4 mei 2025, 21:01:43

Nog wennen?

Gestart door xOdette., 3 september 2009, 20:23:21

« vorige - volgende »

xOdette.

Hee,

Ik heb sinds eergister een 2de valkjes vrouwtje bij mijn andere vrouwtje dat ik sinds 2 week heb.
Maar die nieuwe die bijt nog heel snel.
Vooral als mijn andere valkje gewoon toenadering zoekt schrikt ze er snel van en hapt dan.
Gaat dit nog over?
Soms probeert ze ook gewoon een beetje bazig te zijn om te laten zien dat ze ook wat is zeg maar :P
Maar gaat dit nog over misschien?
Want anders is het niet fijn voor de andere vogels. (er zitten ook nog 2 grasparkietjes bij in, mijn valkje die ik 't langste heb kan het super met ze vinden.)

Sanna

Hoi Odette,

Je nieuwe valkje moet nog aan een hoop wennen. Heb je de inrichting van de kooi veranderd voordat je haar erbij deed? Want zo niet, dan heb je haar in het territorium van de andere vogels gestopt. Meestal wil het wel helpen om de inrichting helemaal te veranderen, zodat het voor alle vogels nieuw is. Ik denk dat haar gedrag vooral angst is. Anders is het misschien een optie om haar apart in een kooi erbij te houden totdat ze gewend is en zelf toenadering gaat zoeken. Of misschien laat ze al heel gauw merken dat ze bij de anderen in de kooi wil. Veel succes.

Groetjes, Sanna

xOdette.

Nou het gaat ondertussen veel beter, soms nog een pikje maar ze kunnen al met z'n allen gezellig naast elkaar zitten.
En de 2 valkjes gaan vaak beide met het kopje laag naar elkaar toe omdat ze allebei gekroeld willen worden, ze moeten nog uitvinden dat ze elkaar moeten doen maar dat komt wel!:D