17 juni 2024, 07:45:42

hoe in bad krijgen

Gestart door valkje25, 7 augustus 2009, 21:39:36

« vorige - volgende »

valkje25

dag iedereen,
ik heb de zoeker is door gezocht maar ik vondt niet echt mijn probleem: hoe krijg ik mijn parkieten in bad ???
ik heb een grote voliere met 10vogels die niet erg tam zijn maar om te kweken maar hoe krijg ik ze in hun badje, het badje is een bak van 25cm op 25cm grondvlak en 4.5cm hoog met een laagje water van 1-2cm.
soms staan ze er nieuwsgierig naar te staren maar drinken er enkel uit het is nu 30°c en ik denk dat het hun veertjes uitdrogen, kzal het nu wel eens met de plantenspuit doen maar met 10vogels wil ik niet heel der dagen staan spuiten

groetjes

55jasmijn55

hey,

mijn valkje wil ook niet in bad maar ze vond het wel fijn  met een plantenspuit.
Het water moet 23 t/m 25 graden zijn, als ze dan nog niet in bad willen en ze zijn heel vies of iets anders moet je het gewoon met een plantenspuit proberen.
Je pakt een vogel en spuit hem nat(het water moet wel 23 t/m 25 graden zijn) ik hoop dat het je lukt.

gr jessie

ps als het echt niet lukt dan moet je het mischien ff aan een dierenarts vragen.

Bello

Hoi hoi

Probeer het eens met een laag breed schaaltje met een beetje wateren zet deze eens op de bodem.

Hihi het kan ook zijn dat ze zich zelf al schoon genoeg vinden ;D

Groetjes Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

hannibal

Hoi,

Met een laag schaaltje gaat het hier ook goed, ik zet het meestal op de speelplaats neer, en zodra er eentje het ziet beginnen ze allemaal, op de foto zie je Tutti in het bad, en Frutti kijkt ernaar.

Groetjes van Hannah en de 7 waterratten

Dirk

Hier is er een die ook echt niet in bad wilt. Al twee jaar niet. Alles met water vind ie eng. Hij drinkt hoogstens iets van water uit de kraan wanneer deze loopt. In zijn kooi hangt een groot zwembad, maar op de rand zitten en er uit drinken is toch echt het enige wat hij doet.

Natgespoten worden met de plantenspuit is ook niet zijn ding. Tegenwoordig is het zelfs zo dat 'm de benen neemt als ik alleen al met de plantenspuit aan kom!

Charlotta

Citaat van: Bello op 25 oktober 2009, 19:22:00


Probeer het eens met een laag breed schaaltje met een beetje wateren zet deze eens op de bodem.




Goede tip! Dat ga ik ook eens proberen. Omdat Sjors nog zo'n hekel aan handen heeft, en ik hem niet wil afschrikken, zag ik er tegenop om met de plantenspuit aan te komen, daarna de tralies weer te moeten drogen, enzovoort.
Nu ga ik het gewoon eerst zo proberen!  :)

hannibal

Hoi,

wat een goede indicatie is dat ze in bad willen, is wanneer ze zich gaan ''wassen'' in het drinkbakje, het water vliegt dan alle kanten op en ze proberen zichzelf nat te maken,, als ik dat zie dan zet ik meteen het bakje neer en dan is het dolle pret.

Groetjes van Hannah

martijn

hallo,

leuk dat je dit onderwerp geplaatst hebt want ik zit met het zelfde probleem...

grts Martijn en Dries

www.bloggen.be/valkparkietenthijsmartijn 

Jeroenw

ik neem mijn valk mee onder de douch niet volop dr onder maar de spetters van de douch en de damp anders is het te hard en hij vind het heerlijk

wel gek maar leuk  ;D