27 april 2024, 11:43:14

Ons 1e dagboek...

Gestart door Sammm1990, 17 oktober 2009, 23:18:37

« vorige - volgende »

Sammm1990

Hallo, iedereeen..:D

dit is men eerste dagboek:D

dus ik stel mij eerst eventjes voor ;)

Ik ben Samantha Brussaard.
Ben 19 jaar oud.
en studeer klinisch chemisch laboratoriumtechniek
en werk in Prenatal.
ik woon nog thuis.

ik heb sinds juli een valkparkietje.. een cinamon bont geparelde popje...

Heeeel eerlijk hebk nooit een zwak voor valkparkieten of andere vogels gehad.
Een vage kennis van me oma, die heeft 2 valkjes. en ik was zo onder de indruk van ze. dus hij zei van: als ik jonkies heb dan mag je er wel 1 hebben.

maar ik zei van nee dat hoeft opzich niet:P

Een jaar later......

vrijdag avond rond 7uur in juli werd ik gebeld, van je moet morge ochtend de vogel op komen halen, want hij moet het nest uit.. dus ik helemaal in de stress want hij had het valkje speciaal voor mij gehouden. dus kon eigenlijks ook niet meer terug. dus ik zaterdags snel kooi halen, eten etc. etc.
en normaal gesproken als ik een huisdier neem, dan zoek ik alles uit voordat ik er neem, en bij deze valkje had ik totaal geen ervaring en totaal geen tijd om dingen erover te leren en informatie te zoeken.

dus allemaal stress.

zaterdags ben ik hem op gaan halen. het is een vrouwtje, maar ik vond Freek altijd al een leuke naam, dus heb ik haar gewoon Freek genoemd.

nu bleek: hij moest het nest uit, omdat hij werd kaalgeplukt door zen ouders voor het maken van een nieuw nest. dus toen ik hem kreeg had ie kale plekken en geen kuif meer..

maaar hij is nu weer helemaal mooi.

en sindsdien ben ik helemaal weg van haar en andere valkjes.

de 1e weken was ze tam, en ging ze op men hand zitten, ging super goed, maar omdat ik dus zo kort tijd had om hem op te halen, en zo onvoorbereid was had ik dus ook al mijn vakantie gepland. dus nadat ze 2 weekjes bij ons was moest ie naar men oma.. en toen ik Freek weer terugkreeg was ze helaas niet meer handtam. ze wou wel van men vinger eten, en van alles doen, maar ze was gewoon bang voor men vingers/hand. ze wou niet op men vingers staan.... en na tijden geoefend te hebben. is het me nu eindeljik gelukt... hij stapt nu gewoon op men vinger, soms nog met moeite haha, maar het is een mijlpaal.

dus door mijn liefde voor valkjes, heb ik besloten om met ze te gaan kweken

dus mijn hobby uit te breiden tot een kwekerij..

ik heb een kamervolloire aangeschaft. dus Freek heeft nu alle ruimte.

en sinds vorige week zaterdag heb er een mannetje bij: Leopold.. ik wou graag een witmasker, omdat dat mijn droomvalkje is. maar die had hij helaas niet meer... en ik was al helemaal verliefd op de andere valkje wat hij mij had laten zien: een wildkleur split voor witmasker
zijn vader is namelijk een witmasker..

dus de fokker zei tegen mij: als je ermee kweekt dan kun je witmasker jongen krijgen...

wat volgens mij niet geheel klopt.

Maar ik wil hem graag Leopold noemen maar mijn ouders vinden het een vreselijke naam.. helaas. dus hun zeiden van dan noem je hem billy.. das opzich wel een leuke naam, maar ik kan Leopold maa rnie tuit men hoofd krijgen en noem hem gewoon Leopold.

de fokker wou hem pas wegdoen nadat hij zen 1e rui gehad had.

hij komt uit een buitenvolloire.

maar vreemd genoeg. iedere dag ben ik met hem bezig, en na een week al springt ie zomaar sinds vandaag op mijn hand..
terwijl hij normaal als je in de buurt kwam... begon te blazen en wild te vladderen.. en sinds 2 dagen bleef hij gewoon rustig zitten, en nu dus vandaag een super mijlpaal...

ben zooo trots op hem:D

Ik heb totaal geen ervaring met dagboeken hier:P  :-X

dus ik probeer het zovaak mogelijk bij te werken...

