19 juli 2025, 01:38:37

MIJN EERSTE DONSJE

Gestart door Wendy.., 6 september 2009, 17:13:43

« vorige - volgende »

Wendy..

Hoi Allemaal,

Toen ik vanmiddag thuis kwam lag er een verrassing te wachten. Onder mijn neus kwam het eitje uit van mijn lieve Peardy ( witmasker man ) en Pabli ( voorheen pablo toen ik dacht dat het een man is maar het is een cinn, witmasker pop )
Ze hebben al eerder op eitjes gezeten maar er was nog nooit iets uitgekomen. Nu lag er een witdonsje op de bodem van mijn kamervolliere waar 6 tamme valkjes inzitten. Ik heb net gezien dat ze het jong goed voeren. Hier was ik een beetje bezorgd over. Ik ben echt zo blij!!!!!!!!!!!!
Peardy is mijn eerste valkparkietje en nu 6 jaar oud. Pabli heb ik alweer 3 jaar. Ze zitten nu de hele tijd samen bij het jong en elkaar te kroelen zoals een gelukkig gezinnetje zou doen.

Ik ben verliefd!!

Groetjes Wendy
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

Jacky

Wat een lief gezinnetje zo. Je ziet gewoon dat ze gelukkig zijn  :D

Gefeliciteerd met je eerste donsje. Lijkt me heel bijzonder om mee te maken.

Groetjes jacky

Wendy..

Hoi Jacky,

Schattig hé ! Het jong was hier echt net uitgekomen en paps en mams waren er ook gelijk niet meer weg te slaan. Het leuke is ook dat ze binnen zitten en ik er met m,n neus bovenop zit.

Eigenlijk vond ik mijn valkparkieten verzameling wel mooi zo met 6 valkjes en 2 grasparkietjes maar ik denk dat ik zeker een jong uit dit nestje houd als het allemaal goed gaat. Er kan natuurlijk nog zoveel misgaan dus even duimen.

Groetjes Wendy
Groetjes Wendy

Jacky

Hoi Wendy,

Dat lijkt me het leukste, donsjes binnen groot zien worden  ;D

En dat je er waarschijnlijk een houd? Dat zou ik ook wel doen  ;D Het is toch wel heel speciaal.

(heb ik gehad met ratjes, bleef ook het halve nest in de omgeving of bij ons hangen. nest 2 van 5 zelfs helemaal  ;D )

Wendy..

Naast mijn twee valkjes die nu een nestje hebben wil ik ook mijn andere vogeltjes even snel voorstellen.

Peardy = witmasker man ,6 jaar
Pablo(i)= cin.witmasker pop ,3 jaar
Luna = lutino pop, 5 jaar
Luca = bont gep. witmasker man, 4 jaar
Puck = een geelbonte man ( veel geel ) 8 jaar
Sky = bont geparelde pop, 3 jaar

Ik ga even opzoek naar en programma waar je foto's makkelijk mee kan verkleinen want ik loop nu elke keer te ....met Paint! Dan kan ik een paar leuke foto''s plaatsen

Mijn eerste valkje is dus Peardy en daarmee is mijn valkparkieten virus begonnen. Al snel kwam Luna erbij gevolgd door Luca en tot slot Pablo(i) en Sky. Toen vond ik dat het wel genoeg was. Totdat een van mijn beste vriendinnetjes een beetje een probleem had.
Haar eerste valkje "Puck" die ze al heel lang had bleek een ontzettende schreeuwer te zijn. Nadat ze "Puck"en zijn vriendjes naar een grote volliere in de tuin had verhuisd bleek het voor de buren ook ondragelijk te zijn. Zo,n tamme valkparkieten man die ook nog een heel hard en vals fluit is gewoon geen pretje. Zo verhuisde "Puck"naar het schoonzusje van Iris. Uiteindelijk i.v.m. de kat van het schoonzusje moest "Puck"ook daar weer weg. Iris, hoogzwanger kon Puck echt niet verdragen en zo is hij bij mij terecht gekomen. Onder het mom van ik probeer het en mocht ik hier ook knettergek van hem worden dan moet hij echt naar een ander huisje. Al met al heeft Puck hier echt zijn plek gevonden en schreeuwen heeft hij vanaf dag 1 niet meer gedaan. En geloof mij ik ken Puck een beetje, het was echt een draak met krijsen!!

