Blijft maar eieren leggen. Wat moet ik doen?

Gestart door H&H, 2 oktober 2009, 08:36:50

« vorige - volgende »

H&H

Ik heb een popje van anderhalf jaar, die samen zit met een mannetje van 5 maanden. Maar mijn popje legt voor de zoveelste keer al eieren.
Ik had het advies gekregen om na 2 a 3 weken om de anderste dag een eitje weg te nemen. Ander info zegt dat valkparkieten ongeveer weten hoeveel eieren ze hebben gelegt, dus niets wegnemen anders legt ze bij.
Het popje broed sinds 14 sept, maar ik heb 3 eitjes moeten wegnemen omdat die stuk waren. Vanmorgen is ze aan haar negende eitje begonnen. (bodem van de kooi).
Ook heb ik gehoord dat ik het beste eivoer kan geven omdat het broeden en eitjes leggen veel energie kost. (ze broed alleen, dag en nacht).
Aan de andere kant heb ik weer gehoord dat eivoer stimuleert om eieren te leggen.
Wat kan ik nu het beste voor mijn lieve valkje doen ?

*Yvon

Hoi hoi

Wat je kan proberen is :
Als er eitjes kapot gaan tijdens het broeden die vervangen voor neppers.
Valkjes kunnen zo'n beetje tellen hoeveel ze gelegd hebben.
Na dit broedsel de hele kooi-indeling veranderen en als het lukt de kooi op een andere plaats neerzetten.
Eivoer stimuleert idd hun broeddrang.
Ze voeren hun jongen ook eivoer.
Geef ze tijdeijk alleen hun standaardvoer,desnoods wat aangevuld met vitaminen door het water.

Hopelijk heb je hier wat aan en volgen er meer tips.

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

H&H

Ik zal een nieuw topic aanmaken. 3 van de eitjes op de grond zijn bevrucht. En ik weet niet wat te doen.