Ik hoop dat jullie me willen volgen:D

De volgende keer zet ik de fotos erop:D


Groetjes Samantha, Freek & Leopold.
(L)Leopold&Freek(L) en de 3 lytse donsjes

Rip sneeuwitje.

Kimm

hoi samantha,

wat leuk dat je een boekje begint. en een leuk verhaal hoor.
jij boft maar dat leopold zo snel opstapt, terwijl hij uit een voliere komt. knap gedaan hoor!!

ik hou je boekje in de gaten met foto's :D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Dierenfreackske

Hoi hoi...wat fijn dat je een dagboekie bent begonnen, heel veel plezier ook , een mooi verhaal is dat he!  Fijn ook dat je met valkjes gaat kweken hoor! Grtjs. Ann



samantha21

succes met je dagboekje!

ben benieuwd naar de foto's  :) :) :)

zal proberen je dagboekje te volgen

Creatura

Hoi Samantha,

Leuk dat je ook een dagboekje bent begonnen :)
Leuk verhaal over je valkjes; ik vind je schrijfstijl erg grappig ;D 8)
En de namen van je valkjes; super! :D Ik zou Leopold gewoon Leopold laten heten hoor ;D

groetjes, Renske

Sammm1990

21 oktober 2009, 22:22:16 #5 Last Edit: 22 oktober 2009, 13:53:29 by Doutzemike
Heeeeej Iedereen..!!

Dankjewel voor jullie reacties: :D

Het gaat nog steeds erg goed met Leopold en Freek..

Leopold heeft vandaag voor het eerst een douche
gehad....
Hij was er niet helemaal weg van, maaar het is dan ook de 1e keer, dus eventjes wennen allemaal.
Maaaar Freek daarentegen haha, geweldig, die gaat er echt helemaal voor zitten.
Begint lekker met zen vleugels te fladderen. en dan ga je stoppen en dan gaat ie dik zitten, en dan dat kuifje van der lekker naar achteren, en de oogjes lekker dicht.
Helemaal relaxed...

Freek vindt trouwens alles wel oke ;D Als je namelijk naar hem blaast gaat ie ook helemaal vladderen en drukt ie zen hoofdje onder zen vleugel... zoo schattig!!

maar voor Leopold komt et denk ik nog wel, terwijl een vriendin van me verteld heeft dat mannetjes niet echt van water houden. maja...
Komt wel goed;)

ik heb nog niet super veel fotos van Leopold. maar
ik heb wel een paar gemaakt...

Dit is Freek, toen hadden we der nog niet zo lang, en toen was ze zoals in het eerste verhaaltje te lezen: Kaalgeplukt. geen kuif en wat kale plekken.

Hier is ze lekker aan het gapen...!!






Zo ziet ze er nu uit::D






Hier is Freek ant gek doen terwijl ze wordt natgespoten:D




Dit is Leopold.. ik heb dus niet echt hele goede fotos kunnen maken nog.. Dus die ben ik jullie nog verschuldigd;)



Op deze foto kun je de split best wel goed zien...(split voor witmasker)









Het zijn best wel veel fotos:P  ;D

dus een helehoop kijkplezier:D

Ik kijk nu al uit naar jullie reacties:D

Kus Sam, Freek&Leopold


(L)Leopold&Freek(L) en de 3 lytse donsjes

Rip sneeuwitje.

Sammm1990

21 oktober 2009, 22:29:30 #6 Last Edit: 21 oktober 2009, 22:38:28 by Doutzemike
Wat trouwens heel vervelend is, is dat je de fotos niet kunt zien komk net dus achter ??? :censuur :'(

Dus moet ff zien hoek dat anders moet doen....

Als iemand tips heeft hiervoor.... dan wil ik die graag weten:P

want ik ben hier niet so super mee:P


Kus Samm
(L)Leopold&Freek(L) en de 3 lytse donsjes

Rip sneeuwitje.

amazingleeuwtje

Als je zorgt dat de foto's niet groter zijn dan 60 KB kan je bovenin op upload klikken, of via photobucket..