Groetjes Wendy

Groetjes Wendy

Wendy..

Hoi Jacky,

Hahaha grappig hoor een hele familie rat! Tja wat de valkjes betreft kan ik ze natuurlijk niet allemaal houden. Ze geven ook zoveel stof in huis dat ik er nu weleens gek van word.
Maar Peardy is wel mijn eerste valkje en daar ga ik er zeker een van houden.

Heb je nu nog steeds ratjes of ben je helemaal over op de valkparkieten?

Groetjes Wendy
Groetjes Wendy

Kaatje

Hoi Wendy,

Wat leuk dat je een dagboekje begonnen bent over je valkparkieten. Inmiddels lees ik dat de ouders goed voeren, helemaal geweldig dus  :D

Heel erg veel plezier hier en geniet maar lekker van het kleine witte donsje  :-*

Groetjes, Karin

Wendy..

Hoi Karin,

Ja ik ben inderdaad maar weer eens een dagboekje begonnen. Ik ben al een tijd niet meer actief geweest op het forum maar zo met de baby valkjes toch wel weer erg leuk.

Ja ik heb inderdaad gezien dat ze het jong voeren.
Ik hoor alleen nu wel al een uurtje het jong steeds piepen terwijl mama op het nest zit. Ik begreep van Mandy dat ze dit alleen doen als ze honger of warmte nodig hebben.
Ik hoop dat ze goed blijven voeren maarja waarschijnlijk loopt het allemaal wel los. Toch even wennen en kijken wat normaal is bij jonge valkjes!

Weet jij toevallig een programma om makkelijk foto;s te verkleinen? Van Paint word ik gek  :-[

Groetjes Wendy
Groetjes Wendy

*Yvon

Hoi hoi

Gefeliciteerd met jullie eerste donsje !!  ;D
Laten de andere valkjes het gezinnetje wel een beetje met rust ?
Het zal inderdaad genieten zijn als je alles zo goed kan zien en horen. 
Genietse !! :D

Om foto's te verkleinen kan je via google het proggie piture resizer nemen.
Daarmee kan je een aantal foto's tegelijk verkleinen en ook kan je de foto's een rand geven en een watermerkje inplaatsen.  ;)

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Kaatje

Hoi Wendy,

Baby valkjes zijn zo lief, ik zou ooit een keer heel graag een gelegenheid nestje willen hebben, dat lijkt me toch zo gaaf !! Hoeveel eitjes hebben de ouders nu nog en wanneer verwacht je deze !?

Ik heb er verder ook geen verstand van, alleen van wat ik lees op de site, maar volgens mij komt het allemaal wel goed en gaat papa het straks overnemen ( warmte / voeren ) als er nog gebroedt wordt. Anders leg je het er gewoon weer onder  ;)

Oja, dit is een heel makkelijk programma ...

http://www.vso-software.fr/products/image_resizer/download-image-resizer.php

Als je bijvoorbeeld een map hebt met foto's die je wilt verkleinen dan selecteer je alles in één keer, rechter muisknop en dan VSO image resizer. De rest wijst je de weg. Hij is er voor Xp en Vista, kijk even welke de goede is en dan kun je hem gratis downloaden  :D

Nou, ik ga je zeker volgen hoor!

Groetjes, Karin

-Joke-

Wat moet dat een leuk gevoel zijn!
Ik duim alvast mee dat alles goed blijft gaan zodat ze binnenkort gezellig met z'n 7'tjes zijn!

Groetjes!

