6 mei 2024, 02:07:52

witmasker bont ????

Gestart door Larissa, 1 november 2009, 21:25:49

« vorige - volgende »

Larissa

Hoi Hoi

Ik heb deze valkparkiet van me zusje over genomen omdat ze niet meer tegen zijn geschreeuw kon nu heeft de verkoper (dierenwinkel) gezegt dat dit een mannetje was en een witmasker bont

nu heb ik er echter zelf nog niet zo heel veel kijk op en nu is mijn vraag klopt dit

zie foto
Groetjes Larissa en de valkjes


mariejj

Inderdaad een bonte witmasker  ;)

Larissa

Hey Mariejj

Bedankt voor je reactie nu weet ik het zeker

groetjes Ons

Creatura

Leuk valkje hoor ;D
Bont witmasker inderdaad; maar of het een man is kun je vooral aan zijn gedrag merken.
Fluit hij veel en paradeert hij rond met zijn vleugeltjes iets van zijn lichaam af, dan is het een kereltje ;)
Hoe oud is hij?

Landiej

Het is al een flinkerd in elk geval :)
Inderdaad een bonte witmasker, mooi valkje!

Larissa

Hey Luitjes

Tis inderdaad een mannetje hij fluit 10 verschillende melodietjes en spreidt zijn vleugeltjes lichtjes

Echt een kleine macho dus

groetjes

Mark

Is het niet zo dat bij een mannetje het masker wit is en bij een pop grijs dan?
Dan zou dit toch zoizo een mannetje moeten zijn. Ondanks het gedrag? Waaruit nu blijkt dat het een mannetje is!

Gr

Larissa

Hey Mark

Hoe dat zit met de verkleuring van witmaskers dat weet ik niet
Misschien dat iemand daar antwoord op kan geven

groetjes

Manouk

normaal gesproken zal het masker van een witmasker wit kleuren bij een man en bij een vrouw meer grijs blijven..

Maar ik dacht dat bij bonte vogels je het verschil niet goed zou kunnen zien omdat er dus overal op het lijfje inclusie het kopje ook wit te vinden is...

Als ik het fout heb word ik wel verbeterd, maar dit is het volgens mij..

Kimm

bij een bonte witmasker , worden de kleuren doorelkaar vermengd en daardoor is het erg moeilijk om te zien of het om een popje of mannetje gaat.
mijn bonte witmasker is ook getest om te kijken of het een mannetje of popje was.



groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Larissa

oke, bij een witmasker is het dus eigenlijk het zelfde als bij bonte valkjes

Eerst kijken naar gedrag en kom je er niet uit is een dna test het beste...

zo weer wat geleerd vandaag  ;D

groetjes

Manouk

als het alleen een witmasker zou zijn dat zou je het nog kunnen zien aan zijn koppie..

maar aangezien het een BONTE witmasker is geld hetzelfde als bij bonte valkjes.. je kan het dus niet duidelijk genoeg zien..

Kimm

nee zoals coco zegt: bij gewone witmaskers krijgen de mannetjes een wit koppie en de popjes blijven grijs.

dan heb je nog de bonte witmaskers zoals jij die hebt en die zijn moeilijk te zien  :D

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kimm

ps als je kijkt bij die foto van antoine dan is het eerste valkje een gewone witmasker.

snap je het nog  ;D

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Larissa

whahahaha ik geloof dat ik jullie een beetje kwijt ben geraakt onderweg  :-X  ???

mijne is een bonte witmasker en die van antoine is een gewone witmasker

Als ik het dus nu goed begrijp heeft een bonte witmasker over al over zijn lichaam grijs/witte plekken (vlekken) ook in zijn gezicht
en een witmasker is over het lichaam grijs en het masker is wit ?

Mocht ik het niet goed hebbe dan hoor ik het wel