Weet niet hoe je dit nu hebt gedaan, wel belangrijk dat je de juiste link plaatst Samm..

Leuk dat je een dagboekje bent begonnen ;D ;D

Zullen vast nog meer opties komen van de leden hier ;)

Suk6 hoop snel jou foto's te zien, altijd leuk...

Hermien

Hum, tja, ik ben ook wel erg nieuwsgierig geworden naar de foto's........

Sammm1990

22 oktober 2009, 13:28:00 #9 Last Edit: 22 oktober 2009, 13:54:21 by Doutzemike
Het is geluktmet de fotos:D:D

Eindelijk:P ..


Veel kijk plezier..

Kus samm
(L)Leopold&Freek(L) en de 3 lytse donsjes

Rip sneeuwitje.

Creatura

Hoi Samantha,

Leuke foto's :D Vooral die waar Freek nog jong en een beetje kaal is; zo schattig ;D

Dat gek doen tijdens het douchen doen mijn valkjes ook. Leuk is dat he ;D


Dierenfreackske

Hoi, leuke foto's hoor!  Grtjs. Ann



Sammm1990

Ik heb weer zoveel nieuwtjes te vertellen:D

er zijn zoveel dingen gebeurd. en ik had helaas wat weinig tijd om et regelmatig bij te houden...

Dus nu komt alles in 1 keer:P

Freek zen nagels zijn zooo lang, dus ik dacht ik ga ze knippen... kennis van me die ook valkjes had vertelde me hoe ik dat moest doen... maar het was een beetje raar gegaan.
ik had 1 pootje gedaan, en ik had een heel klein puntje eraf geknipt, en toen begon beetje te bloeden en toen durfde ik niet meer.
ik had er zo op gelet of ik niet in het leven knipte. en dat was echt niet het geval. Het bloedde gelukkig niet al te lang.

Ik heb daarna in de winkel een soort kartonnetje met zand gekocht zodat de nagels af zouden slijten. Maar dat werkt ook niet zo super. maar eerst nog even afwachten.!!

Freek en Leopold zaten dus met de kooien tegen mekaar aan, en ze reageerden heel leuk op mekaar.
Donderdag avond hebben we de tussendeurtjes opengezet en de kooien weer tegenmekaar aan, zodat ze bij mekaar konden zijn. Maar dat ging niet zoals het moest gaan...
Leopold bleef heel mooi in zen eigen kooi. en Freek zo nieuwschierig als wat meteen naar de kooi van Leopold. en Leopold komt dus uit een volliere dus die is andere wel gewend, maar Freek niet. Die begon meteen aan de nagels van Leopold te zitten en aan zen veren en dat vond hij niet zo prettig.

dus hij begon te blazen en te doen... en het is altijd maar afwachten of het een stelletje wordt.

Maaar sinds vanochtend is dat zeker ;D

maar in ieder geval :D  :P toen is Freek later weer naar zen eigen kooi gegaan. en dag later weer geprobeerd. en toen ging het super.. Leopold en Freek zitten nu samen in de kamervolliere. en het gaat super... Freek had eerst wat moeite met het delen van zen eten. we hebben 2 etensbakjes.

en Freek zat eerst bij de ene en vervolgens ging ze naar de ander.. maar dat is nu voorbij.. ze zijn saampjes nu helemaal gewend.

slapen doen ze niet naast elkaar.. want dat heeft Leopold liever niet. maar verder gaat het goed... ze kroelen elkaar...  dan zit Leopold met zen snaveltje achter de kuif van Freek en dan gaat eerst 1 poot op zen rug.. en vervolgens staat ie op freek, kroelt verder en dan springt ie er weer vanaf..

Maar vanochtend dus, ik had ze eten en drinken gegeven. en was men spullen voor school aan het inpakken.. en hoorde wat aparte geluiden 8) dus ik ging ff kijken...

en toen zat Leopold dus op de rug van Freek...  :-*

dus dat het nu een stelletje is, dat is 100% zeker...

Het is super leuk zoals het nu gaat...

Ik hou jullie op de hoogte:D

Kus Sam, Freek&Leopold
(L)Leopold&Freek(L) en de 3 lytse donsjes

Rip sneeuwitje.