12 mei 2025, 19:50:10

kweken

Gestart door Sammm1990, 19 augustus 2009, 17:07:03

« vorige - volgende »

Sammm1990

Hallo,

ik heb 1 valkparkiet van ruim 13 weken oud(pop, een cinamon bont gepareld)... en ik wil ze graag gaan kweken... ik heb 2 kooien.. 1 tsja gewoon parkietenkooi, weet het niet te beschrijfen.. er passen zo ie zo 2 parkieten in. want ik heb hem gekregen van een kennis die er 2 had. en ik heb nog een grote volierekooi... dus ruimte is geen probleem.

maar er is 1 probleem: zij is niet geringd, want ik heb em bij een kennis weg, niet een erkende fokker. maar ik heb wel gelezen dat wanneer je een erkende fokker wilt zijn, dat de vogels geringd moeten worden. maar kan ik een erkende fokker zijn/worden.. als ik een mannetje neem die geringd is ... ga fokken met een vrouwtje die niet geringd is...?  en welke combinaties kan ik maken?

ik heb later misschien nog wat meer vragen... maar ben op dit moment zoveel mogelijk informatie aan het inwinnen..

Groetjes samantha
(L)Leopold&Freek(L) en de 3 lytse donsjes

Rip sneeuwitje.

Rianne

Ringen zijn eigenlijk alleen belangrijk als je met je vogels aan tentoonstellingen mee wil doen. De meeste mensen ringen ze wel, zo kan de kweker altijd achterhaald worden en kan men altijd zien hoe oud de vogel is. Maar het is niet verplicht :)

Sammm1990

okee dankjewel;)

maar is het niet zo dat mensen..valkjes die geringd zijn sneller kopen dan die niet geringd zijn?

groetjes
(L)Leopold&Freek(L) en de 3 lytse donsjes

Rip sneeuwitje.

*Yvon

Hoi hoi

Als het valkje een huiskamervalkje gaat worden,
zullen de mensen zeker niet zo snel kijken naar een ringetje.
Al geeft een ringetje wel meer zekerheid over het geboortejaar.  ;)

Groetjessssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >