11 mei 2025, 17:28:47

Wie heeft er ringen ?

Gestart door Karin, 17 december 2003, 19:49:19

« vorige - volgende »

Karin

Hoi allemaal,

Ik heb voor volgend jaar ringen besteld voor de jongen valkjes, maar.... Ik heb nu ook een nest ! Ik zou ze ook graag willen ringen, omdat ik heb een prettig idee vind dat als ze per ongeluk wegvliegen ze toch via de ring eventueel terug kunnen komen. Ik kan een spoedbestelling plaatsen , maar dat duurt te lang, dan passen ze niet meer om de pootjes heen. Wie houdt altijd een goede ringadministratie bij én heeft nog 5 ringen van dit jaar over ?

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Stijn dc

hello

ik kan je jammer genoeg nit helpen, want ik heb ook zopas mijn ringen besteld, en ik woon in belgie. maar als je ringen van iemand anders neemt, gebruik je toch hun stamnummer?

Mandy

Misschien heeft Paul er 5 over? ::)
Want hij heeft mijn 10 ringen die ik van dit jaar over had. Hij had een nestje van 5 en moet er dus 5 over hebben als het goed is?

En vandaag heb ik toevallig de ringen voor volgend jaar ontvangen. Dat zijn goudkleurige ringen maar wel met 2004 erop natuurlijk. Als je niets anders vinden kan, kan ik er daar wel 5 van sturen als je wilt hoor, ik heb er toch voldoende besteld. En ach, ze zijn bijna van 2004 ook hé, dus kan wel toch? En een gouden ring hebben ze ook wel verdiend! :P
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Karin

Haha, dat vind ik nou ook, een gouden nestje !  ;D Dus ik ga graag in op je aanbod. Ik weet dat jij je administratie goed bijhoud  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi Karin,

Zoals Mandy zegt heb ik er ook nog 5 over nu dus als je ringen van dit jaar wilt hebben kan dat natuurlijk ook.
Laat maar even weten wat je het liefste hebt.

Groetjes, Paul

Mandy

Hmmm dan heb ik dat liever, want anders zal je net zien dat ik volgend jaar die 5 ringen tekort kom en een spoedbestelling kost dan 1 euro extra per ring! :o
Dus vandaar dat ik er al extra had besteld, want je weet maar nooit. En met die kostenverhoging hou ik er liever een paar over dan dat ik er tekort kom. ;)
Als Paul of Karin dan ff laat weten welke nummers er weggaan dan kan ik dat inderdaad ff in m'n administratie bijwerken. :)

Paul

Hoi Mandy,

Karin krijgt dan vanaf nummer 36 tot ik denk 40 ale er 10 waren want ik heb er inderdaad 5 gebruikt.

Hoi Karin,
Ik weet niet wanneer je ze nodig hebt maar ik kan ze volgende week vanaf mijn werk wel langsbrengen dan rijd ik over zoetermeer naar huis dat is iets om maar maakt weinig uit.
Je woonde toch in Zoetermeer voor zover mijn geheugen me niet in de steek laat?
In elk geval kan je ze krijgen want het is jammer als ze toch maar zouden blijven liggen.

Groetjes, Paul

Karin

Hoi Paul,

Nee hoor, ik woon niet in Zoetermeer  ;D Stuur ze maar op, dan vergoed ik de portokosten. De oudste jongen zijn  nu 6 dagen, dus als je ze zo snel mogelijk op de bus wilt doen... graag !! Dan maak je me erg blij  ;D Hebben ze toch nog een ringetje. Er wordt toch niet geshowd met deze valkjes, ze gaan allemaal weg als huisvalkje, dus het is niet belangrijk dat het een ring van een andere kweker is. Ik zal je zo via IM mijn adres laten weten.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

molenaar

Hoi Karin,
Het is niet erg als er een ander nummer op staat, je kunt de ringnummers altijd bij je vereniging op je eigen naam laten schrijven.
groetjes Banter

Mandy

Hoi Karin,

Ik heb inmiddels de 5 ringen van 2004 al op de post gedaan dus moet je ze morgen hebben. Dan zijn je twee oudste 10 dagen en ik hoop dat het dan nog lukt. Een beetje nat maken of eventueel met wat vaseline moet het wel lukken denk. Maar het is alleen niet fijn dat als je voor de allereerste keer gaat ringen je moet wringen, het is dan al zo eng. Als ik in de buurt zou wonen was ik je wel komen helpen, maar je mag me ook bellen als het niet lukt hoor. ;)

Ik ring normaal op de 8e dag en als het jongen zijn die goed gevoerd worden gaat dat goed, maar worden ze minder goed gevoerd of is het een groot nest dan wil het ringetje nog wel eens te groot zijn en blijft het de 10e dag pas zitten, maar beter te vroeg als te laat ringen! ;D

En Paul, kijk maar wat je met die overige 5 ringen doe, maar laat me dat wel ff weten voor m'n administratie. ;)
Voor Karin zou het te laat zijn als ze die maandag pas gehad zou hebben, vandaar dat ik er van mij opgestuurd heb. :)

Karin

Dat is een goede tip Banter, ik zal er eens achteraan gaan ! Bedankt !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Hoi Mandy,

Ze zijn morgen 8 á 9 dagen Ik weet niet of ze 's avonds laat of 's morgens vroeg zijn geboren ) dus ik denk dat het dan wel gaat lukken ! Alleen de oudste is een echte reus. Ik denk dat ik hem maar Goliath ga noemen  ;D  

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Speedy

Goedemorgen,

Ik heb straks misschien ook 3 (of meer) kleintjes,
maar geen ringen, ook niet besteld.
Ik ben niet lid van een vereniging.
En ik weet niet of ik na dit nestje nog meer nestjes krijg.
Het ringen heb ik ook nog nooit gedaan dus.
Het lijkt mij wel te gek als ze geringt zijn, want dan kan je altijd weten waar hij/zij vandaan gekomen is, mocht er iets gebeuren met wegvliegen of zo.
Als iemand nog ringen over heeft voor mij, tegen vergoeding, dan hou ik me aanbevolen, maar wel met duidelijke uitleg over wanneer en hoe ik dit moet toepassen.

Alvast bedankt,
    Trudie