3 mei 2025, 09:50:39

ik word er helemaal gek van!!

Gestart door charel, 23 augustus 2009, 13:24:08

« vorige - volgende »

charel

zoals de titel al zegt; IK WORD ER GEK VAN!!!! >:(
mijn valk zit nu al 2 weken in zijn voliere en hij BLIJFT maar doorschreeuwen. ik heb al het 1 en ander gelezen over gedrag bij valkjes en dat hij te veel op mij gericht is maar na 2 weken + een nieuwe partner erbij zou je denken dat dit wel afneemt...maar niet dus...
meestal negeer ik hem maar tog blijft hij doorgaan, hij mag er smorgen altijd 2 uurtjes uit en aan het eind van de middag 2 uurtjes..dat moet voldoende zijn lijkt me.  soms denk ik dat ik hem beter weg kan doen,buiten in een voliere ofzo, maar als hij weer zo lief bij me zit dan wil ik het echt niet.
wie kan mij helpen?

Jacoba

Hoi Charel,

Gedrag aanleren gaat sneller dan iets weer afleren. Je kunt eens proberen om het valkje alleen uit de voliere te halen als hij stil is, en niet s'morgens twee uurtjes en s'middags 2 uurtjes. Maar als hij stil is of lief zit te brabbelen, dan beloon je hem voor goed gedrag. Niet alles op vaste tijden maar op beloning en wanneer jij het wil. Als hij er om 4 uur uit mag en je hebt een keer geen tijd of het moet iets later gaat hij roepen omdat hij denkt dat je hem vergeet. Dieren voelen de "tijd" haarfijn aan. Ik wens je veel succes.
Groetjes Jacoba.

charel

nou het probleem is, hij is nooit stil! alleen als hij eruit is. hij zit constant heen en weer te lopen en klimmen en daarbij maakt hij een irritant schreeuwgeluid. maar ik ga het zeker proberen ALS hij stil is. bedankt!