Hèlp! Welk valkje moet ik nu nemen??

Gestart door Heike, 6 september 2009, 20:37:16

« vorige - volgende »

Heike

Ik ga volgend weekend een valkje halen, maar zit nog met vragen, ...Ik zie al scheel van het lezen op internet, dus ik kan best mijn vragen hier bundelen en hopen dat jullie reageren ;D

1/ Op dit moment moet ik kiezen tss een manneke en een vrouwke, maar ik vraag me af
*hoe de kweker dat nu al ziet (twee grijze valkjes)
of
*hoe ik het ginder kan checken?

2/ bij kanaries zingt het manneke meer dan de pop, maar wat is het verschil bij de valkjes qua zingen, krijsen, praten?

3/ ik heb gelezen dat valkjes soms ook praten??
*mannekes meer/makkelijker dan vrouwkes?
*En leren ze dat gewoon door telkens dezelfde dingen te herhalen?
*Duurt dat lang, of hebben ze zoiets snel te pakken?

Soory voor mijn vele vele vragen, ...heb 20j geleden een tam valkje gehad, eigenlijk zonder me te bevragen ( ik had wel al andere soorten vogels gehad), en dat was een zalige vriendschap. Heb nooit geweten of het mannelijk of vrouwelijk was)
Nu, door op internet erover te lezen, ben ik nu al veeeeel onzekerder geworden.
Ik gà eentje halen, maar de vraag welk geslacht ik best neem, houdt me wakker! En hoe die kweker dat nu al weet (ze eten pas zelfstandig)
;D

Anke

Hoi,
Bij sommige valkjeskoppels is het duidelijk welke mutatie welk geslacht heeft.
Maar dat is niet altijd zo.

Mannetjes maken het meeste geluid (fluiten) maar er zijn ook popjes die goed kunnen fluiten.

Lang niet iedere valkparkiet leert praten.
Hoe je je best ook doet, ze moeten er echt talent voor hebben.
Hoe lang het duurt en OF ze leren praten is dus niet van te voren te zeggen.

Succes met het maken van je keuze!!
Groetjes Anke
Als je wilt proberen om je valkje te laten praten, dan kan je beter voor een mannetje kiezen.

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes