4 mei 2025, 00:17:06

Gestopt met fluiten

Gestart door kimmyken, 22 augustus 2009, 11:50:00

« vorige - volgende »

kimmyken

Hej iedereen,

onze valkparkiet Flip (mannetje) kon in het begin deuntjes fluiten; zoals kusjes en zo op de meisjes roepen, enzo..
Maar we hebben er sinds kort een nieuwe valkje bij gezet genaamd Fleur, dit is een mutatie, we weten niet zeker of dit een pop of een mannetje is. In het begin wou hij nog indruk maken en floot hij hier en daar eens, maar nu komt er echter niets meer uit. Als we hem willen aanzetten tot fluiten, dan beweegt zijn snavel wel, maar het is beeld zonder klank, er komt niets van geluid uit. Dit vinden we echt wel een beetje teleurstellend, omdat we er namelijk veel tijd in gestoken hebben om dit hem allemaal te leren..
Weet iemand raad? ???

M.v.g. Kimberly

hannibal

Hallo,

Hoe lang is er een nieuw valkje bij?
Ik heb hetzelfde hier gehad, Boontje is de fluiter van de groep, ongeveer 10 dagen geleden heb ik er weer 2 valkjes bijgenomen, Tutti en Frutti, en ze stopte met zingen voor een week, ze begint nu langzaam weer,nog niet op volle stem, dus misschien is het de verandering.
Ik maakte me zorgen in het begin, dacht dat ze ziek werd, maar ze is erg levendig en de enige verandering was 2 nieuwe vogels,
Ik hoop dat dat bij jou ook het geval is en geen keelontsteking of zoiets.

Groetjes van Hannah

kimmyken

Fleur is hier al ongeveer 2 maand.
X

hannibal

Hoi,

Is je valkje misschien in de rui? Dat kan ook wel eens dat effect hebben.
Verder tierig, levendig, goed eten etc?

kimmyken

Dat kan de laatste tijd verliest hij toch veel pluimen, maar hij eet wel goed enzo..