2 augustus 2025, 18:04:06

mijn valken hebben eieren

Gestart door demi, 20 mei 2003, 19:34:45

« vorige - volgende »

Paul

Hoi Diana,
Er ging weer wat mis met jouw foto dus hier is ie alsnog :-)
Ziet er wel heel leuk uit hoor witmasker jongen :-)
Ik heb alleen cinamon geparelde, cinamon en albino gehad tot nu toe.

Groetjes, Paul

daan

Hoi Diana,

Wat een schatjes, ze zijn 3 dagen jonger dan Lucky toch, ze lijken precies op mijn Lucky. Mooi he die witmaskers geparelde jongen!!!!!

Lekker dat alles zo goed gaat.

Groetjes Daan, doei meissie

demi

hoi paul
de foto stond bij mij er toch al bij of niet bij jou?? ???
maar toch bedankt hoor!!! en ik vindt jou jongen ook schatjes hoor!!! vooral die bij je handtekening staat! ;)

hoi daan
ja lieffies he, ik vondt ook al dat ze op jouw lucky lijken de 2 oudste dan he de jongste ben ik nog niet helemaal uit wat dat is dacht wel een geparelde....

groetjes diana w :-*

Paul

Hoi Diana,
Ik zag wel een rood kruisje maar daaronder inderdaad de foto en dacht dat dat je handtekening was :-)
Dus je hebt hem denk ik twee keer gepost.

Groetjes,  Paul

demi

hoi paul

hihi 2 x?
ja ik gaat de goede kant uit :D :D :D

maar toch lief van je hoor!!
groetjes diana

demi

hallo allemaal

nou de oudste is vandaag uitgevlogen!!
zat tie daar op de grond met dat ondeugende koppie! ::)
en de ouders keken naar beneden en floten naar m
zo van he wat ga jij nou doen? hihi ja het gaat snel hoor
ik hoor nog dat tie in de ei zat te piepen en met dat kleine
witte dons......

nou groetjes diana w

daan

Hoi Diana,

Wat goed nieuws he, dat Gabbertje is uitgevlogen, het klopt toch dat Gabber 3 dagen jonger is als mijn Lucky????
Want Lucky is nog niet zo ver hoor, hij steekt wel zijn koppie door het gat heen, dus ben benieuwd hoelang dat nog gaat duren.
Wat schattig dat pa en ma hem eigenlijk weer een soort van terug roepen, he kleine donder wat ga jij nu doen? hahahaaha
Succes verder en lekker dat alles zo goed gaat joh.

Knuf daan

demi

hoi daantje

ja klop jou lucky is op zaterdag geboren
en gabbertje is op maandag geboren...
maar komt wel hoor jou lucky heeft het gewoon te erg naar zijn zin bij mamma en zijn ongeboren broertjes en zusjes hihihi :D :D :D

groetjes en knuf diana w :-*

Mandy

Leuk hé, ze gaan dan de buitenwereld ontdekken en vinden alles interessant en soms ook wel eng.
Tja, zo komen ze piepend uit het ei en zo vliegen ze al rond, gaat best snel ja...
Heb je binnenkort weer een nieuwe foto? Bv. van hoe tie in de zon zit 8) of nou ja, met dit weer, baddert in de regen! :D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Barbara

hoi Demi,

wat een schatjes zeg, je jonkies! Wist je dat het wel heel erg toevallig is dat je geparelde witkopjes hebt? Het betekent dat je geparelde pop ook witmasker in zich heeft en dat je witmasker man ook gepareld in zich heeft, anders zou dat niet kunnen! Dat is dus echt een gelukstreffer, ik zou er ook heel blij mij zijn! Anders had je alleen maar wildkleuren gehad.

