16 mei 2025, 03:09:24

Samen zetten

Gestart door Rins, 7 augustus 2009, 06:25:13

« vorige - volgende »

Rins

Hoi Allemaal,

Vorig jaar heb ik mijn vriend voor zijn verjaardag zijn eerste valkje Plukie gekocht. Nu Heb ik hem weer een valkje gekocht die ik binnen kort kan ophalen. Plukkie is een man en de nieuwe is een pop. Kunnen die gewoon gelijk samen in een kooi of is het verstandig ze eerst een tijdje gescheiden te houden en dan later bij elkaar te zetten???

Groetjes Rinske

Always look..

Mijn ervaring is (bij 2 mannen) dat je ze eerst even apart moet laten zitten vlak bij elkaar dan na een paar dagen van kooi ruilen zodat de nieuwe ook aan de nieuwe kooi kan wennen zonder in de stress te zijn van de oude en daarna samen los laten.
Ik heb mijn nieuweling eerste een nachtje alleen in de nieuwe kooi laten slapen voor ik de "oude" valk er bij zette en na de dag samen heb ik ze de nacht weer apart gezet.

Ik heb tot nou toe nog geen problemen gehad het zijn echt maatjes geworden.
Ze zitten nu 4 maanden ongeveer samen.

Succes!! x Sanne en de Jongens

Rins

Heel erg bedankt voor de reactie.

Groetjes Rinske

Always look..

Niks te danken hoor  :D
Als je meer vragen hebt gewoon stellen hoor!

xx

Rins

Wij hebben gisteren onze nieuwe valk Sunny opgehaald. Ik heb onze eerste valk Plukkie daarvoor in een andere kooi gedaan omdat hij toch alles al kent en Sunny dan al gelijk aan de nieuwe kooi kan wennen. Tuurlijk hebben wij Plukkie lekker los laten vliegen voor zijn dagelijkse beweging. Hij ging gelijk even kijken bij de kooi en bekeek Sunny eventjes goed. Het duurde niet lang of ze begonnen al lekker naar elkaar te fluiten en te kwebbelen. Plukkie was ook lekker fietfieww aan het doen. Vandaag Plukkie weer lekker los gedaan en hij ging gelijk weer kijken bij Sunny. Hij fluit en kwebbelt de hele tijd met haar op de kooi een heel leuk gezicht.

Mijn vraag is eigelijk of dit een goed teken is en of het dan misschien een idee is om ze samen los te laten??

En of dit misschien al een teken is dat dit misschien een koppeltje gaat worden??

ik wacht met spanning op jullie reacties.

Rinske Vincent Plukkie en Sunny en dan niet onze Grote vriendjes de katten Minnie en Elmo vergeten

Always look..

Haai haai,
Dat is zeker een goed teken! ik zou ze proberen bij elkaar los te laten maar voor de nacht nog even appart doen, als je er op vertrouwd dat ze het los goed doen zou ik ze bij elkaar gaan zetten.
Of het een teken is voor een koppeltje.. zou kunnen maar ook mijn mannen flirten wat af tegen elkaar :D

xx

Rins

Hoi

Ik heb zo juist even gebelt Met mijn vriend (het zijn zijun vogels namelijk) en heb daarna Sunny los gelaten. Sunny zat op mijn schouder en gelijk kwam plukkie er aan om er lekker bij te komen zitten op de stoel