9 mei 2025, 05:17:55

geslacht?? en bekje pelt af???

Gestart door Heike, 24 september 2009, 00:07:04

« vorige - volgende »

Heike

Ik heb sinds anderhalve week een tam valkje, ik weet ni welk geslacht. Maar daarom zie ik hem ni minder graag hoor.
Heb nu gezien dat zijn bekje afpelt?? is dat normaal? zo niet: wat kan ik eraan doen?
Hij krast wel met zijn bekje als hij gaat slapen, maar het is langs buiten dat het afpelt

mijn VIER katten en hondje doen er niks aan, men vraagt zelfs of de foto's van valkje met de katten niet gephotoshopt is.  ;D

Sanna

Hallo Heike,

Allereerst gefeliciteerd met je valkje!

Of het een man of pop is zul je pas kunnen zien wanneer je valkje een maand of 9 oud is. Dan gaat hij/zij in de rui. Wordt het koppie geler en komen er zwarte staartveren terug (ipv veren met visgraagmotief die hij/zij nu heeft), dan is het een mannetje. Ook aan het gedrag kun je het dan al zien: gaat je valkje met z'n vleugeltjes wijd lopen, met z'n snaveltje op oppervlakten roffelen en deuntjes/geluidjes nadoen, dan is het ook een mannetje.

Dat afschilveren van het snaveltje is normaal hoor. Dat heeft ieder valkje. Moet je je geen zorgen om maken.

Groetjes, Sanna

donder

hallo

mocht je je afvragen wat het is als je je valkje zachtjes hoort knarsen 's avonds. dit is een teken dat je valkje zich op zijn gemak voelt

groetjes

Heike

oei, heb je antwoordje nu pas gezien ;D

Dat is dan toch al goed nieuws dat hij/zij zich op zijn gemak voelt.
Hij doet dit vooral als hij gaat slapen.

Hij lijkt me wel een eigenzinnig vogeltje!! Weet eigenlijk niet hoe hem aan te pakken. Bij mijn valkje v 20j geleden ging alles vanzelf en makkelijk, maar Spikkel lijkt me een karaktertje!
Schrijf ik mijn probleem hier? of best onder een nieuw onderwerp?

Sanna

Als je probleem over iets anders gaat kun je het beste een nieuw onderwerp starten. Dan zien anderen meteen aan het onderwerp waar het om gaat en zul je meer antwoord krijgen.

Groetjes, Sanna
Moderator