Valk met timer funktie (raar maar echt waar)

Gestart door Erik Wachters, 16 december 2003, 23:27:28

« vorige - volgende »

Erik Wachters

Hoi,

In mijn vorige "post" vroeg ik me af of je een valkparkiet kon zindelijk maken. Tijdens dit te proberen heb ik iets zeer eigenaardig ondervonden. Door de tussenpozen te timen tussen twee "dropjes" kwam ik uit op elke keer een exacte tij van 19 minuten!!! Ik heb dit een paar dagen in't oog gehouden en het klopt bijna elke keer op de minuut !!

Dus nu laat ik ze 19 minuten bij mij zitten voor de TV en dan doe ik ze naar haar hok en bijna direct doet ze haar behoehte zodat ze dadelijk terug mee kan naar de zetel.......

Probeer zelf maar eens  ;)

Erik

Nes

Hahaha  :D lachuh! Moet jij wel heel wat geduld hebben gehad om dat dagenlang in de gaten te gaan houden  ;)

Paul

Hoi Erik,

Wel een idee en als ze eenmaal gewend zijn heb je kans dat ze er zelf heenvliegen elke 19 minuten en daarna terugkomen :-)
Ik ben benieuwd hoe dat gaat laat het zeker even weten als het lukt.

Groetjes, Paul

Fiona

hehehe, ik zal er eens op gaan letten :-)
Lijkt me best lastig, maar misschien hebben die van mij ook wel een timer :-)

Volgende keer zijn ze van de kaart en poepen ze je onder na 17 minuten :-)  :D ;) :) :D ;) ;D

Erik Wachters

HOI,

Bedankt voor de reacties!
We zijn nu weer een paar dagen later en ze doet het nog steeds !!!
We vinden nergens in huis nog iets!!

Blijven proberen  ;)

Erik

Paul

Hoi Erik,

Gaat ze nu ook zelf naar de kooi als ze wat moet laten vallen of moet je elke 19 minuten zelf lopen?
Hier zou het niks zijn om dat met 20 valkjes te doen dan moet je elke minuut lopen  :D
Laat je nou elke 19 minuten een wekker aflopen om haar naar de kooi te brengen  :D

Groetjes Paul

BIRDIE

Hoi,

Ik vind dit wel zo komisch, ik moet gewoon reageren :D!

Ik ga het zeker proberen, maar ik weet niet of mijn valkje dat wel zo leuk vind!

Groetjes,

Annemarie

Ellen

Hoi allemaal,

Ik vind dit hartstikke leuk om te lezen, daar ik zelf
ook een kennis heb die wist te vertellen dat een
valkparkiet van haar vriend het op commando boven
een asbak liet vallen. Ook een beetje zindelijk dus.

Heel apart hoor, zou wel willen dat ze dat hier thuis
ook deden.
Helaas.................. :-/

Ellen.

Erik Wachters

HOI,

Gisteren heeft ons valkje na lang wachten voor de eerste keer zelf naar haar kooi gevlogen terwijl ze eigelijk rustig bij me zat. Plots vloog ze naar haar kooi, dropte alles en kwam gewoon terug !!!!!!
Toeval of zou mijn training vruchten afwerpen ??????

Ik denk er al aan om een rol toiletpapier aan haar kooi te hangen  :D :D :D

Erik

giovanni

hehehe, waarom installeer je niet ineens een wc-potje  :D :D ;D Grappig eigenlijk! Zal het ook eens proberen  :)

Paul

Hoi Erik,

Valkjes zijn best slim en als je maar blijft herhalen kan het inderdaad zijn dat dit geen vergissing was maar dat ie het nu uit zichzelf gaat doen.
Je zal dan een van de enigste zijn met een zindelijk valkje :-)
Ik ben benieuwd of ie dit nu ook elke keer zal gaan doen.

Groetjes, Paul

giovanni

Hoi!
heb eens gekeken of het hier ook werkte, en nee hoor, dikke pech ???.
Je moest me daar zien zitten!  :D Voor de kooi te zitten wachten tot er iets naar beneden viel  :D :D!

Paul

Hoi Giovanni,

Zo werkt het denk ik ook niet.
Je moet pas met je valkje naar de kooi gaan als ie iets wil laten vallen.
Zo beschreef Erik het namelijk ook.
Ze maken zich vaak iets dikker als ze wat moeten droppen en op dat moment loop je naar de kooi en houd hem erboven.
Als je dit 3 maanden volhoud zal ie zelf naar de kooi gaan als ie wat moet laten vallen :-)
Ze zullen dit echt niet in een avondje leren.

Groetjes,  Paul

giovanni

hehe,
ok paul zal eens opnieuw proberen dan, volgende week zal ik eens zeggen of het lukte  ;D

Raikiri

Ik ga dat ook maar eens proberen, lijkt me leuk en misschien lukt het zodat we nergens in huis meer een dropje vinden! :)

Cheers, Quynh & Raikiri~