28 april 2024, 17:23:25

Zelf een liedje componeren...?

Gestart door Creatura, 28 augustus 2009, 17:28:58

« vorige - volgende »

Creatura

Hoi mensen,

Tommy, mijn mannetje van 4,5 maand oud is de laatste weken ontzettend aan het fluiten, en ook steeds meer macho gedrag aan het vertonen. Hij maakt me echt ontzettend aan het lachen met z'n getimmer en geparadeer.
Maar wat ik nu dus echt zo ongelofelijk vind is dat Tommy zijn eigen liedjes lijkt te componeren! ;D Ik heb weleens geprobeerd hem Kortjakje te leren, maar hij heeft steeds alleen de eerste twee tonen goed en dan weet hij het niet meer. Maar in plaats daarvan fluit hij complete zelfverzonnen melodietjes met de meest uiteenlopende fluittonen! Hij improviseert erop los! Hij lijkt echt muzikaal talent te hebben!
Doen jullie mannetjes dat ook? Ik vind het zo apart! Net alsof hij een kindje is dat zijn eigen liedjes verzint:D


Kimm

ach wat leuk dat hij dat doet :D genieten is dat he.

mijn 2 mannetjes fluiten ook hun eigen deuntje en ze zeggen ook rrrrrrrrrrr. dat vind ik ook zo leuk.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

hilde

mijn 2 mannetjes fluiten ook vanalles  en zeggen kusje kusje, de een wat beter dan de ander, en een van de 2 doet mijn hoestkuchje na. echt lief om te horen en fluit het bouwvakkers fluitje en doet een kanarie na alhoewel we toen geen kanariepietjes hadden


groetjesss

Landiej

Onze Loekie kan er ook wat van. Hij doet altijd erg zijn best om liedjes die wij fluiten na te fluiten. Onlangs heeft hij nog de Addams Family geleerd.

Af en toe raakt hij de draad van het liedje dat hij wilde fluiten even kwijt en gaat hij met een compleet nieuw liedje verder, vaak een combinatie van alle liedjes en vogelgeluidjes die hij kent ;)

Heel grappig en gezellig zolang hij niet in herhaling valt :P Soms kan hij een toon niet goed vinden en biljft hij het net zolang proberen tot het wel lukt. Dat kan soms heeeel lang duren ;)

hannibal

Leuk hoor , van mijn 7 valkjes zijn er 6 waar nauwelijks geluid uitkomt, maar eentje doet haar best, het is een vrouwtje, en wanneer ze begint gaat ze eerst met haar vleugels wapperen, en dan hamert tegen de muur of tralies of etensbakje, ze zingt prachtig, doet ook mijn alarm van mijn mobiel na.!

Groetjes van Hannah en de lawaaischopper

Creatura

Bedankt voor jullie reacties:) Leuk om te horen dat er meer mannetjes zijn die zo muzikaal zijn:D

Tommy is echt een talentje, vooral vergeleken met het vrouwtje waar hij bij zit, Lotje. Zij piept alleen af en toe een keer, en heel soms zit ze even een beetje te kwetteren (wat ook erg schattig is trouwens;)).
Tommy praat ook sinds ongeveer een maand (" Tommy" , " Lotje, kom maar!" en " Kusje", en soms komt er iets uit als " Toetietoet" :D) Superlief!

Hannah, wat apart dat jij een vrouwtje hebt die een beetje macho-gedrag vertoont! Weet je wel zeker dat het een vrouwtje is dan?;)