Jacky

Citaat van: Wendy.. op  6 september 2009, 21:27:00
Hoi Jacky,

Hahaha grappig hoor een hele familie rat! Tja wat de valkjes betreft kan ik ze natuurlijk niet allemaal houden. Ze geven ook zoveel stof in huis dat ik er nu weleens gek van word.
Maar Peardy is wel mijn eerste valkje en daar ga ik er zeker een van houden.

Heb je nu nog steeds ratjes of ben je helemaal over op de valkparkieten?

Groetjes Wendy

Hoi Wendy,

Ik heb nu nog een groepje meiden, maar als deze er niet meer zijn, komen er geen ratten weer. Ik heb nu ruim 8 jaar ratten en de nodige ellende ermee gehad, ondanks dat ik stapelgek met ze ben. Ik vindt het nog steeds fantastische dieren.

Wat fijn dat het zo goed gaat met het donsje. Geniet er maar lekker  van  ;D Voor je het weet zijn ze groot  ;D

Wendy..

Hoi Allemaal,

Bedankt voor de leuke reacties.
Vanacht was het natuurlijk erg spannend.... Hoe zou het jong de nacht doorkomen maar vanmorgen lag kleintje piep gewoon om eten te bedelen bij paps en mams het is echt zo leuk ;D!!!!!!! Er liggen nu nog vijf eitjes maar ik zag dat er 4 op het eerste gezicht lege eitjes liggen en één heel donker eitje. Ik hoop niet dat daar een inmiddels dood jonkie inzit.
Ik kan me herinneren ondanks dat het gisteren een grote verassing was dat ik van de week ook al raar gepiep hoorde. Ik heb mijn vraag ook even op de kweken pagina gezet.

Het is zo leuk om er boven op te zitten. Ik houd ze goed in de gaten op deze manier. Ik ga waarschijnlijk van het weekend ven rustig proberen foto's te verkleinen. Ik ben s'avonds na het werken echt hartstikke moe en heb nog meer dieren te verzorgen.

Yvon:

Het is echt super leuk om te zien hoe de rest van de valkjes er mee omgaan en ook geaccepteerd worden in de buurt van het nest. Ze komen gewoon regelmatig even kijken en een paar scharrelen zelfs op de grond vlakbij het jong terwijl mama erop zit. Ook bedankt voor het programma!

Jacky:

Leuk hoor maar kan me ook voorstellen dat je weer eens iets anders wil alhoewel dat in de praktijk nog wel eens lastig kan zijn. Ik heb dat een beetje met konijnen. Ik heb nu nog een Franse hangoor maar heb altijd meerdere konijnen gehad. Ik wil hierna geen konijnen meer maar vraag me af of ik er wel zonder kan  ;D

Nou  tot snel!!

Groetjes Wendy
Groetjes Wendy

Wendy..

Vandaag is mijn kleine donsje 4 dagen oud. Het is echt zo,n schatje  :-*.
Tot nu toe zijn er geen andere eitjes meer uitgekomen. Ik laat ze voorlopig nog even liggen en met zo,n anderhalve week er twee weghalen en de rest laten liggen mocht er niks meer uitkomen. Ik vind die 5 eitjes met één zo,n piepklein jonkie best veel. Het past allemaal net onder papa en mama.

Het valt me op dat het popje veel meer broed dan het mannetje. Ookal zit het mannetje op het nest dan dringt ze net zolang aan tot hij er weer afgaat. Ik hoor nu weer heerlijk gepiep. Ik heb het idee dat ze goed voeren en dat het jong al best wel gegroeid is. Hopelijk zet dit zo voort.
Morgen is het 5 dagen oud en dan nog 10 te gaan voordat het allemaal wat zekerder is dat het jong zal blijven leven.
Nog steeds geen zin/ tijd om de foto's te verkleinen maar ik heb wel een paar mooie niewu foto's gemaakt.

Groetjes Wendy
Groetjes Wendy

Jacky

Hoe Wendy,

Hoe is het met je kleine donsje? Gaat alles goed met hem/haar?

Groetjes Jacky