Lotje, Tommy, Sientje en Daan. DAAN IS EEN POPJE!!

Gestart door Creatura, 19 oktober 2009, 20:46:44

« vorige - volgende »

Creatura

Ohhhh, dankje Manouk voor de foto :o :D
Die foto had ik nog niet! Dit is een veel mooiere foto :)
Wat een megakuif heeft Sunny zeg, wow :o

Gaudi is trouwens ook een erg mooi valkje joh. Ze heeft ook een erg mooie kuif!

Sylvia; Haha, ja misschien wel :P Maare, het is morgen al, en ik betwijfel nu even of ik morgen ga kijken. Ze woont dan wel in Arnhem (net als ik), maar helemaal aan de andere kant van de stad. Ik heb geen auto, en met die sneeuw (er ligt hier nu wel 10 cm ongeveer, en het blijft maar sneeuwen, dus dat zal alleen maar meer worden) is het niet handig fietsen, en hoe het ov morgen rijdt valt ook nog maar te bezien.

Nou ja, Sunny loopt niet weg.
Ik kijk wel even.

Nynke

Wat een knapperd die Sunny zeg  :o

Manouk

jah hier in de buurt is het erg sneeuwerig ;)

en zonder auto is het erg lastig doen.. dan kan je nog wel in dezelfde stad wonen, maar ben je soms langer onder weg dan naar een andere stad ;)
Ben blij dat je de foto mooi vind..
Jah, ik ben ook erg blij met Gaudi, was echt op zoek naar een bont valkje..
heb nu van alles zitten hier..
Een geparelde, een witmasker, een wildkleur, een cinnamon, een lutino bleekmasker en dan een bontje ;)
echt een complete gekkenbende, de meeste sporen niet.. ;)
hahaha kan uren kijken wat ze allemaal uithalen :D

groetjes
Manouk

Creatura

Ooooh oooh, Lotje is weer een trauma verder :-X

Ze heeft het voor mekaar gekregen om haar kop door een ring te steken en er niet meer uit te komen :( Het is een grote metalen ring aan een stel van die touwringen vast. Zo groot, daar passen wel twee valkjeskoppies doorheen, en toch lukte het haar om vast te komen zitten. Ik had nooit verwacht dat zo'n grote ring gevaarlijk kon zijn.... >:(
Het was best eng; ik hoorde een gesmoord kreetje, en meestal betekent dat niet veel goeds, want als er niet zo veel aan de hand is schreeuwt ze gewoon heel hard.
Ze zat dus vast.....
Ik probeerde haar meteen te bevrijden, maar ik leek het alleen maar erger te maken :o :'( Oh my, ik heb angsten uitgestaan, en Lotje ook ongetwijfeld :censuur
Ik wist al bijna niet meer wat te doen, totdat ze ineens zichzelf los kon wurmen...
Pfff, wat een opluchting :-\
Ik dacht echt even dat haar laatste uur geslagen had, ze hing zo roerloos in die ring (gelukkig kon ze zich wel staande houden op de touwring er vlak onder)

:'( :'( :'( :'( :'(
Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik niet verder heb nagedacht bij die speeltjes in de kooi. JE gaat er vaak vanuit dat ze toch wel veilig zijn.... Maar zelfs een ring waar hun hele lichaam in past is schijnbaar niet veilig :-\ :-[
Heb meteen het ding uit de kooi gehaald en ik ga die ring eruit halen of dichtmaken, want dit gebeurt niet nog een keer.

Lotje lijkt er niet echt iets aan overgehouden te hebben. Ze was wel even wat suf daarna, maar dat leek me meer de schrik. Ze eet gewoon en slaapt nu op 1 pootje. Dat wordt haar wel even in de gaten houden.

Arm meisje....
Mijn kleine onhandige sukkeltje....
En stomme ik....

Manouk

oooow :S wat naar dat was zeker erg schrikken..
Kan je een foto plaatsen van het nare ding?? zodat mensen hier op het forum weten dat het gevaarlijk is..
gelukkig was je thuis en op tijd om haar te bevrijden..
brrrr je moet er niet aan denken dat het gebeurd als je er niet bent...

geef haar een dikke knuffel van mij en mijn bende ;)

groetjes
Manouk

Creatura

Dit is het ding:

De foto is verrot, maar heb er snel eentje geschoten met mijn oude digi. Dan krijg je een idee. De ring wordt natuurlijk voor een gedeelte door de stoffen ring opgevuld, maar in principe zou je denken dat er genoeg ruimte voor een valkjeskoppie is.
Mgoed, Lotje is wel kampioen in zichzelf in de nesten werken. Ze houdt net iets te veel van klauteren en dingetjes uitproberen :-*
Zucht....

