Lotje, Tommy, Sientje en Daan. DAAN IS EEN POPJE!!

Gestart door Creatura, 19 oktober 2009, 20:46:44

« vorige - volgende »

Creatura

Dankjewel allemaal :)
Gisteravond had Sientje duidelijk minder zin om vastgepakt te worden. Ze dook weg en ging door de hele kooi wandelen en klimmen om te zorgen dat ik haar niet kon vastpakken ::) Vond het wel zielig voor haar, maar het moet toch echt. En tja, ik ben nog niet echt handig in het vasthouden van een vogel. Sterker nog; Sientje is mijn eerste echte ervaring hierin.... Ik ben nogal bang dat ik haar te hard vastgrijp, met als resultaat dat ik haar te zacht vastpak en ze weer ontsnapt ::) Maar goed, ik kon het slechter treffen. Als ik Tommy die druppels zou moeten geven zou ik niet zo goed weten hoe. Ja, met handschoenen aan sowieso... ::) ;)

Hey Caroline;
Je schrijft dat je je honden geen brokken geeft. Ik ben benieuwd wat je dan daarvoor in de plaats geeft? Gewoon zelf klaargemaakt vlees en groente en granen? Ik weet wel van verhalen van mijn ouders dat honden gewoon aten "wat de pot schafte", dus eigenlijk aten ze dan hetzelfde als hun baasje. Of dat nou goed is weet ik ook niet, maar toch ;)

Hey Sanne,

Op zich hou ik mijn birdies wel altijd eerst mijn hand voor voordat ze de kooi uit moeten hoor, maar ze hebben toch ook wel vaak de neiging om er zelf uit te klimmen als ze de kans krijgen ;) Maar het is inderdaad wel een goed idee om ze dat van begin af aan heel strak aan te leren. Nou ja, bij Daantje kan ik een poging gaan wagen :)

Kimm

hoi renske,

toen ik miki ab moest geven, wikkelde ik hem in een theedoek. toen gaf hij zich ook over en kon ik heel makkelijk de ab toedienen. ;)

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Creatura

Hey Kim,

Agossie, een theedoek ;D :P Haha, nou, dat is het proberen nog waard;) Maar op zich is Sientje best braaf hoor. Ik moet gewoon zorgen dat ik haar goed vastpak, en het enige wat ze dan nog doet is heel "stoer" heel lief zachtjes in mijn hand bijten; zo zacht dat het gewoon kriebelt :-* ;D Het is gewoon wel lastig om die druppels goed in het bekkie te krijgen. Soms denk je dat de druppel erin ging, maar dan is de helft er alsnog weer uitgelopen en zit dan op mijn hand.... ::) :-\
Maar bedankt voor de tip ;)

xx Renske

Kimm

graag gedaan en dan met je duim zijn koppie een beetje omhoog doen. doe je duim onder zijn "kin" ( die hebben ze niet maar toch  ;D )

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Dierenfreackske

Hoi Renske, fijn dat het zo goed gaat met de AB. Sientje komt er vast helemaal bovenop.... :D :D grtjs. Ann

Creatura

Ja, het gaat best ok zo met Sientje.
Ze heeft wel al allerlei trucjes ontwikkeld om onder de druppels uit te komen. Op zich kan ik haar wel makkelijk vastpakken, maar ze is heeft donders goed in de gaten dat ik voorzichtig ben met haar, dus dan maakt ze net de goede bewegingen om zichzelf los te wurmen ;D
Als ik dan in haar bekje druppel probeert ze direct haar snavel aan mijn vinger af te smeren, want ze weet dat ze dan een deel ervan weer kwijtraakt ;) Mgoed, dan geef ik nog iets extra's, dus ik hoop dat ze ongeveer wel de goede hoeveelheid binnenkrijgt.

Het is trouwens erg grappig; ik heb het idee dat ze juist aanhankelijker wordt omdat ik haar steeds moet vastpakken. Ze roept sinds een paar dagen naar me, en sinds gisteren komt ze echt gericht naar mij toe als ze uit de kooi is. Ze vliegt ook meer en lijkt actiever. Of het plukken minder is; ik denk het wel, maar zeker ben ik niet. Het is wel heel erg lastig om de spray onder haar vleugels te krijgen. Nu ze in een andere kooi zit doet ze ineens niet meer haar vleugels omhoog als ik haar nat spuit. Ze vertikt het. En in mijn hand is het verrekte moeilijk om die vleugeltjes omhoog te krijgen.... ::)
Maar ja, ik leer er ook van moet ik maar denken.

Vanavond zat Sientje trouwens duidelijk een spelletje met me te spelen. Ze ontsnapte uit mijn hand, en toen vloog ze dus naar het dak van de voliere. Ik probeerde haar heel rustig te pakken te krijgen, maar ze ging natuurlijk hardlopen ;D Als ik dan te dichtbij kwam vloog ze even op, om vervolgens gewoon op diezelfde hand te landen en dan via mijn arm naar mijn schouder te lopen. Als ik haar dan weer wilde pakken herhaalde het zich. Als ik dan wegliep kwam ze dus naar me toegevlogen. Haha, het stoute meisje in Sientje komt ineens naar boven ;D :P

willianne

Hoi Renske,

Begint het al te korten dat je Daantje op mag halen?

Spannend meid! :D

Groetjes,

Willianne

Creatura

Haai Willianne (en anderen ;)).

Eigenlijk zou ik Daan vandaag ophalen, maar dat is hem toch even niet geworden.
Maar a.s. zondag is het dan eindelijk de dag!! :D
Dan ga ik Daan ophalen. Helaas niet bij Manon zelf, maar bij haar moeder in Doetinchem (dit is voor mij beter bereikbaar vanaf Arnhem).

Jaja, nog eventjes aftellen, maar het is bijna zover ;D

Hij heet dus nu officieel Daan.
Ik zie toch van Daantje af omdat ik Daan mooier en stoerder vind klinken ;)

bobbie

Hahha, Daan komt eraan. 8)
Spannend hoor.

Sientje wordt alweer lekker ondernemend en ondeugend, de boef. ;)

Groetjes, Nel :)

Creatura

Haha, ja, Sientje is een klein stoutertje ja ;)
Gisteravond ook weer toen ik haar AB moest toedienen. Ze glipte steeds weg en vloog dan naar het dak van de kooi en ging lekker lopen etteren. Maar alles met zo'n ondeugend koppie. Eng vindt ze het niet; alleen maar lastig;)
Maar het is wel heel schattig dat ze automatisch haar bekkie open doet als ik met het flesje aan kom zetten. Alsof ze wel beseft dat het anders alleen maar langer duurt;)
Soms doe ik het ook gewoon terwijl ze op de stoelleuning zit; dan leg ik mijn hand over haar heen zodat ze niet weg kan lopen, en dan doet zij haar bekkie open alsof ik haar pap geef;)
Ah, ze is zo lief en zo makkelijk :)
Ik probeer zo veel mogelijk spray onder haar vleugels te krijgen, maar het is echt lastig om haar zo te manoevreren dat dat goed gaat. Ze plukt dus nog steeds. Misschien wel minder...maar ze blijft wel schreeuwen tijdens het poetsen. Het zal dus ook wel stress zijn gewoon.
Nou ja, we kijken nog even verder....

bobbie

Plukken doet zeer  :-\ dus bij elke pluk geeft ze dan een gilletje als het goed is. Arm ding.

Pino is bij mij geplaatst omdat het een plukker was.
Ze kreeg Haldol (wordt in de mensenwereld aan geestgestoorden gegeven :-X) en nog een medicijn. Ze zat duf op haar stok en als ze een beetje bijkwam ging ze eten of plukken. Een kraagje om maar zodra die af ging plukte ze weer. Om die reden kwam ze bij mij als herplaatser.

Hier plukt ze niet, haar veren groeiden weer mooi totdat er nog een herplaatser bijkwam, toen kreeg ze even een terugval. Bij mij krijgt ze totaal geen medicijnen, geen kraagje, niets.

Ik zal even goed teruglezen, want ik ken van jouw birdie niet het hele verhaal. In ieder geval veel succes, het is een hardnekkig iets. :-\

bobbie

Ik heb even terug gelezen.

Heb je haar al apart gezet? Als ik lees hoe haar kooigenoot doet tegen haar kan het inderdaad stress zijn, wat je zelf ook al denkt :-\

willianne

Veel plezier morgen met Daan ophalen!!
Kijk uit naar foto's van Daantje:D :D

Groetjes,

Willianne

Creatura

Hoi Nel,

Ja, ik denk dat Tommy de stress wel erger maakt met zijn onuitstaanbare gedrag (kan er soms zo kwaad om worden :-X), maar Sientje had al kale plekken onder haar vleugels toen ik haar kreeg. Het viel me direct al op en ik heb er toen nog een vraag over gesteld op het forum (dacht dat het misschien normaal was voor geelwangen ::)). Maar ja, het is hier alleen maar erger geworden helaas.
Iemand gaf me de tip om Tommy een tijdje helemaal apart te zetten van de rest van de vogels zodat hij als hij weer in de voliere komt opnieuw moet wennen en dan in het nadeel is.
Zit er wel heel erg aan te denken om dat te proberen.
Maar ergens denk ik ook dat hij weer terugvalt in zijn gedrag omdat het nu eenmaal een bazig kereltje is. Daan is ook een rustig manneke, dus dan heb ik drie rustige valkjes op Tommy, en ik denk toch dat Tommy dan weer de baas wordt.
Maar ja, ik kan het proberen, en wie weet helpt het.

Trouwens, Sientje zit nu inderdaad apart vanwege de antibiotica. Ik laat ze er nog wel samen uit, maar dat is dan misschien ook niet zo'n goed idee.

@Wilianne; Ja, ik heb er zin in ;D En ik doe mijn best wat betreft de foto's ;)

*Manon*

hoi hoi Renske,

Daan is er klaar voor, heb hem net afgeleverd aan mijn moeder met koffertje en al, het komt helemaal goed met hem!

Ik wil je heel erg veel plezier wensen met Daan en mocht je vragen hebben dan weet je me te vinden hé!

Liefs Manon