Wat nodig om een website te maken?

Gestart door Monky, 26 augustus 2009, 13:03:04

« vorige - volgende »

Monky

Hey allemaal,

Ik heb een vraag voor jullie.
Erwin en ik gaan in het voorjaar naar Namibië. Nu wil ik graag een mooie website maken waar ik de foto's van mijn reis in kwijt kan. En misschien zelfs een stukje kan wijden aan mijn andere hobby : valkparkieten.

Nu weet ik dat een aantal van jullie een eigen website hebben gemaakt. Zouden jullie mij een lijstje kunnen geven van wat ik nodig heb om zoiets op te zetten? Ik heb namelijk geen idee waar ik moet beginnen.

Ik zou jullie heel erg dankbaar zijn  :-*

Groetjes,
Monky

hilde

ik heb gewoon men websitje bij freewebs gemaakt

heel gemakkelijk staat ook aangegeven wat je moet doen enzo

want vind dreamweaver wat moeilijk

groetjesssssssss

Valkielevo

Hoi wat je ook kunt doen is met html werken maar dat is echt moeilijk!!
en natuurlijk........ geduld ;D
Zonder Jimmy ben ik niks,
Moet ik ergens anders verder zoeken,
En dan die spontane energie kicks,
Die vind je niet terug in boeken,
Zonder Jimmy wist ik niet dat deze site bestond,
Al met al, zonder Jimmy was ik de zoveelste met een hond! ;)

iljab

Hey :)

Leuk dat je een website wilt maken.
Je kunt het je zo moeilijk maken als je maar wilt!
Er zijn zat webhosters die gratis websites/webruimte aanbieden waaronder freewebs, come2me, lycos. Maar deze krijg je meestal met beperkte ruimte voor fotos enzo en met reclame.
Als je zelf een reclamevrij .nl domein wilt zul je ervoor moeten betalen. Dat kan bijvoorbeeld bij antagonist, strato, mijndomein.
Dat kun je zo duur maken als je wilt door bijvoorbeeld meer ruimte nodig te hebben :) De meeste hiervan hebben zelf een programma waarmee je makkelijk websites kan maken.
Het is maar net wat en hoe je het wil, je kan zelfs in Word een website maken. ;)

Ilja

Landiej

Een website maken zonder al teveel verstand van HTML/CSS e.d. kan ook makkelijk met pakketten zoals Joomla! Ook zou je eens kunnen kijken naar Wordpress (even googlen en je vindt ze zo!).

Wordpress biedt ook gratis weblogs aan (net als Blogger bijvoorbeeld). Dat is voor jouw site waarschijnlijk ook voldoende. Voor je reis is het misschien leuk om gebruik te maken van sites zoals www.waarbenjij.nu

Voordeel van bovengenoemde opties is dat je zonder al teveel kennis makkelijk een site kan maken die er mooi uitziet! Mijn site is met Wordpress gemaakt: www.landiej.nl én
http://789.landiej.nl

martijn

hallo,

ik 2 blogs en mijn broer heeft er ook een het is heel makkelijk te maken en alles staat wat je moet doen.

grts Martijn en Dries

hier zijn de 3 blogs :
www.bloggen.be/valkparkietenthijsmartijn
www.bloggen.be/kanariesthijsmartijn
www.blogen.be/dwergpapegaaienthijsdries