Groetjes,

Barbara

demi

2 juli 2003, 15:18:49 #145 Last Edit: 2 juli 2003, 15:47:22 by demi
hoi barbara

bedankt voor je info!!
ik vindt dat altijd leuk hoe jij dat uitvogelt!!
maar weet jij nu ook al wat de jongen zijn poppen of mannen? de moeder is cinnamon gepareld en vader is witkop
misschien dat jij dan kan zeggen wat de jongen zijn?
het zijn 2 geparelde witkoppen en een volgens mij gewoon wildkleur alvast bedankt!!

groetjes diana w
bedankt allemaal dat jullie mijn verhaal lezen hoor vindt ik super!!! :-*

Valerkiet

waaw wat raar zeg die mutatie's!!!! :o
waarschijnlijk waren de grootouders dat dan? :-/
Wel erg leuk!!!! :D ;)

daan

Ja echt geweldig barabara hoe jij dat ff uitvogelt, knap werk hoor. Ik vind het nog zo ingewikkeld al die mutaties en welke bij welke enz hahahaahah waaaaaaaahhhhhhhh om gek van te worden toch. Daarom vind het zo knap als iemand je dat zo kan vertellen.

Groetjes Daan

O'ja Diana ja dat zal het wel zijn ja dat Lucky het nog veel ste gezellig vind bij mama en de eitjes.

Doegies

Barbara

2 juli 2003, 18:20:07 #148 Last Edit: 2 juli 2003, 18:24:31 by Barbara
Tja, als je geen baan hebt en veel tijd, ga je je er in verdiepen en als je eenmaal weet hoe het moet, valt het best mee! Maar ik ga het jullie lekker niet leren, want dan heb ik nix meer te doen, haha! Grapje....

Ik had begrepen dat de ma ook witmasker was, Demi, maar dat is dus niet zo? Ik heb het even over gedaan, maar helaas kan ik niet vertellen wat mannetjes en popjes zijn....

Overigens kun je ook hier kijken http://www.kirstenmunson.com/cockatiels/blue.html en alles invullen, maar ik doe het wel met de hand altijd eerst omdat ik het leuk vind om te kijken of het klopt en omdat ik wil snappen waarom. En het klopte nu!

Alleen is er iets aan deze 'virtual breeder' onduidelijk: het is zo dat bij ma valk niet duidelijk is of ze haar verborgen witmasker gen van ma of pa heeft, en dat maakt wel degelijk uit en dat snap je dan ook pas als je zelf met de hand alles kan uitrekenen. Als ik dat wel zou weten, zou ik wel kunnen zeggen wat mannetjes en popjes zijn. Wat de virtual breeder doet, is alle mogelijkheden geven, want eigenlijk kan elk geslacht per nest in principe maar 2 verschillende genetische samenstellingen oftewel 'kleuren'  hebben (spontane 'verdwaalde' stukjes gen daargelaten). De virtual breeder geeft voor beide mogelijkheden (witmasker gen van je pop is van haar ma of van haar pa) de uitkomst en komt dan tot 4 mogelijkheden per geslacht.

Ik zal ff een overzichtje maken:

als je pop van haar moeder witmasker heeft, geldt het volgende:

de mannelijke jongen zijn:
-gepareld met verborgen genen voor witmasker en cinnamon
-wildkleur met verborgen genen voor cinnamon, parel en witmasker

popjes zijn:
-witkop gepareld
-witkop

als je pop van haar pa witmasker heeft, geldt het volgende:

mannetjes zijn:
-gepareld witmasker met verborgen gen voor cinnamon
-witmasker met verborgen genen voor cinnamon en parel

popjes zijn:
-gepareld met een verborgen gen voor witmasker
-wildkleur met een verborgen gen voor witmasker

Misschien begrijp je nu waarom ik niet kan zeggen wat je jonkies zijn, bij de ene mogelijkheid zijn witmaksker geparelden pop en bij de andere man en bij de andere mogelijkheid andersom. Dat geldt ook voor wildkleur. Dus als je opa en oma van ma's kant kan achterhalen, weet je meer!

Groetjes,

Barbara

Ellen

Poe-hee Barbara................petje af hoor.

Gr. Ellen.