11 mei 2025, 17:25:23

kwekerij

Gestart door Sammm1990, 21 augustus 2009, 20:40:42

« vorige - volgende »

Sammm1990

hallo,

ik heb een vraagje...

ik heb al heel veel info opgezocht en boekjes gekocht etc..

maar nu mijn vraag: hoe begin je eigenlijks een kwekerij?

ik ga binnenkort kijken voor een mannetje... ik zit te denken aan een:

Witmasker
cinnamon witmasker split voor bont
bont gepareld
witmasker bont

ze zeggen allemaal van neem eerst gewoon een nest om ervaring op te doen en kijk dan verder.. maar ik ben iemand die liever van te voren alles geregeld heeft.. zodat ik precies weet hoe en wat... ook qua ringen.. ik had laatst een vraag gesteld over het ringen wat dus niet verplicht is... enzo... maar toch is het dan profesioneler...

ik weet wel hoe ik bepaalde dingen al ga doen...
en ik wil graag profesioneel overkomen... ik weet alleen niet hoe ik moet beginnen... en of ik dingen vergeet...

Groetjes

(L)Leopold&Freek(L) en de 3 lytse donsjes

Rip sneeuwitje.

mieke_06

ik ben zelf nog geen kweker al weet ik wel wat dingetjes.

je kunt een website maken.

voor ringen moet je lid zijn van een vereniging ik zelg ben lid van Nederlandse Bond voor Vogeliefhebbers

je moet een paar kweekkoppels hebben ook voor eventuele back up mocht het bij een nestje verkeerd gaan.

genoeg ruimte

je kunt ook kweekkooien aanschaffen zodat je zelf koppels kan bepalen voor eventuele bepaalde mutaties

voor de rest gewoon hopen dat het goed gaat

en natuurlijk een goede indruk maken door je vogels goed te verzorgen en hart voor dieren te hebben maar dat zit denk ik wel goed.

voor de rest heb ik er geen verstand van

groetjes, Mmieke

Sammm1990

okee dankje:D

jaa ik heb al de site bekeken... dankje.:D

maar ik heb op dit moment maar 1 valkje... een pop... maar ik ben op zoek naar een mannetje... ik heb een kamer volliere .. en nog een extra parkietenkooi.. kennis van me had in die kooi 2valkjes... dus ruimte geen gebrek... ik wil eigenlijks eerst beginnen met 1 koppeltje.. en later uit breiden...

ik had al op me andere vragen antwoord gekregen dat het niet verplicht is te ringen.. maar het is wel so profesioneel toch? en het is een hobby dus men liefde zit wel goed;)

weetje misschien met welke koppels je de mooiste mutaties krijgt? ik weet dat dit bij mutaties horen maar nu we het er toch over hebben(A):P

ik heb een cinamon bont gepareld... en ik dacht aan een witkop.. of een witmasker.. bont.. enzoo...

groetjes

Rip sneeuwitje.

mieke_06

nee sorry over mutaties weet ik niet veel daarvoor moet je miss even onder mutaties kijken. maar ik snap er zelf nog niets van.

ringen is handig voor je als je je valkje dan verkoopt en hij vliegt bijvoorbeeld weg dan kun je hem herkennen aan zijn ring.

ook als je aan tentoonstellingen wil meedoen is ringen verplicht.

veel succes met uitzoeken van een mooie man ;D ;D

groetjes, Mieke

*Yvon

Hoi hoi

Om te weten van wat je zou willen kweken zou je eens met de mutatiecalculator kunnen gaan stoeien.  ;) ;D
http://www.kirstenmunson.com/cockatiels/breeder_nederlands.html

Zo kom je er ook een beetje achter van hoe en wat het een beetje in elkaar steekt wat mutaties betreft.
Om het je eigen niet te moeilijk te maken zal ik je geelwang valkjes nog even afraden.
Deze zijn nml vaak te lui om te broeden.

En je kan alleen profesioneel overkomen door het gewoon goed te doen en eerlijk blijven als kweker zijnde.  ;)

Groetjes en succes !!
Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Sammm1990

@Yvon...

dankje voor je informatie:D

ik ga meteen uitproberen:D

jaa dat is idd zo;)

groetjes