Plukkend valkje douchen met Aloë Vera, maar welke dosering?

Gestart door Rube, 5 augustus 2009, 00:58:32

« vorige - volgende »

Rube

We hebben een plukkend valkje, hij doet dit nu al 2 jaar en we hebben al veel dingen geprobeerd. Eerst gingen we naar de DA om zeker te zijn dat hij geen last had van een schimmel of mijd (beiden waren negatief) toen kwam er een valkje bij maar hiermee kon hij niet opschieten. We deden look in hun eten wat het bloed zuiverde en vooral de pennen een vieze smaak zou geven.(Dit leek nog een beetje te werken). Maar ondertussen doet hij weer lekker verder. We negeerde hem tijdens het plukken(hielp niet), we probeerde hem aftelijden tijdens het plukken (hielp tijdelijk maar het wordt al moeilijk hem nog afgeleid te krijgen). Het plukken gaat al zo ver dat er vaak etter onder zijn vleugels ontstaat en hij nu ook de veren van zijn poten begint te plukken. Nu lazen we dat Aloë Vera de huid  hydrateert en bijdraagt tot
het behoud en herstel van een gezonde huid, verder zou het ook een ontstekingsremmende en ontsmettende werking hebben. Dus laten we dit maar eens proberen maar in welke verhouding moeten we de Aloë Vera verdunnen met water?We hebben een fles 100% zuivere vloeibare Aloë Vera gekocht maar zouden niet weten in welke hoeveelheid we dit zouden moeten toepassen?

Weet iemand raad?

Mvg  Ruben

Kimm

hoi ruben,

25 ml in 550 ml water. dat is de dosering.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Rube

Zou ik mogen weten van waar je de dosering hebt? Heb mij rotgezocht op het internet en zou nu wel eens willen weten wat ik over het hoofd heb gezien ;D

Mvg Rube

*Yvon

Hoi hoi

Volgens mij kan het geen kwaad als je iets teveel zou gebruiken.
Het is een natuurlijk produkt.  ;)
Gewoon een beetje op het oog dosereren kan denk ik ook geen kwaad.  ::)

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >