2 mei 2025, 19:34:20

Koppelen?

Gestart door pieterjan, 21 september 2009, 18:41:00

« vorige - volgende »

pieterjan

Beste,

Ik heb sinds kort twee nieuwe popjes in mijn volière. Ik had namelijk 4 mannetjes en slechts 2 popjes. Het probleem is nu dat de mannetjes nog helemaal geen interesse hebben voor de twee nieuwe popjes. De mannetjes blijven maar met hun viertjes rond de twee andere poppetjes draaien. Wat kan ik er aan doen zodanig dat mijn mannetjes ook interesse krijgen in de nieuwe popjes? Zou ik zelf koppeltjes vormen en ze eventjes appart stoppen? Wie weet hier raad mee?

MVG
Pieterjan

JAN-

Pieterjan, 'k weet niet hoe je vogels precies gehuisvest zijn (binnen/buiten) maar 't is nu eigenlijk geen broedseizoen/ paartijd meer; de mannetjes zijn daarom waarschijnlijk wat minder geinterresseerd op 't moment. 't kan ook nog aan de leeftijd van de vogels liggen, als ze erg jong zijn zal 't ook nog niet zo'n vaart lopen. Waarschijnlijk dus nog wat geduld hebben, denk ik. Trouwens, als je ze allemaal bij elkaar laat, heb je wel kans dat er wat gefrustreerde mannetjes 'over blijven' die de boel kunnen gaan verzieken tijdens het broeden.
Gr. Jan