27 april 2024, 10:15:32

Popje broedt niet op zaagsel.

Gestart door H&H, 9 oktober 2009, 12:28:37

« vorige - volgende »

H&H

Er zijn 5 eieren over gebleven op de bodem van de kooi op schelpenzand. Mannetje is 5 maanden. Popje broedt dag en nacht en is heel zorgzaam. Had advies gekregen om het schelpenzand te vervangen door zaagsel. Dit had ik gedaan. Maar het eigenwijze popje had het eens 10 minuten aangekeken. Daarna ging ze terug op de eitjes. Dit ging 5 minuten goed en daarna probeerde ze het zaagsel te verwijderen. Dit lukte dus niet. Daarna ging ze niet meer terug op de eieren. Ze ging bovenaan de kooi zitten dutten en haar veren weer rangschikken. Afijn Anderhalf uur aangekeken en weer schelpenzand terug gedaan. Popje helemaal blij en ging er meteen weer op zitten. Zie nu naar een paar dagen dat 2 eitjes zich goed ontwikkelen. Nog eens geprobeerd een broedhokje in haar kooitje te zetten, maar daar moest ze ook niets meer van weten.
Afijn ... mijn popje broed nu weer heel fanatiek op schelpenzand. Echt blij ben ik niet want .... stel je voor dat er een eitje uitkomt (onervaren vogels+baasje) op het schelpenzand .... ?