19 juli 2025, 18:47:36

verdrietig

Gestart door Lin, 17 december 2003, 14:12:43

« vorige - volgende »

Lin

De valkparkiet die zondag zou komen is overleden. Ik ben intens verdrietig. Heb me al maanden voorbereid  :'( Maar wie weet waar ik een jonge tamme lutino,gele, of albino kan vinden in de buurt van Alkmaar? Ik zou er zo een uit de dierenwinkel halen maar die zijn 80 euro. Wie weet er een fokker en kan mij blij maken?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Suzanne

Hoi Lin,

Wat vreselijk jammer voor je. Kan me voorstellen dat je verdrietig bent.

Ik zag de volgende advertentie op Marktplaats. Ik weet niet of ze er nog zijn en of het bij jou in de buurt is, maar ik dacht kan het je altijd melden.

zie advertentie
Beschrijving: Te koop: 2 x

Handtamme (handopfok) valkparkieten

5 weken oud

Moeten nog 3 keer per dag gevoerd worden

Vaste prijs: 55 euro per stuk

Foto: Klik hier om de foto te bekijken
Datum: 16-12-2003, 18:48
Gezien: 133 keer bekeken.

Adverteerder
Naam: Cock (E-mail de adverteerder) (Alle advertenties)  
Telefoonnummer: 06-42623764
Regio: Zuid-Holland

Het zijn Lutino's zag ik op de foto. Maar dan moet je even op Marktplaats.nl kijken

Veel sterkte, en ik hoop dat je snel een valkparkietje vindt.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Lin

ik heb overal gezocht, maar ook deze advertentie is bijna twee uur rijden net iets te ver. Maar nu heb ik een aanbod gekregen voor een valkparkiet van 13 weken. Hij is al handtam, zou ik dat doen want het is toch al een wat oudere. Kan hij nog woorden leren en verder tam worden? Wanneer is het trouwens een goede periode om jonge valkparkieten te kopen?

moonwitch (diana)

hoi lin

13 weken is echt niet oud hoor!
Leren praten hangt af van de valk zelf, niet alle valken leren praten.
Het zijn vooral mannen die deuntjes leren.
En het hangt ook van jezelf af hoeveel tijd dat je er in stopt.
hopelijk heb je wat aan dit antwoord.
groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Lin

Dank jullie wel. Zag net in de dierenwinkel dat ze nu maar liefst 99 euro vragen! Maar die van 13 weken vroeg 35 euro dus dat valt wel mee. Als die mooi en gezond is neem ik die.

Sanna

Hai Lin,

Ik had ook al wat bij je andere berichtje geschreven.
Maar ik zou voor die handtamme van 13 weken gaan hoor. 13 Weken is echt nog wel een peutertje, heb je je handen aan vol hoor ;D. En het is een heeeeel groot voordeel dat-ie handtam is. Want een niet-handtamme van 6 weken beschikt toch ook al over al zijn bijt-spieren hoor, EN DIE ZIJN GOED ONTWIKKELD! :o. Maar die van 13 weken is zo aan je gewend. Je zal zien dat die heel lief wordt.
Ben benieuwd wat je doet.

Groetjes, Sanna

Suzanne

17 december 2003, 20:06:14 #6 Last Edit: 17 december 2003, 20:06:42 by blozend_appeltje
Hoi Lin,

Een valkje van 13 weken, en die al handtam is lijkt me heel leuk hoor. Wat is nou 13 weken op 20 jaar (wat sommige valkjes kunnen worden)  ;). 13 weken is niet zo oud dus. En die van 99 euro zou ik maar lekker laten zitten. Ik snap niet dat ze zo'n prijs durven te vragen in de dierenwinkel, of het moet een hele bijzondere mutatie zijn. 35 euro voor een handtamme valkparkiet vind ik niet te veel. Heb zelf ook 35 euro voor mijn handtamme Plukkie betaald.
Ben benieuwd wat je doet.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Lique

17 december 2003, 23:15:23 #7 Last Edit: 17 december 2003, 23:16:28 by Angelique
Aangeboden Omschrijving:
Naam: A Corstanje ik heb nog 3 jonge valkparkieten (lutino) zijn 6 dagen uit het blok nog makelijk handtam te maken foto's eventueel te mailen
Email Adres:  dewittevalk@zeelandnet.nl
Website:  
Adres:  
Telefoonnr: 0113-231218 of 0653151544
Plaats: sHHKinderen
Prijs: 20 euro p-stuk
Date: Dec 17, 2003

Suzanne

Goh Lique, ben eigenlijk wel benieuwd waar je deze advertentie vandaan hebt. Niet dat ik ze wil kopen, maar volgens mij ken ik die site nog niet  ;D

Lique

whahahahha.
Ja, nou het is een stomme site, met stomme beheerders hahahah :D :D

Suzanne

Oh, whoehahahaha, ik zie het al. Ben weer lekker blonT, hihihihihi

Lique

wahhahahaha.

Ooo je wist het echt niet hahahaha.
Nou bij deze, valkparkiet.com hahahah ;)

Lin

Ik heb goed nieuws!! Ik ben meteen diezelfde avond langs gegaan want vrijdag kon donderdag en vrijdag kan ik niet. Zaterdag vier ik mijn verjaardag en zondag dan moest zij spullen inpakken vanwege de vakantie. dus ik was daar gister avond bij dat valkje van 13 weken en ze vroeg nu 30 euro. Ze hadden zelf nog twee ouders en een jong en nog een soort papegaai (kon niet zien welke). Mijne zat in een vaarn en ze kon de valk zo oppakken en hij bleef ook stil in de hand bij mij zitten. Toen ze bij mij kwam begon ze haar vleugels te spreiden en te knabbelen aan de fruitboomtakjes. Zodra ik een foto heb laat ik hem zien. Maar ze had een beetje bruin op haar vleugels. die vrouw vertelde dat het viezigheid was en dat het na de rui zou verdwijnen. Ik ben helemaal verliefd!!!!!!   :)

Suzanne

Hey, wat leuk voor je Lin!!! Hoe heb je je valkje genoemd? En mijn valkjes hebben ook viezigheid op hun veren hoor, doordat ik ze buiten in de voliere heb. Dus kan geen kwaad lijkt me.

Groetjes

Suzanne

Andrea

Hoi Lin,

Wat een pech en toch weer geluk in een week tijd.
Ik wens je veel geluk en plezier met je nieuwe valkje,
Ik ben benieuwt naar de foto's van je nieuwe valkje.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle