4 mei 2025, 12:31:47

eerste dagboek jaco

Gestart door bibi177, 13 augustus 2009, 15:41:06

« vorige - volgende »

bibi177

13 augustus 2009, 15:41:06 Last Edit: 15 augustus 2009, 18:22:01 by bibi177
hallo

Ons gezin is uitgebreid met een valkenkindje van nu bijna 9 weken oud!

Het valkje heet jaco en is superlief.

Zaterdag 8 augustus is jaco ons gezin komen verblijden.

Alle begin is moeilijk zo ook begon de komst van jaco met de eerste zorgen!

Zaterdag 8 augustus hebben we jaco opgehaald bij de kweker.
Jaco zat op tafel bij de kweker een lief valkje die meteen onze harten stal, we hebben vier kinderen dus aandacht zit wel goed, nadat we twee uur koffie hebben zitten drinken en van alles over jaco hebben gehoord hebben we jaco meegenomen naar huis.

we moesten eerst nog even naar de dierenzaak maar de tijd zat ons niet mee.
toen we in de stad aankwamen bleken de winkels al gesloten te zijn, maar gelukkig Kennen we de eigenaar van de dierenwinkel en hebben we toch alles nog kunnen kopen!

eenmaal thuisgekomen hebben we de kooi klaar gemaakt en mocht jaco zijn kooi in.
even wennen zo op de eerste dag, dus hebben we hem maar met rust gelaten ondanks dat dat wel heel moeilijk was.

de volgende dag was jaco al wat blijer en een beetje van de schrik bekomen!
verhuizen is toch wel moeilijk!

maar toen kwamen de zorgen.
jaco bleek een vieze poepvlek in zijn veren te hebben bij zijn poepertje.... en we maakten ons gelijk grote zorgen want als het clagging is wat dan en wat moeten we nu dus geprobeerd het schoon te maken.
hij is levendig en is zelfs al zo op mij gesteld geraakt dat jaco toch even uit de kooi mag!

maar dan uit de kooi en niets te spelen he dat is ff flauw.
bij je zitten en lekker kroelen durfde hij/zij nog niet dus na even gevlogen te hebben weer op de vinger terug de kooi in en daar nog wat kroelen en genieten van alle aandacht want dat doet hij in de kooi nu al wel.

toch maakte ik mij nog heel druk en heb toen toch maar hier op het forum mijn verhaal gedaan en met name omdat ik me zorgen maakte over de clagging van jaco want ik krijg het niet schoon en vond dat hij te weinig poepte.

eten en drinken gaat ook erg goed maar peopen valt me tegen !

maandag heb ik contact met de kweker gezocht en even met hem gemaild over de vieze plek van jaco en het verder even aangekeken.

smiddags hebben we speelgoed voor jaco gekocht om vervolgens savonds een hele mooie grote speeltuin te bouwen jaco vindt het geweldig om ondertussen even met ons dochtertje marit te kroelen.

nadat de speeltuin gedroogd was hebben we jaco en ons niet tamme vogeltje piet op de speeltuin gezet en dat vond jaco geweldig maar piet is toch wel jaloers op jaco, jaco is wel tam en mag bij ons zitten dus piet heeft jaco gebeten of ja gepikt!

jaco bloeit een beetje net boven zijn snaveltje en de kinderen vonden het allemaal erg zielug.

maar eigenlijk was t gelijk alweer over.

dinsdags werden we door jaco wakker gemaakt hij was zo aan het fluiten dat we maar zijn opgestaan om te kijken wat hij wilde nou dat was duidelijk aandacht natuurlijk.
ook nu hebben we geprobeerd zijn vlek schoon te maken maar jaco is in alle staten en wil dit niet dus dat is geen succes.
jaco is wel opgewekt en speelt en kroelt en eet en drnikt hij lijkt niet ziek maar we zijn toch nog bezorgt, de kweker dacht dat t door t vervoer kwam in het doosje en wilde het nog even aankijken vooral omdat jaco gewoon opgewekt is.

veel spelen en gekke dingen doen vindt jaco erg leuk.

woensdag
het is nog steeds niet gelukt om jaco zijn viezigheid weg te halen maar het wordt ook niet viezer dus we maken ons nog steeds zorgen.
de kweker zei dat we zaterdag maar even met jaco moesten langskomen dan kon hij er even naar kijken en zijn mening geven.
jaco wordt steeds nieuwschieriger naar de dingen om hem heen en hij laat t duidelijk merken dat hij naar buiten wil want dan roept hij je ha ah ah.

hij kan ook eigenwijs zijn want als ik spelen wil en hij niet gaat hij gauw zitten eten ha aha  en dan laten we hem maar even ha ah ah.

