3 mei 2025, 14:25:26

vraagje over de voeding

Gestart door cocodevalkparkiet, 31 augustus 2009, 10:30:16

« vorige - volgende »

cocodevalkparkiet

hoi hoi
ik heb de zelfde vraag bij voeding staan maar vond het hier meer op zun plek staan.
mijn parkietjes van nu 5 weken  hadden in het hok nutribird b14 staan deden ze niks mee, toen ik normale zaad erbij had gedaan aten ze dat wel me eivoer.

mag ik gewoon zaad gaan geven kan dat geen kwaad??

en ze eten zaad genoeg op de dag kan ik dan overgaan op 1x bij voer? aangezien ze 100 zijn allebei en best dikkig haha
ze zeiden in dieren winkel van ja mag maar wil het iig van jullie horen aangezien jullie meer weten van valkjes

groetjes Froukje

Always look..

Valken kunnen ook gewoon zaad eten hoor let wel op dat er niet te veel zonnebloem pitten in zitten deze zijn erg vet waardoor ook je valk(en) dikker worden.

En het lijkt mij dat je de valken gewoon op zaad kan zetten en stoppen me de bijvoeding, let wel op het gewicht van de valk!
Mocht het diertje te veel afvallen voer dan toch nog even bij

Succes met je Valkje!!

xx Sanne en de Jongens

cocodevalkparkiet

ze willen helemaal geen pap meer
het vrouwtje was altijd 80 nu 70 gram maar ze eet op het moment heel veel zaden moet ik der toch gaan dwingen
het mannetje was niks afgevallen en die eet ook zaden, maar sinds gister zodra ze op me arm zitten om pap te krijgen vliegen ze weg, ze willen het pap niet meerterwijl het de laatste tijd juist heel goed ging met pap geven
komt ditomdat ze al 6 weken zijn?
en vanaf hoe oud mogen ze van die zadenstokken hebben
en de mineralen blok etc.?

wil het zo goed mogelijk doen met me valkjes daarom de vele vragen, hoop dat iemand mij daar antwoord op kan geven..

groetjes Froukje

Always look..

Het lijkt mij dat als ze geen pap meer willen dat ze dus genoeg zaden binnen krijgen en je ze dus ook niet meer hoeft te dwingen.
(en dus alleen hoeft bij te voeren als ze te veel afvallen)

Minerale, Sepia, Grit en Kiezel kan je ze nu al aan bieden ze eten hiervan als ze het nodig hebben.
Let wel op dat e in de kiezel geen houtskool en roodsteen zit!

beter te veel vragen stellen al in onwetendheid een foutje maken, we helpen je hier graag.

xx