20 juli 2025, 05:15:31

Ons eerste valkje (Pap)Aya

Gestart door carooltje87, 20 augustus 2009, 14:50:36

« vorige - volgende »

carooltje87

20 augustus 2009, 14:50:36 Last Edit: 20 augustus 2009, 19:50:07 by carooltje87
Zondag 16 augustus zijn we ons eerste valkje gaan halen bij een kweker dicht bij mij thuis.
Ze bleek een popje te zijn, en mijn vriend noemde haar Ica (hoewel ik haar meer een Lotje vind ...). Ze was de voorlaatste uit het nest, net niet uitgevlogen.
Onderweg naar huis begon ze al snel 'van haren tak te maken' (om het op zijn Antwerps te zeggen), ze had honger !

Thuis gekomen meteen haar pap gemaakt (nutribird A21), en ze at er heel smakelijk van (wel nog vast gehouden in de hand). Ook haar 2de voeding ging heel vlot (nu stond ze zelf op de tafel, met een hand er omheen gehouden, zodat ze niet kon wegvliegen).

Momenteel zit ze al goed in haar dagelijkse routine : tegen etenstijd begint ze rond te fladderen en te fluiten  ;D

Ze heeft ook nog 3 vriendjes : een kanarie die in een kleinere kooi naast haar staat (Pieteke), en 2 katten (Lychee en Kiwano), die haar heeeeeeeeeel interessant vinden  ;D Maar, ze is niet onder de indruk hoor, en ze doet gewoon verder haar ding als de katten in de buurt komen.

Zonder veel meer uitleg, hier is ze dan : Ica (stiekem Lotje)

haar kooi (toen nog zonder haar) (met ondertussen een extra speeltje en een eierdoos onderin)

met Pieteke ernaast

haar avondmaal, dinsdagavond (zoals jullie zien eet ze heel graag  ;D )

En nog wat foto'tjes  :-*

Ik ben benieuwd wat we nog allemaal met haar gaan meemaken !

ps. vogelnamen zijn altijd welkom ! Mijn vriend is er mee akkoord haar anders te noemen, als ik een andere mooie naam vind, Lotje vind hij niet mooi  ???

jeroenn

heeey,

wat leuk dat je een dagboek bent begonnen.
hoe oud is Ica nu, en waarom heb je een handopfok valkje genomen?
volgens mij vraagt die kooi om nog meer valkjes :P ;)
ik vind hem echt schittert hij boft maar met z'n baasje.
ik ga je zeker volgen.

groetjes Jeroen en de Groningse valkjes

Dierenfreackske

Hoi , leuk en mooi valkje heb je, haaaa in die kooi kunnen zeker 2 valkjes hihi! Fijn dat je een dagboek hebt, ik ga je ook proberen bijhouden, let op want het forum is verslavend en valkjes nog veeeeel meer, mooie foto's van het smulpartytje   ;D ;D ;D grtjs. Ann

Nynke

Wat een knapperd zeg  ;D

En ik vind Lotje ook heel leuk Onze hond heet ook zo ::)

carooltje87

Dankjewel allemaal.

Ze heeft net haar 3de maaltijd binnen. Ze vond dat ik te traag met haar naar de tafel stapte, dus dan besloot ze maar zelf te vliegen  ;D of beter gezegd, fladderen  ;)

We zijn overeengekomen over een naam !!!!
Aya (van Papaya), want onze 2 katten heten Lychee en Kiwano (ook een fruitsoort, zoek maar eens op google  ;D )

In de toekomst komt er zeker nog een valkje bij hoor  ;D valt alleen af te wachten wanneer.

carooltje87

oh wat is ze toch lief !  :-*
Ze deinst al minder terug van mijn hand, gaat sneller op mijn hand, en wil er soms zelfs niet meer af  ;D

Ik heb haar daarnet zien drinken en wat trosgierst zien pikken. Volgens mij eet ze er ook van.

Hihi, het is net of ik een eigen kindje heb, alles wat ze doet is geweldig  ;D

Kirsten

Hoi hoi,

Zo te zien gaat het prima met Aya, leuke naam!
Ook eet ze al netjes van een lepeltje, goed hoor!

Haha ja die kooi vraagt inderdaad om vriendjes ;)
Kijk maar uit, want ik begon er ook ooooooooooit met 1 ::) ;D

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Dierenfreackske

Hoi , Aya , is leuk bedacht hoor! Mooi ook! Grtjs. Ann

carooltje87

WOOOHOOOO !!!
Aya komt goed bij nu, met 4 voedingen per dag. Eergisteren woog ze nog altijd 70, gisteren 72 en vandaag 76 ! Nu alleen nog weten wanneer ik kan overgaan op 3 voedingen  ???

Kimm

wat een mooi valkje :D
en de naam aya vind ik prachtig!!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Hermien

Ah ja! Prachtige naam!

;D   ;D   ;D           ;D

carooltje87

De dierenarts is net buiten.
Diagnose : longontsteking  :(  Hij hoorde al dat er iets met haar luchtwegen was, hij dacht ontsteking van de neusholten of sinussen, maar toen hij met de stethoscoop luisterde, hoorde hij dat het een longontsteking was  :(

Dus, spuitje antibiotica gekregen, maandag nog 1tje, en als het maandag nog niet beter is ook antibiotica in haar pap en/of water.

Voor de rest zei hij wel dat ze er goed uit zag. Hij zei dat het goed was dat ze zichzelf waste, rondwandelde op de takken, enzovoort. Dus, we zijn een beetje hoopvol ...

Hopen jullie mee dat Aya er weer bovenop geraakt ?

Kimm

hoi,

ik duim voor jou en aya hoor en je bent erop tijd bij, dus dit moet gewoon goedkomen hoor!!
sterkte en beterschap,

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

mieke_06

dat is een vervelende start voor jullie beiden.

goed dat je de va gebeld hebt.

wat een leuke naam trouwens ;D

veel sterkte.

ps. ongeveer iedereen begon hier met 1 valkje  ;D ik heb er ondertussen 5 pas op het is een heel stugge virus die niet meer overgaat. ;D ;D

groetjes, Mieke

Hermien

Natuurlijk duimen we mee voor beterschap!

:-*   :-*   :-*            :-*