22 mei 2025, 01:25:52

Het ging weer beter met Jacco

Gestart door jacco1983, 13 augustus 2009, 15:03:55

« vorige - volgende »

jacco1983

13 augustus 2009, 15:03:55 Last Edit: 21 augustus 2009, 10:48:21 by jacco1983
Hallo ik had(zie onder) een vraag over Jacco gesteld op dit Forum
Allemaal bedankt voor de antwoorden
Ik heb ook Info gehaald bij de Dierenartsen
Maar daar voor allemaal ook voor die Parasiet behandeling hadden wij de zonnepitten uit het voer van Jacco gelaten
Het ging gewoon beter met Jacco maar we wisten niet zeker of het nu die zonnepitten waren of die parasiet behandeling wat geholpen heeft
Gister heb ik Jacco een schone kooi gegeven en ik had z n heerlijke snoep staaf voor hem gekocht
maar die zat vol met Zonnepitten
Kom net ff thuis van me werk en zie dat Jacco weer kaal is op de zelfde plekken
dus ik heb gauw weer zijn kooi verschoond ik begin er nu echt aan te geloven dat het de zonnepitten zijn
Heeft iemand hier meer van gehoord of mee gemaakt?
Ik had het op internet gelezen dat iemand het al had meegemaakt dat ze door zonnebloempitten zich kaal plukken omdat DAT valkje er niet tegen kon
Ik zal dit ook ff een tijdje volhouden en in de winkel ook gaan kijken voor voer zonder zonnepitten
Hebben jullie dit ook meegemaakt of  gehoord dat het kan dan hoor ik graag van jullie

Nog een weekje werken en dan hebben wij 3 weken vakantie daarna hebben we weer tijd genoeg en dan word het weer ook weer slechter en dan gaan we er een tweede valkparkiet bij halen.
Weet iemand misschien of de leeftijd een rol speelt van 2valkjes die bij elkaar zitten? Jacco is nu 1 jaar en 3 maanden en ik wil er na de vakantie een jonkie bij pakken die we nog tam moeten maken eerst wil ik ze dan in een aparte kooi zetten maar wil wel als ze aan elkaar gewend zijn ze bij elkaar gaan zetten

Weer Bedankt allemaal

Groetjes Patries

Hallo

Ik heb een valkparkiet en hij heet Jacco hij is nu ongeveer 1 jaar en 3 maanden
Hij is handtam en fluit deuntjes na
Wat is nu mijn probleem??
Jacco plukt zichzelf kaal hij was kaal in de nek en onder de veren
ik ben naar pet s  place geweest voor informatie die hebben mij anti parasiet gegeven en dat moest ik in het nekje spuiten dat heb ik gedaan een anderhalve week geleden
in het nekje is het al weer vol gegroeid met veren maar onder de vleugels is het nog een beetje kaal en hij blijft zich ook nog plukken(niet meer zoveel als voorheen)
ik heb dierenartsen gebeld,dierenwinkels gevraagd of ze weten het niet en kunnen me niet helpen of ik krijg 10 verschillende dingen te horen
heb al gehoord eenzaamheid,Hormonaal,aan voer liggen,in de rui zijn
Ik hoop werkelijk dat iemand mij kan helpen aan een antwoord

ik heb dan nog 1 vraag ik ga over 2 weken een lang weekend weg ik breng Jacco dan naar mijn moeder(die heeft ook 3 valkjes) om te kijken hoe Jacco samen kan met andere
stel dat het eenzaamheid is wat Jacco doet en ik pak er een ander jong valkje bij en maak die ook tam kan die dan samen met Jacco? word Jacco dan niet afstandelijk? blijft Jacco zijn deuntjes leren en fluiten?? of krijg ik een andere Jacco daarvoor terug
Allemaal vragen waar niemand me mee kan helpen ppfff
hoop echt dat iemand mij antwoord kan geven ik wacht op antwoord

Alvast Hartstikke Bedankt

Groetjes Patricia

Paauwtje

Hallo,

Plukken kan verschillende dingen betekenen.
Bij Papegaaien is het vaak een gedrags probleem.
Ik heb dit persoonlijk bij valkjes nog niet gehoord.
Ook kan Jacco ergens last van hebben.
Wat ik zou doen als ik het niet vertrouwde is naar een vogel arts gaan.
Deze kan hem helemaal onderzoeken en dan weet je zeker dat er niets met de gezondheid van Jacco aan de hand is.
Je kan hier op de site adressen vinden van erkende vogel artsen.

Wanneer je een tweede valkje bij Jacco zet hoeft het niet zo te zijn dat hij minder fluit vaak zelfs meer zeker als het een man is.
Als je goed met beide valkjes blijft oefenen blijven ze tam.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Groet,

Erik
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

jacco1983

Hoi Erik

Hartstikke bedankt voor je antwoord
Tja met een arts is het nog al een probleem ikzelf woon in Limburg en schijnt dat niet alle dierenartsen verstand hebben van valkparkieten mijn vaste dierenarts(voor de hond) daar dacht ik terecht te kunnen nou mooi niet
de dierenartsen hier op de site zijn een eindje uit mijn buurt dat kan ik niet gaan rijden met mijn valkje

Nogmaal bedankt voor het antwoord

Groetjes Patries

hilde

hallo
waar woon je ergens in limburg?

