5 mei 2025, 03:33:31

Twee vrouwtjes samen?

Gestart door xOdette., 31 augustus 2009, 18:45:50

« vorige - volgende »

xOdette.

Het zit zo eventjes kort.
Ik had eerst een mannetjesvalkparkiet, hij schreeuwde alleen maar dus na 1 week al een vrouwtje erbij.
Maar hij heeft haar niet geaccepteerd. Hij pikte haar echt hard en zij piepte echt.
Hij is nu terug naar de fokker waar hij in een grote groep komt waar die mag blijven.
Alleen toen zat zij daar maar zo alleen, dat wilden we niet meer.
Toen hebben we 2 grasparkietjes er meteen bijgekocht en die kunnen het heel goed met elkaar en mijn vrouwtje vinden.
Ze slapen heerlijk naast elkaar enzo.
Maar misschien willen we toch nog een valkje erbij.
Maar kan ik dan nog een vrouwtjesvalkje nemen.
Of kunnen die niet goed met elkaar opschieten?
Want wij zijn bang dat een mannetje weer gaat krijsen.
Daarom gaat onze voorkeur uit naar een vrouwtje.
Maar hebben 2 vrouwtjes wel wat aanelkaar of zit de ene aan de ene kant en de andere aan de andere kant van de voliere?
Hoop dat jullie mij snel kunnen helpen!:)

Always look..

Hallo xOdette,
Balen zeg dat het mannetje zo aan het schreeuwen was en vervelend was tegen het vrouwtje  :-\
Wel fijn dat hij nu in een grote groep zit en daar lekker mag blijven!

Even antwoord op je vraag:
Vrouwen en of mannen valken hebben als het klikt heel veel aan elkaar.
Het maakt daarin verder niet uit of het 2 vrouwen, 2 mannen of een man en een vrouw is.
Alleen is niet op voorhand te zeggen of de valken stil zijn en blijven, probeer mochten ze schreeuwen de valk(en) te negeren!

Succes met je verdere beslissing!

X sanne en de 2 Jongens

xOdette.

Ik denk dat ik dan toch voor 2 vrouwtjes ga.
Ik kan ze bij dezelfde kweker krijgen en ze zitten daar met z'n allen in 1 grote voliere.
Dus misschien herkennen ze elkaar wel :)
Ik koop ze zeg maar via de dierenwinkel, en morgen gaan ze weer naar de kweker dus bel toch maar even dat ze me een jong popje mee mag nemen. Nu nog even denken over mijn kleur voorkeur :D