Manouk

pfff jaah.. ze kan er net in komen te zitten natuurlijk als haar koppie naar beneden zakt..
en jah als je vast zit bedenkt een valkje natuurlijk niet hoe hij er weer makkelijk uitkomt..
die word wild, waardoor ze alleen maar meer schade toedoet..
Vertroetel en verwen haar maar lekker en wees blij dat je erbij was.. ;)
maar dat was je ook wel denk ik..
Jah ik heb hier ook dingen in de kooi hangen dat ik denk.. hmmm zal het goed gaan, maar gelukkig nog nooit problemen gehad..

groetjes
Manouk

Creatura

Ja, ze probeerde er ook even vooruit uit te komen, dus ze stak haar hele nek er al doorheen op een gegeven moment. Zo stom ook hoe ik eigenlijk een beetje als aan de grond genageld stond toen ze vast zat.  Het is achterin een hoek in de kooi, en daar kun je lastig bijkomen, en dat ding had dan ook nog zo'n sluiting die je los moet draaien en dan naar achteren moet trekken voordat je hem los hebt, dus in mijn paniek wilde dat al niet.
OOooowww... zo naar... :(
Maar ik heb er weer van geleerd. Geen ringen meer, nergens, tenzij ze echt heeeel erg groot zijn. Ik had het mezelf nooit kunnen vergeven als ze dood was gegaan; dat lieve pluizebolletje :-[

Nja, het ging goed, gelukkig maar. :)
Thnx voor het meeleven Manouk :)

Always look..

:o Lotje heeft dus erg geluk gehad! Ik heb ook zo'n ring hangen... heb de mannen nog niet betrapt op dat ze hun hoofdje er door staken..
Even exta in de gaten houden dus..  :-\

xx Sanne

Manouk

hoi hoi
en nog wezen kijken bij sunny???
ik hoop dat het allemaal doorgaat want het is een prachtig valkje.
tis dat ik de kooi er niet voor heb, maar heb serieus zitten twijfelen om haar ook mee te nemen toen ik Gaudi ophaalde..
Maar ik heb er nu al 6 en om dan nog een man bij te halen, omdat ik gelijke aantallen wil hebben vond ik ook nog zo wat..
daar wacht ik maar mee tot ik nog een kooi aan kan schaffen ;)

groetjes
Manouk

Creatura

Hey Manouk,

Nee, ben niet wezen kijken. Vond het toch niet zo handig met die sneeuw.
Komende week ga ik kijken (hopelijk is de sneeuw dan weg ::)) en anders moet ik maar gewoon toch de bus nemen ofzo, want ik ben nu wel heeeel benieuwd.

Marian

Hoi Renske,

Ik schaam me een beetje :-[, zie nu dat het al even geleden is dat ik hier heb gereageerd ... sorry!

En jeetje wat was dat schrikken :o, pfff, moet je toch niet aan denken zeg... gelukkig was je thuis EN oplettend!!!
Maar geen domme jij hoor! volgens mij heb ik hier (inmiddels in de trapkast) ook zo'n touw-ring liggen :-\, zal morgen eens kijken hoe die eruit ziet met 't stalen ringetje...
Gelukkig ook errug! leuk nieuws, een mooi popje hoor, Sunny 8)
En wat toevallig en leuk dat Manouk daar ook een valkje haalde!
Kan me voorstellen dat je vandaag niet bent gegaan, wel knap dat je je in hebt kunnen houden :P
Arnhem, kom ik wel eens, mijn zus woont daar ;)
En ik ben opgegroeid in Duiven, ken je dat?
Wat het vuurwerk betreft, misschien ken je de tip al wel hoor, is televisie of radio wat harder zetten.
Ik wens je een fijn weekend!