ik woon ook in limburg 

groetjessssss

jacco1983

hilde

ach ik woon in belgie limburg genk

er woont een dierenarts in veldwezelt weet ook niet hoever dat van jou af is deze weet ook veel van vogels

DAP Vandersanden
Strodorp 41
3620 Lanaken (Veldwezelt)
Belgiƫ
BE 0697 331 515

Tel: +32 (0)89 72 17 76

Email: info@dapvandersanden.be
Website: http://www.dapvandersanden.be/

groetjesssssssssss

jacco1983

Ok Bedankt voor je antwoord
ook zal ik met die dierenarts contact op gaan nemen als ik bij mij in de buurt niks vind

Groetjes Patries

Sanna

Hallo Patricia,

Wat ook kan, is dat Jacco ergens door (stress, eenzaamheid, parasieten, enz.) zichzelf onder de vleugeltjes is gaan plukken en dat dat ontstoken is geraakt. Dat zou kunnen verklaren dat het in het nekkie wel teruggegroeid is, maar onder de vleugels niet. Mocht dat het probleem zijn, dan ben ik bang dat je toch met je valkje een keer in de auto moet stappen om toch een (vogel)dierenarts te bezoeken.

Gilt/schreeuwt hij als hij zich onder de vleugeltjes poetst?

Groetjes, Sanna

jacco1983

Hoi Hoi

Hij schreeuwt inderdaad maar dan is hij de veertjes uit aan het trekken
Ik heb inderdaad voor parasieten behandeld bij hem een anderhalf weekje geleden a
hij plukt nu niet zo vaak als in het begin maar het lijkt wel alsof het onder de vleugels kaal blijft
Ik ben inderdaad opzoek naar een dierenarts die vogels behandeld maar dan wel in Limburg op de site staan de meeste van boven in Holland enz

Groetjes Patries

Kirsten

Goedemorgen Patricia,

Plukken is altijd een minder fijn probleem. Meerdendeel omdat de oorzaak soms niet te achterhalen is.
Alle mogelijkheden die hierboven genoemd worden zouden het kunnen zijn, maar het belangrijkste is denk ik of Jacco verder gezond is.
Eet en drinkt hij goed? ontlasting goed?
Dat hij nu van zijn nekje afblijft is omdat dat parasietenspul smerig is. Ook ben ik er verder niet zo'n fan van omdat het niet te doseren is en al menig vogel door een te hoge dosering zich dagen niet lekker gevoeld heeft.

Wat ik persoonlijk zou gaan doen als hij verder gewoon gezond oogt, is voor afleiding in zijn kooi zorgen. Gooi er eens wat kralen in bijv,. stukjes rietje en/of een nieuw speeltje. Zorg dus voor wat meer andere bezigheid. Hiernaast zou ik proberen wat middeltjes te geven die ook aan oudervogels gegeven worden als ze hun jongen plukken. bijv knoflook ofzo.

Daarnaast wil ik nog even je vraag over een eventuele aanschaf van een tweede beantwoorden. Jacco zelf zal er niet door verandren, maar kan wel broedser worden en ook haar wat gaan plukken hierdoor. Verder is een maatje erbij altijd leuk voor hem, vooral als je er niet bent. Het tweede maatje is alleen altijd wel wat lastiger tam maken, daar meot je even iets meer tijd in steken.

Succes,
Groet, Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

jacco1983

Hoi Kirsten

Jacco is inderdaad gewoon gezond merk niks anders aan hem hij eet goed en drinkt goed
Hij is iedere dag uit de kooi en heeft voldoende speeltjes in zijn kooi
Ik heb inmiddels een email gestuurd naar een dierenarts die wel vogels behandeld
die kon mij vertellen dat Jacco zichzelf lukt omdat de nieuwe veertjes aan het groeien zijn en dat jeukt ontzettend als hij het blijft doen moet ik hem enkele weken een kapje opdoen
vind het wel zielig maja wil alleen maar het beste met mijn vogel
ik ga maandag contact opnemen om te kijken waar ik z n kapje kan krijgen
wij gaan over 2 weekjes een lang weekend weg en dan gaat Jacco naar mijn moeder zij heeft zelf ook 3 valkjes kijken hoe hij reageert en of hij zich daar ook plukt
gaat alles goed denk ik wel dat ik ga denken aan een tweede valkje
Verder doet Jacco gewoon alles hij is echt een dolle dries en we lachen ons kapot met hem

Ook jij bedankt voor je antwoord

Groetjes Patries

Always look..

Haai patries,
Ik ben wat laat maar wil toch nog even reageren, Mijn oudste (en toen nog enige) valk verloor een tijdje terug steeds zijn vleugelpennen.
Ben daarmee naar een vogel arts gegaan die heeft hem helemaal na gekeken en daar is uit gebleken dat hij zichzelf plukt uit eenzaamheid, hij deed dit vooral als ik uit was logeren en hij een nachtje alleen moest zijn.

De vogelarts gaf mij daarvoor Shooterspray, ik heb Arti daar een tijdje mee behandeld en moet zeggen het werkte erg goed! Miss is dat voor jou ook een optie?!

Ik hoef het nu niet meer te gebruiken omdat hij nu een maatje (Levi) heeft en dat gaat super samen! Zijn heel de dag druk met van alles waardoor Arti eindelijk zijn vleugels met rust laat!

gr Sanne en de Jongens!