8 mei 2025, 22:29:19

In bad, vanaf wanneer?

Gestart door Nemi, 12 oktober 2009, 16:01:08

« vorige - volgende »

Nemi

Vanaf welke leeftijd kan ik het beste beginnen mijn valkje te laten wennen aan de plantenspuit/een zwembadje of de douche?
Andy is nu 6,5 week, denk zelf dat ie er nu nog wat te jong voor is maar wat vinden jullie?
Een douchebeurt zou geen slecht idee zijn i.v.m de pap die telkens op zijn koppie blijft plakken na het voeren  :D

Sanna

Hoi Andy,

De pap kun je voorlopig ook voorzichtig met een keukenpapiertje en lauw water proberen weg te poetsen. Ik vrees dat gewoon badderen het er niet af zal krijgen ;).

Als je valkje goed in de veren zit kan hij in principe gewoon in bad hoor. Wel oppassen dat hij nooit nat/vochtig de nacht in gaat. En ook zorgen dat de kamer na het badderen niet te koud is. Je kunt hem eventueel een beetje afdrogen met een zachte handdoek of voorzichtig met de föhn een beetje droogblazen.

Groetjes, Sanna

55jasmijn55

bij mijn valkje is de pap er vanzelf af gevallen.
Je valkje vind het fijn als je hem op zijn hoofd kriebelt dus toen trok ik heel zachtjes aan de pap en toen viel het er van zelf af.
o en in bad, je vult een bak met water (23 t/m 25 graden) dan zet je je valkje er bij en zij/hij moet zelf weten als ze er in gaat.

gr jessie

ps:mijn valkje sproei ik met planten spuit omdat ze niet van water houd.
wel altijd uit de kooi halen als je haar besproeid. ;) ;) ;) ;)