Groetjes, Marian

Creatura

Hey Marian,

Haha, maakt niet uit hoor; reageren is geen verplichting :P ;)
Wel leuk hoor als je reageert, daar niet van ::)

Anyway, ja, Duiven ken ik zeker wel ja ;D Ik ga er weleens heen om een vriendin te bezoeken, en in het verleden woonden er sowieso vaak mensen die ik kende. Ik ben zelf in Westervoort opgegroeid, dus we zijn misschien wel een tijd " buren"  geweest ;D

Bedankt voor de tip wat betreft het vuurwerk. Denk dat ik inderdaad de muziek maar gewoon heel hard aanzet als het vuurwerk losbarst :)

Ach ja, het schiet niet op met Sunny bezoeken. Er ligt een flink pak sneeuw hier (zoals waarschijnlijk bijna overal) dus het is er alleen maar slechter op geworden. De bussen rijden beperkt, en fietsen is niet te doen. Vannacht zou het ook weer gaan sneeuwen, dus het wordt lastig :(

Heb sinds vannacht ook een flinke lekkage op mijn slaapkamer.
Ik had kunnen weten dat het zou gebeuren, want de kamer vertoonde al verschillende oude lekplekken in het plafond, maar je denkt dan toch; ach, dat is wel verholpen in de tussentijd.
Hoe naief kun je zijn...
Voordat we in dit pand trokken zijn er al verschillende dieven het dak op geweest, en die hebben het lood overal weggejat (dat lood hoort water in de dakgoten tegen te houden en te voorkomen dat het door de dakpannen naar binnen trekt). Het resultaat is dus dat er op verschillende plekken in het pand zwakke stukken zijn ontstaan, en als het heeeeeel hard regent of hagelt,of als er dagenlang sneeuw in de dakgoot ligt (blijkt nu) gaat er water door het dak heen lekken. Altijd wel aan de randen gelukkig, dat scheelt weer enigszins.
Nja, mijn vriend en ik lagen in bed en ik hoorde van die rare tikgeluidjes. Toch maar even het licht aangedaan. Nou ja, het drupte langs een TL-buis naar beneden. Emmers neergezet, maar het getik hield ons uit onze slaap >:( Dus om half drie 's nachts hebben we de matras uit het bed getild en naar een andere kamer gesleept (kamers zat gelukkig als je anti-kraak woont :P). Het is flink nat geworden, dus ik heb maar besloten alles weer uit die kamer te verhuizen en een andere kamer als slaapkamer in te wijden :-\ ::) Nu heb ik een kamer van 100 vierkante meter als slaapkamer, woehahahaha ;D

Oh, en maak je geen zorgen om de valkjes; die zitten in een kamer waar het nog nooit gelekt heeft ;)

Manouk

Heej,

Ja ik kan me voorstellen dat je nu ook niet zo makkelijk op de fiets stapt..
Ik moet zelfs lopend naar het werk.. jammer dat ik dat red.. anders had ik misschien thuis kunnen blijven ;)
Ik denk dat ze Sunny wel voor je vast houden. ze kan daar vast wel even blijven als ze weet dat ze goed terecht komt..

En je wou toch wachten tot na oud en nieuw.. dus tegen die tijd kan je haar gewoon gelijk meenemen.. ;)

Hier gaat alles goed.. Alleen Gaudi is een ochtendje misselijk geweest en had een keertje overgegeven.. gelukkig is ze nu weer helemaal haar ondeugende speelse zelf.. Ze zit nu te kijken hoe ik aan het typen ben, moet met haar de toetsen goed in de gaten houden, anders ben ik ze kwijt...... ;)

Donna en Gucci bezoeken nu omstebeurt het blok en ik hoop nog steeds elke ochtend dat ik een eitje zal vinden..

Hoe is het met Lotje en Tommy????

balen van de lekkage.. maar een slaapkamer van 100 m2....... groot zeg :D
mijn hele huisje is maar 50 m2.. hahaha

groetjes Manouk en haar valkenbende :D
(kijk ook maar even in mijn boekje, leuke foto's van een paar van mijn donderstenen)

ManjaV

Hoi Renske,

Heb weer even bijgelezen in je dagboekje, het gaat hard met de pagina's  :o
En ik lees dat je er waarschijnlijk een geelwangpopje bij krijgt? Wat ziet ze er lief uit zeg! Zo lief om te zien hoe ze onder die bel zit op de foto!
Leuk, leuk gezinsuitbreiding dus ;D

Lieve foto's van Tommy en Lotje, zo schattig om te zien hoe Tommy Lotje aan het versieren is :D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki