Lynx van de Zebravinkkwekerij St. Jabik

Gestart door Kitten84, 10 oktober 2009, 22:50:10

« vorige - volgende »

Kitten84

Ik had in voorstellen al wat verteld over mijn nieuwe valk.

Ik ben dinsdag dus bij de Discus geweest en daar kwam ik Lynx tegen. Schat van een beest, gelijk dat ttjjj-geluid. Ik heb mooi even staan kroelen en kwam er dus achter dat hij gereserveerd was.

Maar het duurde al wat voor die man langs kwam, dus die vrouw zou even kijken hoe of wat en anders ging Lynx na een week weer de verkoop in. Ik heb mijn nummer achtergelaten, want wie niet waagt wie niet wint.

Woensdag belde ze mij om te vertellen dat de ander afzag van de koop en dat Lynx dus vrij was. Nou goed, ik blij. Zou hem zaterdag ophalen.

En toen kwam het moeilijke stuk...vriendlief overtuigen dat deze vogels geweldig zijn. Heb echt moeten smeken en andere onuitspreekbare dingen moeten doen :censuur  ;D

Gister eindelijk geslaagd voor de kooi.

De buren(2 lachduiven die vandaag weer va en moe zijn geworden)

Ik had vandaag een heel schema uitgepland. Mijn dochter was naar haar vader en ze is dinsdag jarig, dus cadeau's moesten ook ingeslagen worden.

Maar wat gebeurde er.....mijn vriend was de kattenbakken aan het schoonmaken en ik moest even naar de schuur, naar mijn vogels. Ik voelde wat...
En ja hoor! Kom er binnen, ligt 1 van de zebravinken op de grond....meer dood dan levend, dus snel onder de lamp, wat water langs zijn snavel en water en eten in het hokje.

Hele schema in de war. Hebben van de ene plek naar de ander geracet en ook Discus gebeld...want we zouden pas rond 17:00 bij ze zijn..en dan gaan ze dicht.

Komen daar eindelijk aan en ik vlieg uit de auto, de winkel in.

Daar zat Lynx, helemaal alleen. Ze waren met zijn 3-en en de andere 2 waren net die dag verkocht, dus die verkoper zei al tegen me, dat ze blij was dat ik er was anders had hij het weekend ziels alleen moeten doorbrengen.

Heb hem uit de kooi gehaald, nog wat knaagsticks bijgekocht en hup in de doos naar huis.

Lynx was alleen niet blij in de doos en ik had nog een andere vogel(senegal duif, tropisch beestje) gehaald en die zat in een traliekooitje. Auto aan de kant gezet en vogels omgeruild. Duif was gelijk rustig en Lynx genoot duidelijk van het ritje.

Thuis aangekomen heb ik hem in zijn kooi gezet, waar hij dus niet in wilde.

Even voorstellen

Hij heeft ook al kennis gemaakt met de katten en daar was hij minder gecharmeerd van. Blazen en mijn katten kregen steeds grotere ogen van dat gele vogeltje. Dat wordt nog even opletten geblazen.

Ik heb via de site een speelplankje aangeschaft en denk dat ik Lynx veel bij me zal hebben als ik 's avonds in de kunstkamer achter de laptop zit en waar de poezels niet kunnen komen ;).

Ik ben in ieder geval heel gelukkig met mijn Lynx, nu al ;D

PS: het zebravinkje heeft het niet gered helaas...dus dat was echt de domper van de dag..

Caroline

Gefeliciteerd met je mooie lieve Lynx.  :D

Heel veel plezier met hem/haar en natuurlijk met je verhalen boekje hier.  ;)

Balen van je zebravinkje, sterkte.

Groetjes en een hele fijne zondag, groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

krimhilde

Hey,

Gefeliciteerd met lynx, het is een mooi valkje

Heb je hem toevallig bij Discus Talsma dr88 vandaan???

Veel plezier hier op het forum.

GR Krimhilde

Groetjes van Krimhilde

Kitten84

Ja dat klopt krimhilde. Hele lieve mensen daar.

Caroline ook een fijne zondag.

Lynx heeft net even lekker bij me gezeten. Poezen worden 's nachts in 'hun' kamer opgesloten, dus de kust was veilig.

Hij heeft uitgebreid mijn oorbellen geïnspecteerd en wat zaadjes gegeten dat ik hem aanbood.

Ik ga nu eindelijk slapen na een vermoeiende, leuke dag met 1 verdrietig moment....

RIP zebravinkje...je was zo mooi

Saar

Hoi hoi,
Mooi valkje heb je :D
Heb je veel zebravinkjes? En wat voor soort?
Ik heb op dit moment nog 8 'gewone' zebravinkjes, waarvan er nog 3 weg moeten. Ik wil graag gaan overstappen op (bont) gekuifde zebravinkjes ;D
Groetjes Saar :-*

Kitten84

Ik heb nu om en rond de 70 zebravinken ;D Al zou je dat niet zeggen als je mijn hok binnenloopt.

Ik wil de kleuren zwartwang bleekrug grijs, zwartwang masker grijs en zwartwang bruin gaan kweken. Daarnaast heb ik voor de leuk isabel bruin en pastel/pastel bleekrug.

Mijn dochtertje(4) heeft 3 zebravinken waar nog een partner voor gezocht moet worden, 1 bruine bonte pop, 1 getekende bruine pop en een grijze man.

Met Lynx gaat trouwens goed. Ik haal hem nog steeds elke avond eruit.

Het is alleen een drama in mijn hok...ik had een grasparkiet overgenomen van familie en daar een pop bij gezet. Dat klikte heel goed(lees nest), alleen zijn eerst pa en later ma en 4 van de jongen overleden :'( en nog een jonge zebravink en een wat oudere pop :'(. Mijn jongste lachduif ziet er ook niet denderend uit. Ik ga er iedere dag binnen met angst voor de volgende.

Heb ondertussen wel alles ontsmet en niks gevonden. Balen...want dan had ik een verklaring gehad...

Ik heb hier nu wel een weesje. Het is alleen wel een klus hoor...Aanslag op mijn prive, hahah. Beestje zit verstopt onder mijn trui en piept zo af en toe. Hij gaat straks weer in zijn eigen plekje bij de lamp

Durf nog niks te hopen, maar als die blijft leven heeft Lynx ook nog een maatje.

Kitten84

Het grasparkieten weesje heet officieel Pucky. Hij wil niet graag meewerken met de handopfok, maar het wordt al beter.

Hij vindt het heerlijk om weg te kruipen ergens onder en laat ik vandaag nou een wollen trui aan hebben met een megagrote warme kraag. Vind hij een prima nestje.

Lynx is wat humeurig, waarschijnlijk wat jaloers, maar ik heb nu in de 'kinderkamer/ziekenboeg' een speeltje neergezet(dank u webshop 't Valkje) en hopelijk beurt dat hem wat op. Hij was wel wat minder gecharmeerd van het tuigje. Knagen op dat ding.

Zijn er trouwens mensen die ervaring hebben met zo'n tuig? Hoe laat je je valk het makkelijkst wennen aan zo'n ding?