30 mei 2025, 04:44:35

help!!!

Gestart door Gajes2009, 2 oktober 2009, 14:36:18

« vorige - volgende »

Gajes2009

Hallo allemaal.

Ik heb een valkje van 9 maanden een mannetje!!
Ik heb hem sinds 8 juli, We konden eerst echt niks met hem.
nu mogen we iets meer bij hem doen. Hij is minder bang van ons maar we kunne  nog steeds niet met onze handen erbij.
Heb echt alles geprobeerd. Wie kan me misschien wat tips geven.
Nog een vraag hij doet ook sinds kort elke keer zn vleugels spreiden net als of hij wil gaan vliegen zeg maar, zet ik dan zn kooi open kom hij er niet uit.  ???
Ook schreeuwd hij veel als we weg zijn of even naar de keuken zijn of als ik de muziek uit zet.

Weet iemand misschien wat er is.
Gajes2009

Kimm

hoi,

dat met de vleugels een beetje gespreid zitten, is normaal voor een mannetje. dit is macho gedrag.

het schreeuwen komt waarschijnlijk omdat hij alleen zit en jou of iemand anders toch als partner gaat zien. door het schreeuwen wil hij dat je terugkomt. dit moet je echter negeren. of een vriendje of vriendinnetje erbij plaatsen.

wat betreft je handen: blijven oefenen met hem. hij zal je moeten gaan vertrouwen. neem hem mee naar de wc, want daar kan hij geen kant op. leer hem daar opstappen etc.
doe dit dagelijks. beloon hem dan met trosgierst.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

donder

hallo

ik zou helemaal opnieuw beginnen met je vogel om hem tam te maken en alles stap voor stap te oefenen

kijk eens op www.koppiekrauw.com
hier kun je stap voor stap vinden hoe je, je vogel tam maakt en vertrouwen in je krijgt.

gr nick

Kimm

op deze site staat ook hoe je een valkje moet tam maken ;)

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Sanna

Dit stappenplan is meer op valkparkieten gericht:

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,12896.0.html

Groetjes, Sanna