17 mei 2025, 01:23:36

Ons eerste valkje (Pap)Aya

Gestart door carooltje87, 20 augustus 2009, 14:50:36

« vorige - volgende »

Hermien

Joepie! Goede berichten van hier!

carooltje87

wow, ze komt echt goed bij  :o
Alweer 84 vanochtend !

We hebben gisterenavond voor haar eten eens geprobeerd met zaadjes, en ze begon de zaadjes al goed te pellen ! Dus, vanaf vandaag bouwen we de pap af, tot zondag nog maar 3x per dag, dan 2x per dag, want ik denk dat ze nu zo gefocust is op de pap, dat ze in haar kooi nog niet echt aandacht heeft voor de zaadjes, enkel voor de trosgierst.

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

carooltje87

27 augustus 2009, 15:13:38 #63 Last Edit: 27 augustus 2009, 15:16:44 by carooltje87
Vanochtend was ze WEER bijgekomen !  :o 88-89 gram weegt ze alweer.
+ Ze is nog actiever dan ze al was  ;D

Over een half uurtje geef ik haar 2de voeding, en daar gaat de eerste portie antibiotica in ... ik ben benieuwd !

O ja, nog vergeten te vermelden : ze begint zaadjes te eten, want haar poep begint groener te zien ipv pap-kleurig !

Ik ben zo trots op haar dat ze het zo goed doet, ondanks dat ze ziek is.

Kimm

hoi,

ik ben super blij dat het goed gaat nu! ik hoop dat ze echt nu snel beter wordt.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

carooltje87

Aya woog gisteren iets minder, maar vanochtend weer 89 gram, en dat met al 3 dagen 3 voedingen. Ze krijgt ook al 2 dagen antibiotica in haar pap, en ze lijkt er niets van te merken, ze eet het gewoon op zonder morren op.

Ze eet van de zaadjes als we ze voor haar neus houden, maar ze gaat er zelf niet echt van eten in haar kooi ... Heeft iemand hier tips voor ?

We hebben ook een papegaaienkooi (Villa Arthur). Ik las dat er nog mensen zijn met die kooi. Zijn de bakjes hiervan niet te diep ? Moeten we andere bakjes nemen ?

Kaatje

Hoi Caroline,

Wat doet Aya het toch goed, echt heel erg positief allemaal. Hoe is het nu met hoesten, merk je al dat het hoesten minder wordt !?

Zelf heb ik ook de Arthur en ik gebruik alleen één bakje van de kooi voor het water. Verder heb ik voor elk valkje een eigen bakje, ( deze zijn doorzichtig met metalen pootjes die je zelf kan buigen ) en dan hangt er nog een bakje met pellets en 2 kleinere witte bakjes met maagkiezel en mineralen.

De Sepia, een mineraalblok en gritsteen hangen via de bevestiging van het product zelf in de kooi. Ja het is echt een ideale kooi, ben er echt heel erg blij mee.

Geef Aya maar een kroeltje van me.

Groetjes, Karin

carooltje87

Ja, ze hoest echt enorm minder. Nog maar 1 of 2 keer per dag, en dan helemaal niet zo hard of lang.
Gisterenavond ademde ze nog heel zwaar als ze sliep, maar als ze wakker is niet. Nu zit ze ook vrolijk te fluiten dat ze uit haar kooi wil  ;D

Nu we het spiegeltje vlak bij het (bovenste) bakje met zaad hebben gehangen, gaat ze er zelf meer van eten.
Straks sluiten we de katten ook wel even op zodat we haar er even kunnen uit nemen.

Moeten we ook al grit in de kooi hangen ? Zou ze daar al van eten ? De (calcium) piksteen hebben we er al in gehangen.

Kaatje

Ik zou zeker ook grit en maagkiezel aanbieden. Ze eten dit naar behoefte. Soms nemen ze het een paar dagen niet en de andere keer zie ik ze er elke dag iets van nemen.

Fijn dat het hoesten al stukken minder is, Aya doet het hartstikke goed hoor  :D

Geniet maar lekker van haar!

Groetjes, Karin

carooltje87

ok, dan doen we dat ! Bedankt !

Ze wil maar niet ophouden met fluiten ! Zodra ze wat stiller is nemen we haar even uit haar kooi  ;)

Caroline

En niet te vergeten een sepia.  ;)

Fijn dat ze steeds beter gaat.  :D

FIjne zondag, morgen!!!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kaatje

Hahaha,

Ja dat fluiten herken ik  ;) Zodra ik in de ochtend de deur van de slaapkamer open dan horen ze dat beneden en beginnen dan gelijk enthousiast te worden.

Vaak lukt het me om net 1 bakje koffie te drinken en de voorpagina van de krant te lezen en dan weten ze dat ze er uit mogen en blijven dan aandacht trekken.

Als ze dan na een paar uur weer de kooi in gaan dan zijn ze de rest van de dag gewoon stil en hebben ze hun stembandjes weer gesmeerd  ;)

Wat zijn het toch heerlijke huisgenoten hè, ik ben op alle 4 even stapel, hoewel Xena en Paco toch net iets extra's met me hebben en Vicky echt mijn man's meisje is. Nienah laat zich alleen door mijn man kroelen en Paco alleen door mij  ;D

Groetjes, Karin

Kimm

oh ik ben blij dat het hier goed gaat :D

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

carooltje87

Ik ben zo blij ! Aya doet het super-goed !
Vanochtend woog ze ongeveer 94, dus zelfs met 3 voedingen en antibiotica komt ze bij. Het lijkt wel of ze enkele dagen op gewicht blijft, en dan in één keer een grote sprong maakt van wel 5 gram. Donderdag of vrijdag stappen we dan over op 2 voedingen, want ze eet meer en meer zaadjes (we hebben haar spiegeltje in haar etensbakje gehangen, en nu zit ze daar altijd in  ;D ), ook trosgierst gaat vlot binnen.

Ze is ook nog actiever geworden, is meer wakker. Elke keer als ze mij hoort of ziet, begint ze te fluiten dat ze uit haar kooi wil  ;)

Ze hoest niet meer, enkel heeft ze gisteren vlak na het eten nog even geniesd, maar dat was snel over.

Wat is ze toch leuk  ;D

Machootje

Wat een goed nieuws! Leuk dat ze zo fluit ook! Ik ben wel benieuwd naar foto's  ;D

Groetjes,
Judith

Rust zacht, lieve Macho! 22-8-2009