey Landiej

Daar heb je een goed punt

Beaudien bij deze wens ik je heel veel mooie en gelukkige jaren met dit valkje toe

groetjes Larissa en de valkjes

Christa1

Beste mensen,

Wat een ontzettend vervelende berichten staan hier op dit topic.

In plaats van iemand te helpen die een groot probleem heeft, wordt er grotendeels veroordeeld door mensen die zich klaarblijkelijk niet kunnen inleven in een situatie van iemand anders.

Uiteindelijk komen veel mensen hier toch terecht die vragen hebben of problemen hebben enz. en willen ook graag serieus met mensen over hun probleem praten. Moet toch kunnen? Ik vind van wel!

Bij deze wil ik jou, Beaudien, heel veel succes wensen met je nieuwe valkje. Je hebt het goed gedaan hoor.
Ik zou precies hetzelfde hebben gedaan en het valkje wat je eerst had is nu vast heel gelukkig.
Dus alles is goedgekomen, vogel gelukkig en jij en je gezin ook gelukkig! En daar gaat het uiteindelijk om.

Groeten van Christa

amazingleeuwtje

Citaat van: Christa1 op 11 november 2009, 22:48:31
Beste mensen,

Wat een ontzettend vervelende berichten staan hier op dit topic. ??? ??? ??? ???

In plaats van iemand te helpen die een groot probleem heeft, wordt er grotendeels veroordeeld door mensen die zich klaarblijkelijk niet kunnen inleven in een situatie van iemand anders. ??? ??? ???

Uiteindelijk komen veel mensen hier toch terecht die vragen hebben of problemen hebben enz. en willen ook graag serieus met mensen over hun probleem praten. Moet toch kunnen? Ik vind van wel!

Bij deze wil ik jou, Beaudien, heel veel succes wensen met je nieuwe valkje. Je hebt het goed gedaan hoor.
Ik zou precies hetzelfde hebben gedaan en het valkje wat je eerst had is nu vast heel gelukkig.
Dus alles is goedgekomen, vogel gelukkig en jij en je gezin ook gelukkig! En daar gaat het uiteindelijk om.

Groeten van Christa

Beste Christa,

Als je niet zo negatief leest als Beaudien dan kan je lezen dat de mensen hier weldegelijk helpen en niet afkraken...

Beaudien had geen hulp nodig puur omdat ze ZELF al na 2 dagen had beslist dat haar valkje weg moest, hoe kun je in godsnaam een valkje de kans geven in 2 dagen????

Ik krijg een baby, nu is mijn baby een huilbaby 2 nachten houd ze mij wakker hmmmm hier word ik gek van, ga een ander huis zoeken...  Dus ZIJ/WIJ kregen niet eens de kans om te helpen lieve Christa... Het is ook zo dat valkjes ook gevoelens hebben zoals verdriet, heimwee, angst moet ik nog doorgaan??? Ja ze heeft zeker een goed plekje gevonden voor dit valkje, ik had niet hetzelfde gedaan althans niet in 2 dagen tijd...

Het is maar net hoe snel je je aangevallen voelt ennnnnn wie de schoen past trekt deze aan..

Wat mij betreft mag dit TOPIC gesloten worden..

p.s Zeer zeker wens ik Beaudin heel veel succes met haar nieuwe aanwinst, hoop dat dit valkje zijn/haar snaveltje niet te hard open zal zetten... ;)

Kimm

hoi beaudine,

als je vragen hebt etc hoop ik dat je ze nog gewoon steld hoor. het is niet de bedoeling dat je nu weg blijft ;)

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Charlotta

Citaat van: mariejj op 11 november 2009, 16:38:03

Als je geen tijd heb neem dan ook geen huisdieren.  ::) ;)
En neem je wel een dier zorg er dan tenminste voor dat je je goed heb ingelezen, dan voorkom je dus zulke 'problemen'.

Zucht.
Ik ga hier maar verder niet eens echt op reageren, is me iets te vermoeiend.