kaal op zijkant koppie.... valkje is 1 jaar oud

Gestart door Henk_en_Otje, 10 oktober 2009, 17:07:29

« vorige - volgende »

Henk_en_Otje

kan iemand me vertellen wat dat betekent , is er een spray of iets waramee ik moet spuiten , af en toe krabt ze, nu wordt het langzaam kaal... precies onder het rode wangetje. what;s the best thing to do ...


donder

hallo

ik zou als ik jou was even advies vragen bij de huisarts.
misschien is haar huid geirriteerd of heeft ze last van schurftmijt op haar huid

als dit jeukt kan het zijn dat ze het plekje kaal krapt

groet nick

Peggel

een vogelarts is er beter bij gebaat denk ik hihi:P

je moet dan wel naar een echte vogelarts gaan, en aangezien je in Rotjeknor woont kan je het beste naar Prinsenbeek gaan naar Dr. Bastiaansen.
die kijkt eerst even, plukt een paar veertjes en leg die onder de scoop.

ook hebben ze in dieren winkels druppels tegen luis.

maar... ik heb hier ook een paar vogels die kaal zijn en zijn geweest, bij de vogels arts niets te vinden, 1 keer chemisch behandeld en 2 keer met roofmijten.
en 1tje heeft nog altijd een kale buik.

geen valkjes btw.

succes.

Henk_en_Otje

ja ik hbe er wat aan gedaan, spuit spul voor de kooi, en parasieten /bloedluis/verenmijt/ spul gekocht wat ik in haar nek moest doen. ik heb het idee dat het minder word, ze zien er allebei mooi uit, maar , ben erachter dat het mannetje haar friemelt, en dan wat veertjes  eruit trekt, je hoort haar dan ook 'gillen'ik geef het mannetje dan op zn kop, hij is altijd al wat gestressed geweest. verdorie, hoe los ik dit gedrags ding op ?