6 mei 2025, 11:52:24

pappen en verzuring?

Gestart door amazingleeuwtje, 16 september 2009, 20:12:23

« vorige - volgende »

amazingleeuwtje

Ik zit even met een vraag, we zijn nu 4 donsjes aan het pappen.. We houden het schema aan op het forum, wat ik nu niet goed begrijp is, moet het kropje nu helemaal leeg zijn voor je de volgende voeding gaat doen?? Enige wat ik begrijp is dat in de ochtend het kropje helemaal leeg moet zijn eer je gaat voeren, de jongste moet elke 2 uur een voeding maar zijn kropje is dan nog niet helemaal leeg.. Dit is ook uiteraard bij de andere 3 het geval die we 5 keer per dag voeren.. We zijn bang voor verzuring als we het niet goed doen.. De ochtend zijn ze wel helemaal leeg...

Kaatje

Hoi Sylvia,

De kropjes moeten 1x per 24 uur helemaal leeg zijn en als dat in de ochtend is, dan is het volgens mij gewoon goed hoor  ;)

Owhh owhh, wat een zorgen kan je je maken hè, maar nogmaals ik neem echt mijn petje voor je af, je hebt ondanks de trieste samenloop van omstandigheden een goede en beschermende omgeving voor je donsjes  :-*

Lijkt me inderdaad leuk om ze zo gelijk te kunnen zien  :D

Oja, mocht je het niet vertrouwen dan kan je altijd aan de bekkies ruiken, want dat ruikt schijnbaar echt zuur mocht er kropverzuring in het spel zijn.

Groetjes ......

amazingleeuwtje

Dankje Kaatje,

Ik ben totaal niet het onzekere tiepje maar goh die kleine boefjes hebben dit mooi voor elkaar gekregen ;)..

Overschakeling was erg groot, maar we hebben hier het ritme te pakken, onze boefjes pakken het goed op en willen graag pap...

Groetjussss ;D

Peggel

aan dit antwoord heb ik ook wel wat
ik wil helemaal niet met de hand opvoeden, maar de ouders voeren hier de kleinste niet, en die is nu 4 weken precies.
vanmorgen om 6:45 en 13:30 gevoerd, en zat net weer te bedelen, maar de krop was nog niet helemaal leeg dus durfde nog niets te geven, maar ik lees nu dat het wel kan als de krop morgen maar helemaal leeg is, gelukkig maar.
zal de kleine erg blij mee zijn nu ;D

*Yvon

Hoi hoi

De kropjes hoeven overdags idd niet helemaal leeg tezijn.
Er mag dan nog wel een frutsie inzitten.
Als het kropje nog voor de helft vol zit dan zou ik zeker wel wachten met nog een papje erbij tedoen.
Anders heb je wel meer kans op verzuring.
Bedelen doen ze altijd wel,zelfs als de krop vol zit.  ;)

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >