5 mei 2025, 21:32:25

moeder plukt de jongen

Gestart door marianne75, 12 september 2009, 08:10:47

« vorige - volgende »

marianne75

Wij hebben een nestje met drie jongen, waarvan de oudste 4 weken.
Nu is het probleem dat moeder de jongen plukt. vader doet dit niet. Als ik moeder appart zet, blijft vader de jongen dan wel voeren.

*Manon*

Hoi Marianne,

Jeetje wat vervelend..ik begrijp dat de valkjes nog niet zijn uitgevlogen..

Je zou de moeder eruit kunnen halen... maar je hebt kans dat pa dan gaat schreeuwen om zijn popje... ik weet niet hoe hecht dit koppeltje is van je. Als het niet zo hecht is, dan zou je inderdaad kunnen overwegen om ma eruit te halen...
Het is misschien het proberen waard, als pa niet gaat voeren, kun je altijd snel genoeg ma nog weer terug zetten en dan een andere oplossing bedenken.

Succes!

Groetjes Manon

marianne75

Citaat van: *Manon* op 12 september 2009, 10:04:48
Hoi Marianne,

Jeetje wat vervelend..ik begrijp dat de valkjes nog niet zijn uitgevlogen..

Je zou de moeder eruit kunnen halen... maar je hebt kans dat pa dan gaat schreeuwen om zijn popje... ik weet niet hoe hecht dit koppeltje is van je. Als het niet zo hecht is, dan zou je inderdaad kunnen overwegen om ma eruit te halen...
Het is misschien het proberen waard, als pa niet gaat voeren, kun je altijd snel genoeg ma nog weer terug zetten en dan een andere oplossing bedenken.

Succes!

Groetjes Manon

Datt is dus het probleem, het is een supper hecht koppeltje.
Maar misschien ga ik het toch probereb, het is zo zielig voor de jonkies. Ze beginnen al te blazen als ma in het hok komt. Het zal wel behoorlijk zeer doen.

*Manon*

Het is het proberen denk ik wel waard... heb je een kooi waar ma in kan, dan zet je die naast de kooi waar het blok aan hangt, zo kunnen pa en moe elkaar in ieder geval nog zien  ;)

JAN-

'k zou het proberen om moeder apart te zetten; zelf heb ik dat ook gedaan, maar dan met vader die plukte, en moeder bracht haar 4 jongen keurig groot. Wel in de gaten houden, natuurlijk! Succes!