donderdag de 13 e augustus.
vanmorgen werden we wakker en eigenlijk dacht ik dat t mis was want ik hoorde hem niet.
maar de kinderen hadden al met hem gespeeldt dus roepen om mij was blijkbaar niet nodig ha ah ah.

ik heb jaco goedemorgen gewenst en ben koffie gaan drinken.
toen mijn dochter langs ons huis heenkwam hoorde ze hem buiten roepen om ons een kabaal wat hij maken kan.

een half uur later zijn we thuis gekomen en jaco begroete ons zo blij was hij dat we weer thuis waren.
hij wilde even zijn aandacht maar dat kon niet want de ramen en deuren moesten open en er moest even worden schoon gemaakt in huis.

blijkbaar begreep hij het wel want hij was al rustig geworden.
het is inmiddels middag en jaco mag uit de kooi hij werd alweer een beetje onrustig en was al aan het roepen om iedereen.
nu is jaco uit de kooi en heeft een poosje rondgevlogen en heeft piet zijn kooi gevonden.
hij zit er bovenop en maakt kennis met piet.

voor nu veel plezier in de speeltuin en tot later

marie

leuk valkje!!! Hopen dat het niks is...
!!!Flip!!!

bibi177

13 augustus 2009, 18:30:06 #2 Last Edit: 13 augustus 2009, 18:59:00 by bibi177
het is donderdag avond  en jaco wordt steeds tammer .
vanmiddag heeft jaco een half uurtje op schoot gezeten en met mijn ketting gespeelt.

beetje gekroeld dat vond ie erg lekker.

Ook heb ik geprobeert een foto bij het bericht te plaatsen maar dit is jammer genoeg niet gelukt mijn foto's zijn te groot!

dat is heel erg jammer.

groeties bibi en jaco

ps. wel heb ik een foto van jaco kunnen plaatsen op de hyve site met de zelfde naam.

bibi177

13 augustus 2009, 22:16:27 #3 Last Edit: 15 augustus 2009, 18:25:37 by bibi177
hallo allemaal
het is donderdag om 22.05

jaco is net de kooi ingegaan na een korte vliegronde en een beetje spelen en kroelen!

jaco schijnt het elke keer toch een beetje eng te vinden om uit de kooi te mogen eerst popelt ie om eruit te mogen en dan mag ie eruit en dan wil hij niet ha ha ah.
maar toch maar even op de vinger en even bij mij gepakt, gelukkig vindt hij mijn ketting erg leuk en kent ie de ketting al zo goed dat het toch zijn aandacht pakt en dat ie dan niet gaat weg vliegen.

ook heb ik een tongpiercing die hij zojuist heeft ontdekt ha aa a

handig ding zo'n piercing wandt kusjes leren is wel heel gemakkelijk.

ook heeft jaco kennis gemaakt met soya onze hond die jaco al de hele week heeft gadegeslagen.

jaco en soya zullen wel vriendjes worden want die zijn erg nieuwschierig na ekaar toe!

nu moet alleen soya nog leren dat jaco erg klein is en dat ze zachtjes moet doen maar jaco laat haar al merken wat hij goed vindt en wat niet ha h aha.

het is een mooi gezicht die eerste kennismaking.

het gepokkel van jaco en het nieuwschierige gepiep van soya.
beiden zijn ze natuurlijk nog erg bang voor elkaar en weten ze nog niet goed wat ze met elkaar aan moeten maar ik heb er alle vertrouwen in dat t goed komt met die twee.

en piet de grasparkiet blijft voorlopig nog even in zijn kooi.
als jaco dan tam genoeg is dan ga ik met piet aan de gang.

jaco schijnt wel piet zijn eigenaardigheden over te nemen.
piet slaapt namelijk hangend aan de kooi en jaco doet dit na maar gaat in zijn snoepstaaf hangen.
het is maar wat je fijn vindt ha ha ah.

voor vandaag wens ik iedereen weltrusten en een fijne nacht  tot morgen.
groetjes jaco en bibi177

*Yvon

Hoi hoi

Leuk dat je een dagboekje bent begonnen.  :D
We missen nu inderdaar wel de foto's van de leuke momenten.  :-\
Als je een account neemt bij photobucket,zijn ze makkelijker hier te plaatsen.
Om foto's te verkleinen kan je picture reziser gebruiken,ff googlen . ;)

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

bibi177

14 augustus 2009, 16:46:26 #5 Last Edit: 15 augustus 2009, 18:30:02 by bibi177
Hallo allemaal

dank je wel yvon dat ga ik even proberen!

Vandaag hebben we weer veel leuke dingen gedaan met jaco,
Hij was wat ongeduldig maar hij moet leren even te wachten tot t tijd is om eruit te mogen.

toen het eenmaal tijd was heeft ie mijn piercing herontdekt die was vandaag nog interesaneter dan gisteren wandt ik had mijn ketting niet om!

die miste hij wel even wandt hij zat echt te kijken van waar heb je hem gelaten.

ook hebben we de wc rol geintroduceert..... ha ha ah
hij vondt hem echt eng ha ha ahah hij kwam meteen naar mij toe gerendt dat was erg lief!

maar de nieuwschirigheid heeft het gewonnen van de angst.
na mijn tongpiercing is nu natuurlijk hoe kon het ook anders mijn dochters beugel ook erg in trek het lijkt wel een ekster!

zijn snoepstaaf is ook erg leuk speelgoed hij achtervolgt hem helemaal!
en doet dan ook erg leuke kunstjes gewoon omdat hij hem hebben wil.

we hebben gelukkig tijd genoeg zodat we hem kunnen leren dat snoep voor buiten de kooi is.

eigenlijk als hij straks lekker tam is dan mag hij er de hele tijd wel uit dus vandaar dat ik eigenlijk vind snoep is voor buiten!

een fijne middag verder en tot laterz!
groetjes bibi en jaco

bibi177

Vrijdagavond.

Jaco doet t nog steeds erg goed buitenom zijn vieze vlek die wel minder lijkt te worden.

Hij begint al aardig aan de kinderen te wennen en de kids aan hem.

Piet ons parkietje heeft nu ook clagging maar die heeft dat altyd van de stres en is meestal met een paar dagen weer over.
(piet zijn ontlasting is reeds eerder eens onderzocht geweest tijdens clagging maar daar is niets uitgekomen)

Dus wat t is weten we niet morgen heb ik een afspraak met de kweker en dan weet ik wat hij ervan vindt.

het kan van alles zijn en je maakt je stiekum toch grote zorgen om de gevleugelde vriendjes.

Morgen hoop ik hier meer over te kunnen vertellen en anders komt er maandag een bezoekje aan de da.

We wachten even af!

voor iedereen een fijne avond en tot snel

groetjes bibi en jaco

marie

Veel geluk! Mischien is het ook gewoon van de stress... ;)
!!!Flip!!!

bibi177

15 augustus 2009, 16:23:37 #8 Last Edit: 15 augustus 2009, 18:33:26 by bibi177
hallo allemaal

Vandaag ging jaco op bezoek bij zijn kweker!

Eerst hebben we een transportkoffertje gekocht waar jaco in vervoerd kon worden, want een doos daar raakt ie van gefrustreerd.

In het koffertje vondt jaco het erg intressant met name denk ik omdat hij kijken kon en klimmen!
Bij de kweker aangekomen bleek dat mijn zorgen eigenlijk niets inhielden wandt het was een normale plek van het poepen en omdat jaco nog niet in bad wil zal het daar wel van komen.
Gelukkig waren we dus ook snel weer thuis met jaco.

Wie weet of clagging wellicht verband kan houden met stress,
naar nu blijkt dat we het twee keer mee hebben gemaakt en dat t toch met stress te maken kan hebben.
Zou ik het bijna zeggen, maar het had zoveel meer kunnen zijn!

groetjes bibi en jaco

bibi177

15 augustus 2009, 16:39:58 #9 Last Edit: 15 augustus 2009, 18:26:34 by bibi177

Het is gelukt! ik heb de foto kunnen verkleinen he he was toch niet zo moeilijk!
groetjes bibi en jaco

ps. de volgende keer laat ik de foto iets groter maar wilde jullie hem niet onthouden

marie

leuk, leuk, ze kunnen inderdaad soms wel héééél geinteresseerd zijn in oorbellen enz... Zo heeft Flip is een steentje uit de oorbel van m'n nicht getrokken, met de gevolgen;D Gelukkig dat het allemaal niets is die plek!
!!!Flip!!!

Jacky

Hoi Bibi,

Leuk dat je in mijn dagboekje hebt geschreven.

Wat een scheetje is Jaco. En al net zo'n bengel als onze Lucky als ik het zo hoor. Daar ga je nog heel veel plezier aan beleven.

Groetjes Jacky

Hermien

Wat is Jaco toch een knap en lief kereltje.

en heel veel plezier met hem!

:-*   :-*   :-*         :-*

bibi177

Hallo allemaal!

Jaco heeft weer de nodige kapriolen uitgehaald vandaag, in zijn kooi wel te verstaan.

Hij wilde er niet uit!

We hebben dan ook de hele dag visite gehad dus hij zal t wel te druk gevonden hebben.

Vanmorgen heeft ie even in bad gezeten maar  echt leuk vond hij het niet!

groetjes van jaco en bibi

Always look..

Gefeliciteerd met je valkje! zo te lezen vind hij het wel gezellig bij jullie!

xx