3 mei 2025, 09:58:35

nieuwe valkjes

Gestart door dammie, 24 september 2003, 01:35:17

« vorige - volgende »

dammie

Hallo allemaal,

Zoals je waarschijnlijk hebben kunnen lezen heb ik sinds 2 weken 2 valkjes :) :).Sinds vandaag nog 2 erbij :) :).Valkenvirus pffffffff :D :D :D.D.deze 2 nieuwe zijn wildkleur? en 3mnd jong.De verkoper denkt dat het man en pop zijn.Wat ik kan zien is dat het popje fijntjes is en het manneke nogal,naar mijn mening,dik :-/ :-/.Het popje heeft ook een lichte snavel en pootjes en is niet bang.Het mannetje heeft donkere pootjes en snavel en nogal angstig.Ook wel logisch,vreemde omgeving etc.Verders vind ik dat het mannetje nogal stout is en naar het popje pikt waarnaar het popje een lichte gil laat en dan maar een andere stok opzoekt :'( :'(.Maar dan gaat het manneke haar toch weer opzoeken en gaat erbij zitten.Mijn andere 2 valkjes,die schatten,vinden het heel leuk en zijn nieuwsgierig :) :).Zij zitten in een grote papagaaikooi van breed54 diep54 en hoog 145(met standaard).De 2 nieuwe hebben naar mijn mening een kleien kooi 54 breed 34diep en 72 hoog.(vind ik de diepte te klein).Nu kan mijn verkoper mij een kamer voiliere aan bieden voor 150 euro...84breed 74 diep en 172 hoog :-/.Is dit groot genoeg voor de 4 valken en hoe lang moet ik wachten tot ik ze alle 4 bij elkaar zet :-/ :-/.Ik wil ook niet dat ik het risico loop dat ik dadelijk 3 mannen heb en een pop.Ik denk namelijk dat Coco een popje is.Sammie weet ik zeker een man en de 2 nieuwe peppie en kokkie weet ik het niet zeker :( :(.
Dus lieve mensen,hoop dat jullie mijn wat advies kunnen geven.

Groetjes,Marianca

Tara

Hoi Marianca,

hier ben ik weer, al wat opgeknapt, voor eventjes ...

De kamervolière is best groot genoeg voor 4 valkjes, perfect! Je kan best eventjes wachten om ze allemaal samen zitten totdat ze allemaal aan elkaar gewend zijn, dus gewoon allemaal samen uit laten. Het kan nu nog geen kwaad als je amper 1 popje tussen 3 mannen zou hebben, maar dat is eerder in de kweek. Ik hoop dat je van elk 2 hebt anders zal je ofwel apart moeten doen, ofwel popjes bijkopen, ofwel mannetjes wegdoen :-/. Het lijkt me het best ze eerst aan mekaar te wennen en dan eens uitproberen samen, na zo'n twee- drietal weken wennen aan mekaar, je kan het ook vroeger proberen, is dan afwachten of het lukt.

Groetjes, Tara

dammie

Hallo Tara,

Bedankt voor je reactie.Ben blij dat het weer iets beter met je gaat :).Een vraagje..hoe weet ik nu of de 2 nieuwe man en popje zijn.Dat zou je eigenlijk niet kunnen zien nu,klopt dat.Kan ik misschien wel aan het gedrag van Coco en Sammie wat gaan zien.

Groetjes,Marianca

Tara

Het gedrag van mannen is het makkelijkst, zij doen meestal stoer en gaan soms met de vleugels gespreid zitten en met hun bekje tikken tegen de tralie e.d. Ze willen ook soms fluiten als ze het kunnen. Vrouwtjes vertonen dit gedrag niet en zijn veel kalmer.