normaal gewicht van een valkje van 10 weken?

Gestart door Renee, 17 oktober 2009, 19:09:53

« vorige - volgende »

Renee

Heb vorige week zaterdag een valkje opgehaald. Hij (tenminste dat is mij gezegd...) weegt nu 75 gram, is dat niet een beetje klein? Dacht dat ik mij goed ingelezen had..maar nu valt mijn oog telkens op doorfok...Op de een of andere manier krijg ik vragen. Ook heeft hij een kale plek op zijn koppie, maar dat zou nog goed komen. Wie kan mij wat meer info geven?
Groetjes Renée en Jaapie

Kimm

75 gram vind ik wel erg licht hoor. heb je een foto van het valkje?
is hij met pap gevoed bij de vorige eigenaar?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kimm

ik zie al dat het een handopfok valkje is.
ik denk dat het advies is om hem vaker pap te geven, zodat hij gaat aankomen.

Karin

Met 10 weken zal hij toch wel zelfstandig zijn ? 75 gram is weinig, maar als het een heel klein valkje is ( wat je nog wel eens ziet bij teveel inteelt ) kan het wel.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Renee

17 oktober 2009, 20:37:20 #4 Last Edit: 17 oktober 2009, 21:01:21 by Renee
Het verhaal is dat hij vanaf 6 weken met de handgevoerd is.
Vond het wel een klein beetje gek dat toen ik hem ging halen nog op 4 voedingen zat, terwijl hij al 10 weken zou zijn.
En met 6 weken zijn ze toch al redelijk zelfstandig?
Groetjes Renée en Jaapie

Kimm

de meeste valkjes zijn wel redelijk zelfstandig bij 6 weken, maar een valkje wat met de hand is gevoerd kan dat wat langer duren.

groetjes kim

Renee

Het verhaal is dat hij vanaf 6 weken met de hand wordt gevoerd.
Maar wat hoort een valkparkiet van 10 weken ongeveer te wegen?
Groetjes Renée en Jaapie

mariejj

De meeste wegen rond de 90 - 110 gram,,  maar kleine valkjes wegen al gauw maar 80  en grote (of dikke)  120.

Met 6 weken pap gaan voeren vind ik erg vreemd,, de valk zal dit totaal niet accepteren lijkt mij aangezien ze al zowat helemaal zelfstandig eten. De jongen die express met de hand worden gevoed kan het beste vanaf 3,5 a 4 weken.

Ik had mijn (door omstandigheden) papvalkjes allemaal met 7 weken zelfstandig  zelfs 2 die vanaf 2 weken met de hand gevoert waren,,    Word deze valk nog steeds met de hand gevoert nu?  ???

De kale plek op het koppie komt niet meer goed, dit is een vervelende eigenschap van roodogen (fallow's en lutino's)

Renee

Ik probeer te minderen met voeren, maar op een gegeven moment vliegt hij mij overal achterna totdat ik hem wat te eten geef. Of moet ik dat gwoon even laten en houdt hij dan vanzelf op met vragen om eten? Toen ik het valkje op ging halen was hij 10 weken en zat op nog 4 voedingen per dag.
Verbaasde mij op het moment ook. Maar goed thuis ging ik er pas goed over nadenken. Heb nog een mailtje gestuurd met vragen hoe het nou precies zat, maar heb daar nog geen antwoord opgehad. Wel nog een mailtje dat het geen doorfok is en dat de kale plek op zijn koppie goedkomt.
En kan er iemand zien of het inderdaad een mannetje is, want dat was ook zeker.....
Baal wel een beetje, dacht goed voorbereid te zijn, maar waarschijnlijk niet goed genoeg...
Groetjes Renée en Jaapie