7 mei 2025, 18:40:39

Kooi voor 4?

Gestart door Carola, 15 september 2009, 15:33:23

« vorige - volgende »

Carola

Hallo,

Ik dacht mijn 2 tamme valkjes Jacco en Lientje een plezier te doen door ze in de voliere te zetten. Ze vermaakten zich er prima.
Maar ik miste een tamme valk in de kamer, dus toen Tweetie op mijn pad kwam, mocht die mee. Maar alleen is maar alleen, vooral als je de valkjes buiten hoort, dus kwam er een tam valkje bij, Poppie.
Toen raakte Lientje buiten haar partner kwijt, en mocht ze naar binnen, zodat ze niet alleen was. Op zoek naar een nieuwe partner vond ik tamme valk Pino, die nu als 4de in een kooi zit van 70 x 70 x 45. Dit is krap!
Maar het is heel gezellig met 4 tamme valken binnen en ik merk aan de 'buiten'valk dat ze ons gezelschap erg heeft gemist, ze is niet bij ons weg te slaan. Ik denk niet dat ik hen nog in de voliere doe.

Op zoek naar een grotere kooi dus. Nu snap ik uit de info dat er 2 valkjes passen in een kooi van min. 60 x 60 (x 100H), maar niet dat 4 valkjes dan op min. 100 x 100 x 200 zouden moeten.
Wat is een reele maat voor 4 valken, die bijna elke avond of ook overdag uit de kooi mogen?

Er is een Maar: ik heb geen plaats voor twee kooien of een kamervoliere; het moet blijven bij een kooi, die op een plank moet passen!
Ik heb bij Zooplus een verschrikkelijk mooie grote houten kooi gezien, de Skyline Diana 100 x 80 x 50, de grootste die ik ongeveer vond, samen met de Ferplast Piano 7, die met 60 cm diepte eigenlijk al niet meer past...
Zou dit een geschikte kooi zijn? Weten jullie nog andere kooien, die in onze situatie zouden passen?

Moeilijkste vraag: Wat adviseren jullie, zijn er andere oplossingen, zie ik iets over het hoofd? Wie heeft bv. zelf een kooi gebouwd? Een valk wegdoen is geen optie...

groetjes, Carola

smiley

Hallo Carola

Er is sinds kort een hele mooie kooi verkrijgbaar bij de dierenvilla .
De kooi heet de royale kingdom  hij is 82 cm breed 54cm diep 95 cm zonder de standaard 150 cm met standaard .
Ik heb hem zelf ook en er passen makkelijk 4 valkjes in .
Je krijgt er twee stokken bij en twee dubbele voerbakken .
De kooi staat op een standaard met wieltjes en kost 129,00 euro.
Ik vind hem zo handig omdat hij zo ruim is en omdat hij heel gemakkelijk te verplaatsen is  (kleur is zwart /gespikkeld )

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht