2 augustus 2025, 20:51:48

mijn valken hebben eieren

Gestart door demi, 20 mei 2003, 19:34:45

« vorige - volgende »

Barbara

Dank je dank je dankje.... :P

daan

Barbara knap staaltje werk hoor, mijn complimenten.

Nou heb ik ook gelijk een vraag, of jij weet wat Lucky wordt een man of een pop.
Gabber(mama van Lucky) is van een pop cinnamon(isabel) en man witmasker. Kuiffie, weet ik dus niets van zijn achtergrond, maar omdat Lucky parels krijgt, moet toch de vader of moeder van Kuiffie gepareld zijn???? Heb je hier wat aan??
Ben benieuwd.

Groetjes Daan

demi

hallo allemaal
hier een foto van net zaten ff bij de pc te luisteren naar valkgeluidjes van valkparkiet .com... jong geleerd....
 :D :D

Ellen

Hoi hoi............wat een toetjes hebben die 2 zeg.
Heerlijk die uitdrukking in die oogjes.

Ze waren zeker erg onder de indruk van alle geluiden?
Schitterend.........echt een foto waard :)

Gr. Ellen.

Barbara

Hoi Daan,

ik moet eerst even wat meer duidelijkheid hebben:

even duidelijk wie nou van wie de vader of moeder is:

ik begrijp dat die isabel en die witkop samen Gabber kregen, de moeder van Lucky? En heeft zij dan met Kuiffie Lucky gekregen? En hoe zien Kuiffie en Gabber er uit?

daan

Hoi Barbara,

hahahaha jij maakt er helemaal een leuke boel van, nee het zit zo.

Gabber en Kuiffie zijn de ouders van Lucky.
Gabber is een witmasker (haar ouders zijn isabel (pop) en witmakser(man).
Kuiffie weet ik niet veel van die hebben we ergens anders vandaan. Maar omdat Lucky dus parels krijgt, moet volgens mij de vader of de moeder van Kuiffie gepareld zijn geweest.
Als je het niet helemaal begrijpt, wil je dan ff in mijn dagboek kijken voor de foto's, maar Lucky is dus het jonkie en ik ben zo benieuwd wat het wordt een man of een pop.
Maar misschien kan je dat wel niet zeggen hoor, te weinig info??? Ik hoor het wel.

Groetjes Daan

Mijn dagboek heet Lucky

Barbara

Hoi Daan,

Gabber kan geen gen voor parels hebben gehad, omdat ze anders zelf parels had gehad (dat is gewoon een regeltje). Daarom moet het gen voor parels bij Lucky inderdaad van zijn vader Kuiffie zijn gekomen (Kuiffie is dus split voor gepareld). Elk jong uit hun nest kan dus maar hoogstens 1 gen voor parels hebben van Kuiffie. Omdat je bij een mannetje met 1 gen voor parels geen parels ziet (zoals bij Kuiffie) en bij een pop wel, moet Lucky dus een pop zijn!

Dit was wel ff een ingewikkelde hoor, maar wel leuk om ff voor te gaan zitten!

Ik kan niet zeggen of Kuiffie zijn gen voor parels van zijn ma of pa heeft, maar dat maakt verder niet uit natuurlijk. Het is wel zo dat als je Kuiffie nog eens een nestje zou laten krijgen met een geparelde pop, de helft van de mannetjes en de helft van de popjes die er uit komen gepareld zullen zijn.

ik hoop dat je het een btje snapt! Had je al een indruk van Lucky wat ze zou zijn of is ze daar nog te jong voor?

Groetjes,

Barbara

daan

Hoi Barbara,

Wat super van je joh, als je het zo leest dan lijkt het zo simpel hahahahah. Ja mijn vader dacht al dat het een poppie zou zijn, maar wist het niet zeker, hij had het er ook over dat Lucky haar parels nog kan kwijt raken door de rui. Dan wordt het waarschijnlijk alsnog een witmasker, en dan weet je natuurlijk niet of het een man of een pop is hahahaha, echt grappig zo hoor, en zeer zeker intressant.

Hartstikke bedankt he dat je de moeite voor me nam.

Thanks Barbara.

Daantje

Barbara

Hoi Daan,

Graag gedaan!

Lucky is ook met parels een witmasker hoor. Ze is een witmasker gepareld. En als je weet dat een valkje parels had in zijn jeugd en nu niet meer, weet je toch nog steeds dat het een mannetje is? Lucky zal haar parels dus houden omdat ze een pop is. Leuk hè? Ik heb ene heel mooi gepareld valkje dat een pop zou zijn en zich nu gedraagt als een macho man, dus hij raakt zijn parels uiteindelijk voor t grootse gedeelte kwijt, dat vind ik wel jammer.

Groetjes,

Barbara

daan

Hoi barbara,

ja dat wist ik dat het dan alsnog een witmasker blijft hahahaa, maar toch hartstikke bedankt hoor.
Een geparelde heb ik nog niet dus dat vin ik wel erg leuk.
Nu ben ik benieuwd wat er uit het volgende nestje komt. ff spannend hoor, nog 14 dagen ongeveer.

Thanks he'.

Groetjes Daan en haar valkjes

demi

hallo allemaal

nou nr 2 is vandaag ook uitgevlogen!!
ja en kom er maar niet aan als ze op de grond zitten want vooral de moeder pakt je gelijk!!!

nou misschien morgen weer een foto

groetjes diana w :)

demi

hallo allemaal

nou het gaat goed met de drie bengeltjes!!
2 zijn er uitgevlogen en gabbertje vliegt al door de kamer
en heeft me al een flinke knauw gegeven :o
ik denk dat tie bang was!! zal van de week eens foto`s nemen
van mijn schatjes.

groetjes diana w

Speedy

Zo snel allemaal....maak maar gauw foto's.

Groetjes,
Trudie

daan

Hoi Diana W.

O wat gaaf al weer 2 uitgevlogen zeg.
Nou dat is ook niet lief dat ma nog steeds blijft pikken.
Lucky gaat af en toe het blok weer in, maar vanochtend is ze er ook weer zelf uitgekomen, en vloog al weer lekker door de voliere heen, samen met mama. Als ik de voliere in loop, is Lucky ook zo lekker nieuwsgierig joh, komt dan ook lekker bij me zitten en pa en ma vinden dat gewoon goed hoor. Alleen de Catharina's worden af en toe aangevallen, maar niets ernstigs hoor, ze kunnen gelukkig af en toe wegglippen in hun eigen broedblokje. hihihi
Heb je trouwens de nieuwe foto's al gezien van Lucky met de poezen???

Knuf daan

demi

hoi daan

ja ik heb de foto`s gezien van lucky en de poesjes
echt lief!! dat zou ik ook moeilijk vinden hoor als de poesjes
weg zouden gaan!!!

groetjes en knuf van mij
diana w