Lotje, Tommy, Sientje en Daan. DAAN IS EEN POPJE!!

Gestart door Creatura, 19 oktober 2009, 20:46:44

« vorige - volgende »

Manouk

Hoi hoi renske,

vanmiddag een afspraak bij de da ff kijken wat die ervan vind.. en hopen dat die iets weet anders toch een keer een ritje naar een va..
half 4 moet ik er wezen en dan zullen we het horen..
Ik denk zelf toch dat het iets van stress is dat ik door de verhuizing zo weinig ben thuisgeweest.. nu lijkt het minder nu ik weer meer thuis ben en ze langer uit de kooi mag en lekker bij mij mag zijn..
Maar zekere voor het onzekere nemen en toch ff gaan...

de huid eronder lijkt niet geirriteerd, is mooi roze, ik zie ook geen beestjes of iets..
majah je wilt toch zekerheid he.....

ik laat het je weten
doeidoei (K)
manouk

Manouk

Hoi renske..
ben net terug van de dierenarts (eens maar niet weer) volgens mij niet echt verstand van vogels :S raar mens.

maar ik heb alleen druppels tegen wormen en eventuele mijten en beestjes zeg maar.. was niet veel geld kwijt gelukkig...

maar ook hier weer het verhaal overstappen op harrison bird food..
is dit echt van dat goede voer?? teurlings kende ze niet... maar volgens haar werd alles wat niet harrison bird food was slecht want werd allemaal veel bestrijdingsmiddelen gebruikt en volgens haar kon ze daarvan gaan plukken :S

even afwachten wat die druppels doen en anders nog een afspraak maken ergens anders..

echt een irritant mens :P kon geen zin afmaken of ze kwam er al doorheen.. ik kon niet eens fatsoenlijk uitleggen wat er aan de hand was...

maar ik heb dus de druppels moeten geven :P weer een hele strijd.. behalve Gianni... snavel los en leek het wel lekker te vinden :S was wel stinkspuk..
iverquantel druppels... iemand ervaring hiermee??

groetjes
Manouk

willianne

Mooie foto's weer van Daan en je andere valkjes :-*
Leuk om Daan zo te kunnen blijven volgen :D

Fijne avond!

Creatura

Hihi, wat een leuke reacties ;D
Allemaal bedankt!! Tommy is eigenlijk best wel vaak zo knuffelig, alleen je moet weten wanneer je hem wel en geen kusje kunt geven ::)

@Marian; Leuk dat je ook weer komt kijken :) Ja, Lotje komt altijd heel mooi uit in het zonlicht ;)

@Manouk; Zucht, goed van je dat je gegaan bent hoor, maar wat balen dat je zo'n muts als dierenarts had :-\
Dus volgens haar mag je maar 1 merk voer gebruiken, en al het andere is slecht? Dat riekt naar sponsoring. Volgens mij krijgt ze gewoon extra geld als ze klanten dat merk aanraadt >:(
Ik heb geen idee of Harrison's goed is. Ik denk eigenlijk ook niet dat ik zelf op pellets overstap. Zaadjes kraken hoort bij het natuurlijke gedrag van vogels, en meestal blaas ik de velletjes uit het bakje zodat ze ook de andere zaadjes opeten, dus dan krijgen ze toch alles binnen. Mgoed, er zijn ook mensen die zweren bij pellets natuurlijk.

Van dat sociaal onaangepast gedrag zie ik trouwens wel vaker bij dierenartsen. " Mijn" vogelarts ging de hele tijd tegen mijn vader aanpraten i.p.v. tegen mij >:( Grrr.....Terwijl het MIJN vogel was, en de VA dat ook echt wel wist. Maar goed, misschien was hij een beetje bang voor vrouwen, haha :P

Leuk he, druppels geven ::) Wel erg grappig dat Gianni het lekker leek te vinden ;D Sientje deed op een gegeven moment ook haar snavel open, alsof ik haar pap ging voeren ofzo ;D
Nou, misschien helpt het; afwachten maar he....

Manouk

hoi renske..
jah jammer dat er zulke dierenartsen zijn...
ik geef ze nu wel steeds nieuw voer, maar heb gister een kafmolen of hoe dat ook heet besteld. omdat ik vind dat ik teveel onopgegeten voer weggooi..
ik hoop dat nu ik meer thuis ben en gaudi er meer uithaal en aandacht geef ze van haar veertjes afblijft..
ze was zo mooi :( maar ze blijft mijn heerlijke meisje.. echt een karaktertje..
op mijn schouder zitten en als ik maar durf te stoppen kleine hapjes naar mijn wang om de aandacht terug te krijgen bij haar....
slaap lekker, kus
van ons...

