16 mei 2025, 00:43:04

Ons eerste valkje (Pap)Aya

Gestart door carooltje87, 20 augustus 2009, 14:50:36

« vorige - volgende »

carooltje87

En ja hoor, ze is WEER bijgekomen ! 98 gram vanmorgend.

Goh, en fluiten dat ze kan !  :o  of het is meer roepen, als ze uit haar kooi wil. We proberen het dan te negeren, en haar er uit te nemen als ze stil is.
Eergisteren heeft ze van dichtbij kennis gemaakt met Lychee, onze witte (ex)kater : ze vond de snorharen heel interessant, en de neus leuk om in te bijten  ;D  (ze heeft er niet echt in gebeten hoor, alleen aanstalten gedaan)  Lychee deed helemaal niets, alleen wat snuffelen. We zaten wel allebei in aanslag om in te grijpen als het nodig was, met plantenspuit, handen, voeten, ...  ;)

Foto's zijn getrokken, ik moet ze alleen nog op de computer zetten. Dat zal voor vanavond of zondag zijn, vandaag en morgen drukke dagen.

Caroline

98 gram!!!!

Goed zo hoor!!!!  :D

Ben erg benieuwd naar de foto's.  ;)

Groetjessssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

carooltje87

Ja he ! Ze is dit weekend ongeveer 7 weken oud, dus een goed gewicht lijkt mij. En zoals ik al zei hoest ze helemaal niet meer. Maar we blijven de antibiotica geven, zo lang de dierenarts gezegd heeft (nog 2 weken dus). Gaat wel moeilijk worden, want we zouden geen 2 weken pap nog geven ... Misschien dan toch 1x pap blijven geven tot ze geen antibiotica meer moet.

Vandaag beginnen we met 2 voedingen per dag ... Ik ben benieuwd hoe ze dat gaat vinden ! Ze houdt nogal van de pap  ;) 

Hermien

Geweldig! Ziet er naar uit dat het dus helemaal goed gaat komen. Wel voorzichtig blijven met de kat in de buurt, hè? Zelf heb ik ook een witte poes, maar die kan dus ècht geen kwaad voor mijn vogels......

Dikke knuf van mij en mijn 'Vliegtuig'. Maar ik moet stoppen nu, want daar voel ik alwéér een wee..........

:o   :o   :o     ;D

carooltje87

oeps, dit een beetje uit het oog verloren, heb het dan ook druk nu met stage en notarissen enzo ....

Maar met Aya blijft alles heel goed gaan. Ze krijgt ondertussen al bijna een week 2 voedingen. Ze is dan eventjes teruggevallen naar 94-95 gram, maar weegt alweer 98 gram, dus ze eet goed zaadjes ! (ik had eergisteren haar bakje bijgevuld, en heb het vandaag helemaal moeten leegmaken en opnieuw vullen). Ze vindt haar zaadjes zelfs lekkerder dan haar trosgierst geloof ik !
Morgen beginnen we dan ook met 1 voeding, tot volgende week woensdag, dan moet ze geen antibiotica meer ! (ze heeft het nu 2 weken al gehad).

Zoals ik al zei heb ik nog wat foto's getrokken, maar ze staan nog steeds niet op de pc  :-X oepsie ! Ze komen eraan, maar nog eventjes geduld  ;D

Voor de rest is Aya ook heel vrolijk, ze fluit goed, is heel blij als ik thuis kom  ;D De sepia vind ze ook leuk om aan te knabbelen, de touwtjes van de speeltjes in haar kooi ook (vorige keer zag haar bekje een beetje blauw  ;D ).

carooltje87

Ik verbaas me echt elke dag : ze weegt 101 gram ! Haar bakje met zaadjes is weer leeg, dus ze eet heel goed. We gaan dus vanaf vandaag nog maar 1 voeding geven, gewoon zodat ze haar antibiotica binnen krijgt, want ze zeurt ook niet om de pap. Nog geen week geleden begon ze te fluiten als ze de waterkoker hoorde en de maatlepeltjes hoorde klingelen, maar nu doet haar dat niets meer.

Ik ben zo trots op haar dat ze als klein vogeltje toch maar een longontsteking overwonnen heeft !

carooltje87

De beloofde foto's !

Zoek het kleine vogeltje op de grote kooi  ;D

Machootje

Wat een schatje!! Echt super leuke foto's zeg! En wat fijn dat het zo goed met haar gaat  :)

Groetjes,
Judith

Rust zacht, lieve Macho! 22-8-2009

Koos

Whooowww! Super die foto's van jouw Hahaah die tekst: "Zoek het kleine vogeltje op de grote kooi "  ;D ;D moest echt goed kijken hahaha!

groetjes!

Wij zijn inmiddels allemaal een keertje door Lotje getikt...Hihihih..Nu alleen Lotje zelf nog :D :D 

Kaatje

Hoi Caroline,

Wat een schitterende foto's ! Hier heb ik dezelfde kooi staan, daar zitten vier valkjes in en dan nog moet je zoeken hoor  ;D Aya is zeker een heel sterk vogeltje en ik ben heel erg blij dat ze haar longontsteking heeft overwonnen.

Maar dat hebben jullie samen gedaan dus je kan ook trots zijn op jezelf, en wat een lekker gewicht heeft ze. Fijn hoor  :D

Groetjes, Karin

Dierenfreackske

Hoi hoi; wat een mooie kooi voor je valkje, heel mooie foto's ook hoor! Ik heb er van genoten hoor! Grtjs. Ann

Hermien

Zie ik de foto's en schrik me rot. Ze zou zó een zusje kunnen zijn van mijn Gabber Beau!

En dié is al mooi, dus Papya is dat zeker ook!

:-*  :-*  :-*  :-*

carooltje87

Ja, ook zo mooi gepareld !

Bedankt allemaal !
Ze blijft het goed doen hoor, geen nieuws goed nieuws  ;D

*Manon*

Prachtige fotos zeg van mooie Aya  :D :D

Je hebt het prachtig voor elkaar... mooie grote kooi waar heeeeel veeeeeeel valkjes in kunnen....  :D :D

Inderdaad erg mooi gepareld is ze en gelukkig blijven die pareltjes ook hé... leuk  ;D

Groetjes Manon

carooltje87

Citaat van: *Manon* op 14 september 2009, 15:00:39
Inderdaad erg mooi gepareld is ze en gelukkig blijven die pareltjes ook hé... leuk  ;D

Hopelijk he ! Ze is nog maar een week of 8, dus nog eventjes afwachten of ze gepareld blijft.