6 mei 2025, 05:04:34

Douche

Gestart door Happy, 16 november 2003, 19:04:37

« vorige - volgende »

Happy

Hallo heb een vraagje
Hoe heet mag het water zijn om met je valkparkietje te kunnen douche

Vriendelijke groet Happy

Henry

nou het mag natuurlijk niet okend heet zijn he,maar het beste is een beetje lauw en een niet te harde straal he daar schrikt het valkje van he.

henry

Kolkkie

Hoi Happy,

Het beste is om je valkje met lauw water te laten douchen.
Als het water te warm is lost het vet wat in de veren zit op. Als het water te koud is, kan je valkje onderkoeld raken of erg verkouden worden.

Ook de straal is belangrijk. Het beste is om een soort van nevel over je valkje heen te spuiten (de fijnste stand van een plantenspuit bijvoorbeeld). Een te harde straal is niet prettig voor je valkje.
Je kan ook een badje aan de kooi van je valkje hangen of een schaaltje moet een klein laagje water op de bodem zetten. Dat vinden vele valkjes ook erg prettig.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Andrea

Hallo Happy,

Ik neem zelf mijn valkje een keer per week mee in de douche.
Dan kan ze zelf bepalen of ze er onder wilt of niet.
Maar ik denk dat ht qua temperatuur het zelfde is als mensen.
Ik vind een te koude douche ook niet lekker en te heet dan brand je je zelf.
Als ik Sparkle meeneem zet ik de douche toch iets minder warm dan dat als ik er alleen onder ga.
Ik heb wel een maf valkje, want de ene keer moet ze er niks van hebben en de andere keer duikt ze er echt onder.

Afgelopen week was ze echt drijfnat.
Hier moet je wel mee uitkijken want als een valkje drijfzat is probeert hij toch te vliegen, maar dat zal niet al te best gaan omdat hij dus zwaarder is geworden van dat water.

Na het douchen fohn ik haar draag. Niet de hoogste stand gebruiken dit is veelste heet!
Ik heb een 'koele' zachte stand op de fohn die een lauw briesje fohnt.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

mastolk

Hoi
Even een vraagje...is dit wel een onderwerp voor nieuws?!  ::). Neit om te zeuren hoor....maar ik las net een stukje van LIque (dacht ik dat het van haar was) dat er best vaak dingen verkeerd gepost worden.

Groetjes MArgrietha

Paul

19 november 2003, 02:31:56 #5 Last Edit: 19 november 2003, 02:34:52 by Paul
Hoi MArgrietha,

Nee ik vind dat geen zeuren hoor je hebt wel gelijk inderdaad.
Ik zou deze vraag bijvoorbeeld in verzorging plaatsen.
Gelukkig is dit een superforum en je word hier gelukkig dus niet meteen neergeschoten als je per ongeluk iets verkeer plaatst :-)
Maar we moeten allemaal inderdaad een beetje opletten waar we de vragen plaatsen anders is het helemaal zo onoverzichtelijk want het is behoorlijk druk hier.

Maar om even op de vraag terug te komen :-)
We hebben hier maar 1 valkje wat echt meevliegt onder de douche en gaat dan op je schouder zitten en word dan echt drijfnat :-)
De rest krijgt af en toe een douche met de plantenspuit met lauwwarm water, sommige vinden dat heerlijk maar anderen vinden het helaas helemaal niks.
Vooral in de zomer is het heerlijk voor ze als het echt heel warm is.

Groetjes, paul

Happy

Sorry dat ik het verkeerd heb gedaan
Is nieuw voor mijn en zonder goed te kijken heb ik het geplaatst
Volgende keer hoop ik het beter te doen

Maar even goed bedankt voor de tips

Groetjes Happy

Speedy

Hoi Happy,

Wat een moppie zeg...die is nog jong he?
Ik heb zelf nog nooit gedouchd met mijn valkjes, weet ook niet of ik dat ooit ga proberen.
Ik spuit ze met een plantenspuit op nevel stand en doe het met warm water....daarna föhn ik ze droog, dit vinden ze heerlijk.
En ik heb een bad voor ze, maar daar gaan er maar 2 van de 6 in.

Groetjes,
    Trudie

mastolk

Hoi Paul,

ik bedoelde het ook niet om iemand af te schieten hoor...ik vroeg het me gewoon af.  :)
Maar goed.... ik doe mijn valkjes dus niet onder de douche. Wel zet ik Pino en Elmo af en toe in de wasbak en laat ze met het water spelen. VInden ze soms heerlijk (happen ze naar het water) gaan eronder staan, met veren schudden enz...maar soms kijken ze me aan van...HELP haal me hieruit!
En de anderen waren nog niet tam genoeg om uit de kooi te kunnen (nu wel) maar die heb ik dus nog geen douche gegeven. Ik wil binnenkort ook een plantenspuit kopen...kijken hoe dat bevalt!

Groetjes MArgrietha

Paul

Hoi MArgrietha,

Ik weet wel dat je het zo niet bedoelde hoor :-)
Op dit forum gaat alles heel gemoedelijk en ik vind Peter en Lique echt geweldig met hun site  ;)
Ik zat wel eens op een ander forum en daar ben ik van de week even helemaal doorgeslagen over bepaalde opmerkingen :-(
Wat dat betreft is dit forum in een woord geweldig :-)
Ik gebruik soms ook een plantenspuit maar heel weinig valkjes vinden het fijn.
Ik heb wel op tafel een fontijntje staan en daar gaan sommige ook soms onder zitten maar ook helaas maar een paar :-(

Groetjes, paul

mastolk

Hoi Paul,

idd wat je zegt. Dit is een superforum. Alles heel gemoedelijk. Ik had van m'n man ook een ander forum (over allerlei dingen, gewoonweg alles) gekregen als tip. Nou ik snapte niets van de site, de een zat de ander nog meer af te zeiken enz enz. Nou ik vond er dus geen bal aan.
En op zich begrijpt hij dat wel...ik kan de 'humor' van elkaar afzeiken niet echt waarderen.
Wat dat betreft hou ik meer van 'serieus' helpen en elkaar gewoon normaal als mensen behandelen.

GRoetjes MArgrietha