28 april 2024, 11:35:58

Valkparkiet vind speelgoed eng

Gestart door pipje123, 26 oktober 2009, 15:08:19

« vorige - volgende »

pipje123

Hallo,

wij hebben voor onze valkparkiet voor in de kooi een dik touw gekocht, dit touw hebben we boven in de kooi gehangen en hangt als een spiraal naar beneden met aan de onderkant een belletje. het is een gekleurd dik touw.
ons valkje pip is hier erg bang voor, in het begin ging die heel erg fladderen in de kooi maar nu zit die rustig in een hoekje (maar komt daar ook niet meer vandaan).
als we hem op het touw zetten blijft die daar heel eventjes zitten en vervolgens springt die tegen de tralies en blijft daar zitten. het is een grote papagaaien kooi dus er is ruimte zat voor het touw. wat denken jullie volhouden of eruithalen? of is er een manier om pip hier aan te laten wennen?

Kimm

hoi,

ik zou het touw eruit halen en ergens in de kamer neer hangen. kijk maar eens hoe dat gaat want het is niet fijn voor hem dat hij in zijn eigen kooi bang is daarvoor.
hang anders wat kleiners neer.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

hannibal

HOi,

Voor sommige dingen zijn ze heel bang, ik heb een vogelvoeders huisje gekocht, dacht dat dat leuk zou zijn boven op de kooi,maar alle paniek brak uit, maar er is iets goeds uitgekomen, namelijk dat ik het vogels voeders huisje in mijn hangplant heb gehangen waar ze dus nu niet meer inkomen en de boel kapot bijten, dus mijn plant kan herstellen, afijn, dat heeft niets met je vraag te maken, maar misschien wennen ze er wel aan na een tijdje.

groetjes van Hannah