28 april 2024, 22:34:02

Pijn aan/ last van pootje

Gestart door Xristel, 17 augustus 2009, 14:42:34

« vorige - volgende »

Xristel

Mijn valkje Jantje lijkt sinds gisteren last te hebben van haar pootje (ja, het is een meisje). Ik zag ineens dat ze haar ene pootje een beetje omhoog hield, en een beetje 'hinkte' door de kooi. Ik kan niet echt iets zien aan het pootje, het enige dat ik ontdek is misschien een soort schaafwondje met een soort korstje erop.
Het lijkt vandaag al ietsje beter te gaan dan gisteren, al zie ik dat ze wat meer haar rust opzoekt en soms nog wel met haar ene pootje omhoog zit. Ze eet, drinkt en speelt wel gewoon, en ze zit zich nu lekker te poetsen. Alleen wilde ze vandaag niet uit de kooi na het douchen, wat ze normaal -meestal- wel wil. Maar ze is ook hartstikke eigenwijs... Ze maakt eigenlijk verder dus geen zieke indruk.

Maar goed, waar ik nu mee zit is dat ik overmorgen op vakantie ga! En ik ga natuurlijk niet met een gerust hart als ik niet zeker weet dat alles okee!
En ik kan wel naar de dierenarts gaan, maar dat levert zeker veel stress op voor haar, en doe ik liever niet als het niet nodig is.
Zijn er mensen die dit al eens hebben meegemaakt? Jan is al 8, en dit is voor mij nieuw... Ze is een hele sterke gezonde vogel, waar normaal nooit iets mee aan de hand is. Vandaar dat ik nu wel ongerust ben.

Hoop dat iemand me raad kan geven!

Groetjes,
Cristel.

Paauwtje

Onze Snow heeft het 2 keer gehad.
Ze is een echte brokkenpiloot.
Haar staart veren knappen geregeld.
Haar pootje was verstuikt we hebben de eerste keer een middeltje gehad van de arts.
de tweede keer omdat het toedienen van dit middel ook stress opleverde hebben we haar rustig laten geworden(wel goed in de gaten gehouden).
Een zwelling moet na een paar dagen minder worden en omdat het nu bij jou al beter wordt lijkt het mij een gewone zwelling.
Ik zou het aan kijken en mocht het morgen niet verbeterd zijn kan je alsnog even naar de dieren arts of vogel arts.
Maar ik denk als ik je verhaal hoor dat het meevalt.

Bij Snow was het op een gegeven moment zelfs blauw en geel.
Heel vreemd bij een albino :D

Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

Xristel

Fijn dat je de moeite hebt gemomen om te reageren, dankjewel.
Ik blijf Jan zeker goed in de gaten houden en hopen dat het beter gaat!
En dat lijkt me inderdaad een apart gezicht bij een Albino ;)!

Groetjes,
Cristel.

Paauwtje

Geen probleem ik hoop dat het snel beter met Jan gaat..

Groet,

Erik
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

Xristel

Vandaag ljkt het weer een stukje beter te gaan. Het is nog niet over, maar ze beweegt zich wel weer makkelijker door de kooi, en zit alleen nog maar soms met haar pootje omhoog. Verder doet ze alles zoals anders....

Dus jullie denken dat ik morgen met een gerust hart op vakantie kan gaan!?! (als ik degene die ze komt verzorgen goed instrueer natuurlijk)

Gr Cristel

Paauwtje

Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

Xristel

Dank je...  :)
Soms wil je het ook even van iemand anders horen he...
Dus ik ga morgen naar Schotland!

Paauwtje

Fijne vakantie.
En laat de gene die op gaat passen gewoon goed opletten op het pootje.

Groet,

Erik
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

Xristel

Doe ik, en nogmaals bedankt!

Groetjes,
Cristel