22 mei 2025, 23:02:47

Krijsen (door merg en been)

Gestart door dennisberl, 8 september 2009, 16:17:56

« vorige - volgende »

dennisberl

Mijn vriendin wilde vorig jaar een valkje, ik was er in eerste instantie op tegen maar goed, wanneer je samenwoont moet je concessies doen. We hebben hem met 6 weken gekocht en ik heb hem nog 2 weken met de hand gevoed. Was erg leuk moet ik zeggen. Rambo is uiteindelijk mijn vriendje geworden en accepteert alles van mij. Wanneer ik de deur uitga maar ook wanneer ik gewoon in zijn zichtveld ben, gaat Rambo ontzettend hard en schel schreeuwen waar zowel ik als mijn vriendin hartstikke gek van worden (het gaat echt door merg en been!!!) Hoe meer ik/we hem negeren hoe harder hij gaat krijsen, zelfs met doek erover. Af en toe ontvluchten we gewoon het huis om van het gekrijs af te zijn. Maar bij thuiskomst begint het gewoon weer van voor af aan. Als hij eenmaal een beetje rustig is dan haal ik hem eruit, dan is het ook goed en is hij rustig. Maar ik heb niet altijd de tijd om hem eruit te halen en dan begint de ellende weer van voor af aan, bij mijn vriendin komt die absoluut niet eruit.

We hebben hem bijna weggedaan maar ik had erg last van hartzeer. Maar op dit moment ben ik echt ten einde raad terwijl ik ontzettend veel om Rambo geef en ik weet dus niet echt wat ik moet doen.

Het is een handopfok valkje.

Mijn vraag dus: Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij rustig wordt en ophoudt met schreeuwen. Graag geen antwoorden met: "gewoon negeren" want dat werkt bij Rambo dus absoluut niet. Welke mogelijkheden zijn er? Alvast bedankt

jeroenn

hallo,

ten eerste gefeliciteerd met jullie valkje.
je valkje heeft jou al partner gekozen en wil hij jou bij zich hebben.
je kan het nog even negeren en als het niet ophoud kan je ook nog een ander valkje er bij zetten dan kan hij zijn trekt hij me tsoort genoten op.

dennisberl

Dankjewel :D Wat ik me dus afvraag, omdat het een handopfok is en alleen met mensen in aanraking is geweest vanaf zijn 6e week, of het wel zal helpen wanneer ik er een extra valkje erbij zal zetten. Wordt het geschreeuw dan niet erger en wordt het nieuwe valkje dan wel geaccepteerd? Ik wil niet nog een valkje aanschaffen om er daarna achter te komen dat ze niet met elkaar overweg kunnen. Dan moet ik 2 valkjes weg gaan doen en daar zal ik nog meer moeite mee hebben.

jeroenn

je kan nooit zeker weten dat het helpt.
maar valkjes zijn groeps dieren en een pap valkje of geen pap valkje maakt niks uit.
als je er nog een valkje bij neemt moet hij wel een paar weken appert zitten om aan elkaar te wennen.