*Manon*

lieve fotos van je knuffel sessie  ;D

Kimm

wat een leuke lieve foto's  :D
ik heb genoten :D

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Creatura

Hey Manouk,

Een kafmolen? Hmm, nooit van gehoord. Is misschien wel een idee, want ik krijg elke keer als ik de velletjes eruit blaas alles in mijn gezicht en in mijn haar :P

Ja, ik hoop ook voor je dat Gaudi weer wat relaxter wordt :) Zo zonde inderdaad als een vogeltje zich plukt :(

Wat schattig dat ze altijd even naar je wang hapt als ze aandacht wil ;D Inderdaad een karaktertje zo te horen ;)

Hoi Manon en Kim,

Dankjewel voor jullie reacties ;)

Klein update-je;

Daan is zo superschattig bezig. Hij zoekt steeds toenadering tot Sientje, en hij schuifelt dan heel voorzichtig dichterbij en dan laat hij zijn kopje zakken en biedt zijn nekje aan :-* ;D Tot nu toe krijgt hij steevast een snavel op zijn kop gehamerd ::) ;D Wahaha, ik moet er wel om lachen hoor. Sientje vindt hem maar eng met zijn lief-doenerij. Maar wie weet, als Daan maar volhoudt wordt het misschien nog wat ;)

Ik moet ook erg lachen om de stuntel-toeren van Daan. Hij vindt afstand inschatten maar lastig, dus hij stapt regelmatig mis, of hij zit eerst een minuut te kijken waar hij zijn pootje moet laten ;D Ook als hij op mijn vinger klimt gaat dat volgens een heel patroon. Ahh, hij is zo'n dropje :-*

Lorage

Schattige foto's hoor!

groetjes Laura

Manouk

jah voor 27,50 (exclusief verzendkosten) heb je er al 1 (bestellen via marktplaats)
Er zitten twee bakjes onder waarin dus in de ene de goede zaadjes komen en de andere de velletjes.
Leek mij ook handig..
Jah, maar zo hebben alle valkjes hun eigen karakter echt leuk als je ze leert kennen allemaal !!
zo kan ik tegen Gucci zeggen als hij uit de kooi is, naar huis en dan gaat hij ook gewoon braaf richting kooi ;)

Daantje lijkt me echt een lief ding..
Ik ben gek op bonte valkjes, ik vind ze prachtig.... en een bont witmaskertje is echt cool, majah ik hou het bij 6 dat vind ik genoeg....
****al zou ik wel anders willen, als ik de ruimte had****

kusss
manouk

anika_en_spirit

Hoi Renske,

Wat een heerlijke foto's van joun lieverds.
Sientje, ahh ik blijf haar prachtig vinden!  :-*
& lieve Lotje, ze doet me elke keer weer denken aan mijn Syara.

Trouwens, ik vind alle koppies leuk ;D.
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soƫ, Sterre, Sero & Sweet!

*Manon*

Creatura

Zow, gekke Daan, zeg dat wel.
Had bij ziek/gewond al een topic geopend. Daan had zijn koppie nogal hard gestoten tegen het plafond. Ze waren eruit, en ik moest plotseling (ok, wel hard) niezen, en daar schrokken ze van, en Daan dus ook. Daan wilde net iets te hoog vliegen, dus hij knalde tegen het plafond, en daarbij verloor hij direct een hele wolk veren :-\
Hij heeft dus nog maar twee kuifveren over nu en twee kale plekken op zijn kop waarvan 1 flink gebloed heeft.
Daan ziet er niet meer uit nu, maar dat komt vast weer goed, daar maak ik me niet druk om :) Het is zielig voor het ventje, al geloof ik niet dat hij er veel hinder van heeft ondervonden, want direct na de klap was hij alweer heel actief en was aan het roepen en wilde weer de kooi uit (maar dat mocht even niet meer van mij). Hij is ook de nacht goed doorgekomen, dus ik denk dat Daan geluk heeft gehad en dat het er erger uitziet dan het is....

Ik zal eens wat foto's maken en die plaatsen.

Tis alleen al de zoveelste keer dat Daan gewond raakt tijdens het vliegen. Eerst een paar keer zijn neus, nu al zijn kopveren eraf..... En ik doe er niks aan...? Hij zal toch zelf zijn vliegkunsten moeten leren beheersen. En dat ze vaak schrikken, ja, daar kan ik ook weinig aan doen. Ik nies nou eenmaal niet vaak, dus als ik het doe schrikken ze ja.
Ze schrikken zelfs als ik een smsje krijg.... :-\
Hebben jullie dat ook, dat ze buiten de kooi van elke ander geluidje schrikken?

Manouk

Hoi Renske,
eindelijk is onze internet weer aangesloten dus ik kan weer vaker op het net komen om hier bij te praten..
Met Gaudi lijkt het beter te gaan.. Ze hebben nu dus die wormen kuur gehad en ook worden ze elke dag gesproeid.
Ik heb ook druppels gehaald (vitamine aanvulling)
Er staat in de bijsluiter dat het vitamine tekorten aanvult die kunnen leiden tot vederpikken..
En de nieuwe veertjes komen nu door op haar buikje en onder haar vleugels, hopen dat ze deze laat zitten..

Hoe is het met jou en de birdy's bij jou thuis ;)
hoop dat sientje ook niet meer zo veel plukt...

liefs
Manouk

willianne

Hoihoi,

Hoe gaat het hier en met Daan?

Fijn weekend!!