25 mei 2025, 00:57:49

misschien een domme vraag

Gestart door spiky, 21 augustus 2009, 18:19:16

« vorige - volgende »

spiky

21 augustus 2009, 18:19:16 Last Edit: 21 augustus 2009, 18:23:25 by spiky
Hallo,

Ik heb een vraagje hoe groot is de kans dat je jongen krijgt als je een mannetje en vrouwtje bij elkaar zet?
Het is namelijk zo dat mijn valkparkietje duidelijk laat merken toch wat eenzaam te zijn ondanks alle aandacht.
En nou kan ik een 9 jarige valkparkiet krijgen die al volledig tam is en een beetje praat maar het is een mannetje. De mensen doen het beestje weg vanwege een ontdekte allergie voor vogels. En het valkje houd heel erg van gezeldschap van andere vogeltjes in het bijzonder popjes.Hij zou hier een goed huis hebben met veel aandacht en zo hebben ze allebei een maatje. Ik wil graag weten hoe groot het risico is omdat ik nog heel erg onervaren ben. Dit is namelijk mijn allereerste vogel.

groetjes en alvast bedankt,
Samantha

Anke

Hoi,
Als je de valkjes geen nest mogelijkheid aanbiedt zullen ze niet zo snel een nestje maken hoor.
Mocht dat toch gebeuren op de grond van de kooi, dan kan je de gelegde eitjes direct vervangen voor nepeitjes.
Zo krijg je in iedergeval geen jongen :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Kimm

domme vragen bestaan niet ;)  :D

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010