Lotje, Tommy, Sientje en Daan. DAAN IS EEN POPJE!!

Gestart door Creatura, 19 oktober 2009, 20:46:44

« vorige - volgende »

Kimm

veel plezier vandaag met daan ophalen  :D

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Creatura

Zow, Daan is thuis ;)
Hij zit lekker bij te komen op 1 pootje en is een beetje voor zich uit aan het staren ;)

Hij vond het niet zo leuk om in het reismandje gestopt te worden (nou ja, vooral niet om uit zijn kooitje te worden gehaald), maar onderweg was hij heel braaf. Hij ging lekker trosgierst eten en liet af en toe horen dat hij nog leefde met een heel schor piepje/schreeuwtje ;D

Het in de kooi zetten ging beter dan andersom, dus daar was ik wel blij mee :)
Hij heeft al netjes gegeten, dus da's een zorg minder :)

Hij is echt een heel erg mooi manneke. Zelfs mijn vader was onder de indruk van hem ;)

Foto's komen nog; ik laat hem eerst ff bijkomen, en morgen zie ik wel verder of ik al mijn hand in de kooi ga stoppen enzo.

Hij is in ieder geval een moppie, want net als Sientje was het enige wat hij deed toen ik hem uit zijn kooi viste, een beetje knabbelen op mijn hand ;)

willianne

Hé Renske,

Mooi is Daan hé!!! :D :D
Zo mooi getekent op zijn rug,errug leuk :D

Heel veel plezier met hem!

Groetjes,

Willianne

Creatura

Hoi Willianne,

Ja he :D Dankje!
Hij is ook erg grappig. Zoals hij piept! Ik lach me rot ;D En ik schrik me ook rot soms. Ineens een schreeuw alsof er minstens een veer bij hem wordt uitgetrokken, maar hij kijkt er dan heel lieflijk bij ;D :P

Kimm

hoi renske,

gefeliciteerd met daan! laat hem maar lekker slapen en morgen de foto shoot ;D

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Sjet

Hallo  Renske
fijn dat je  goed  thuis bent gekomen met Daan  , nou hij heeft hier dan èèn nachtje gelogeerd  maar ik kan je vertellen dat hij een Lieverd is hoor ?  gisteren avond toen wij  thuis kwamen  heeft hij ook al een beetje van de Trosgierst gegeten  Meneertje weet wel wat lekker is hihiihiihi.  Gefeliciteerd met hem hoor meis ?  ik ga  je  volgen hier op het forum   vond Daan zo mooiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii    wat ik al  zei  vanmorgen tegen je   ,, je  hebt een goede keus gedaan   een prachtig  Ventje is het .

groetjes  Georgette   Moeder van Manon .

*Manon*

hoi hoi,

Hoe gaat het met Daan nu?
Voelt ie zich al een beetje the man in house??

Ik wens je heel veel plezier met hem  :-*

Liefs Manon

Creatura

Hey kim,

Dankjewel, zal wel lukken ;)

Hey Georgette,

Wat leuk, ik wist niet dat je ook hier op het forum zat ;D Ah, de twee grasjes :) Toch vind ik grasparkietjes ook erg leuk hoor ;D
Fijn dat Daan een nachtje bij jullie mocht logeren! Het scheelt behoorlijk in reisafstand zo ;)
Ja, mooi is Daan he; echt een fotomodelletje ;D

Haai Manon,

Ja, Daan voelt zich al helemaal een grote bink ;)
Hij laat wel van zich horen, dus dat is goed :)
Hij is nog een beetje terugdeinsend als ik dicht bij de kooi kom, maar als ik dan praat tegen hem zie ik hem weer ontspannen. Het is ook niet niks natuurlijk; twee grote wereldreizen binnen twee dagen tijd ;)
Wat heeft hij trouwens een heerlijk babyhoofdje nog; zo'n schattig onschuldig smoeltje :-*
Hij eet erg goed; heb hem echt al veel zaadjes zien eten, en de trosgierst is hij ook niet vies van ;D Drinken doet hij ook prima.
Morgen maares kijken hoe hij reageert als ik mijn hand in de kooi steek :)

liefs, Renske

Dierenfreackske

Hoi  hoi ... ben weer te laat he, wou je succes wensen met je mooie Daan hoor! Hopelijk is alles ook vlotjes gegaan met het afhalen enzo ...  :-* :-*   Ann

Creatura

Hallo iedereen,

Vandaag was de eerste echte volle dag voor Daan.
Hij heeft lekker veel zaadjes gegeten en flink van zich laten horen ;)

Hij moet helaas nog helemaal niks van mijn handen hebben. Heb geprobeerd ze in de kooi te doen. Met trosgierst, zonder trosgierst, met gewone zaadjes. Nee, hij voelt zich nog niet geroepen om erop te gaan zitten :P Als ik langere tijd naast hem ga zitten komt hij wel los; zeker als ik ga fluiten; dan gaat hij gezellig mee roepen ;D
Maar ja, als ik even mijn handen beweeg wordt hij weer dun met een hoge kuif ::) Ach ja, dan ga ik hem maar gewoon van voren af aan laten wennen. Eerst veel naast hem zitten, tegen hem praten, af en toe eens mijn handen bewegen en andere dingen die eng kunnen zijn, en dan later weer eens trosgierst in de kooi aanbieden.
Het is wel duidelijk een lief ventje :-*

De andere vogies hebben al kennis met hem gemaakt, op zijn kooi gezeten enz.
Heb er een filmpje van gemaakt. Tommy begon meteen te fluiten naar Daan en zijn gebruikelijke lelijke dingen te doen (happen enzo), maar Daan liet zich niet bepaald van de wijs brengen ;)
Op het filmpje is de kooi van Daan nog wat leeg. Heb er nu ook speeltjes bijgedaan (ja, had ik beter van tevoren kunnen doen, maar goed) en dat losse touwtje daar kan hij nu niet meer bij (althans, niet op een manier waarop hij er in zou kunnen blijven hangen).

Kijk en geniet (want dit is meteen ook een voorbeeld van een zelf gecomponeerd liedje van Tommy ;))

http://www.youtube.com/watch?v=HQZ6g81ZPpY

*Manon*

Geweldig!!

Hoe Daan ook gewoon zijn eigen ding blijft doen ondanks dat Tommie zo fluit en hem zo achterna loopt op de kooi.... echt heel leuk!

Liefs Manon

Creatura

Hey Manon,

Haha, leuk he ;)
Ja, die Daan houdt zich wel cool 8)

xx

carco

Wat kan Tommy gaaf fluiten  :D

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

willianne

Hoi Renske,

Leuk filmpje van Daan!! :D :D
Hij is zo leuk!!

En komt vanzelf allemaal goed hoor dat hij niet meer bang voor handen is,geef het even de tijd ;) :D

Groetjes,

Willianne

Creatura

Hey Caroline,

Dankje ;D Dat vind ik ook. Hij is net een mens vind ik 8)
Hij kan dus ook praten, alleen hij doet het bijna nooit. Soms, en dan vooral als er een vreemde naar de kooi toe loopt zegt hij weleens " hallo", en af en toe komt er nog " Kom maar" en " Lotje" uit, maar er was een tijd (vorig jaar zomer voornamelijk) dat hij aan de lopende band praatte (en ook nog meer woorden zei). Tja, je kunt het niet dwingen he, maar dat hij nu weer zijn eigen liedje verzint vind ik al erg leuk ;D

Hey Willianne,

Dankje :)
Daan is een mooie vent. En ja, hij wordt vast wel tammer ;)
Ach, als hij maar buiten de kooi opstapt vind ik het al prima, en alles wat er nog bij komt is mooi meegenomen. Zo dacht ik er ook over bij Sientje, en die kan ik nu lekker overal mee naartoe dragen, en ik kan haar zelfs beter kroelen dan Lotje (en vastpakken op de koop toe). Zou leuk zijn als het bij Daan ook zo loopt, hehe ;)

xx