Spirit &... 5/5 Mag ik jullie voorstellen...

Gestart door anika_en_spirit, 3 augustus 2009, 22:40:32

« vorige - volgende »

anika_en_spirit

Citaat van: Caroline op 18 maart 2010, 22:27:19
Hoi hoi!!!!

FIjn te lezen dat lieve Sero het zo goed doet samen met zijn meisje in de volière.  :D

Geef je hem af en toe een kusje van me??

Liefs Caroline

Hoi Caroline,

De lieverd vermaakt zich nog steeds prima buiten.
Echt, hij heeft het heel erg naar zijn zin tussen mijn bende.
Enne, wat een kereltje is het toch...
Hij is nog zo jong, maar nu al ó zo vocaal :D.
Hij zingt dagelijks de sterren van de hemel!

Elke dag krijgt mijn lieve ventje ontelbaar veel knuffels en kusjes. Daar zitten er ook zeker een aantal bij namens jou! :D

Owja, ik moest van hem doorgeven dat jij ook een dikke knuffel & kus van hem terug krijgt.  :-* :-*
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


anika_en_spirit

Citaat van: sabine op 19 maart 2010, 12:06:46
Hoi,

Leuke foto's heb je gemaakt van je bende. Je heb mooie valkjes en zo te zien zijn ze erg gelkkig met de voliëre :D

Groetjes Sabine

Hoi Sabine,

Dankjewel :).
Voor zover ik het kan beoordelen zijn ze erg tevreden in de volière. Ik denk zelf na vanmiddag nog meer als voorheen...
Zometeen meer daarover.
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


anika_en_spirit

Citaat van: Marian op 20 maart 2010, 11:19:00
Hoi Anika,

Ik heb voor de 2-de keer :P, enorm genoten van jouw prachtige foto-serie!! :D 8)
Ik was er al eerder, maar liet geen berichtje achter ;)
Telkens wanneer ik naar jou foto's kijk, zou ik zo graag in jouw volière willen staan om ze live te bewonderen :D ;D
Spannend dat je nu gauw de blokken gaat plaatsen.
Alvast heel veel succes!!

Fijn weekend!
Groetjes, Marian



Hey Marian,

Haha, leuk om te lezen dat je wel 2x hebt genoten van mijn foto's :D. Ik zal er van de week wel nog wat plaatsen ;).
Ook leuk om te lezen dat je ze graag een keer live zou bewonderen... Bij deze ben je welkom hoor. :)
De blokken hangen inmiddels & het kriebelt behoorlijk bij de valkjes. Inderdaad, erg spannend! :D.
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


anika_en_spirit

Hoi allemaal,

Het is alweer even geleden dat ik hier een berichtje plaatste.
Met de valkjes gaat alles prima, ik zal even een korte update geven.

Eind vorige week heb ik de blokken opgehangen. 3 stuks totaal, met de gedachte dat ik 2 koppeltjes zou hebben:

1. Spirit & Senna (& misschien wel een trio met Lucky erbij??)
2. Sweet & Sterre

Spirit, Senna & Lucky waren meteen geïnteresseerd in de blokken. Al gauw koos Senna het meest geschikte blok uit & begon dit te verdedigen. Alleen Spirit & Lucky mochten nog in de buurt komen, logisch. De overige valkjes waagden zich niet in de buurt van dit blok.

Na 2 dagen begon ook Spirit het blok te verdedigen. Lucky moest het ontgelden. Hij mocht niet meer in de buurt komen.
Erg sneu, want Spirit is erg dominant en een sterk valkje. Lucky is niet tegen hem op gewassen.
Keer op keer vloog Spirit Lucky aan, nog net niet tot bloedens toe.

Sweet & Sterre werden ook gedomineerd door Spirit. Zij toonden geen enkele interesse in de blokken. Dit kwam met name doordat Sterre niet bij Spirit in de buurt durfde te komen. Ook dit vond ik erg sneu & natuurlijk heel jammer.
Ik wil Sweet & Sterre ook graag de kans geven op een nestje.

Soë werd meteen broeds vanaf het moment dat de blokken hingen. Zij heeft echter geen kereltje. Ze besloot om zelf een blok in te nemen en heeft hier vandaag haar eerste eitje in gelegd. Dit is echter ook wel weer sneu, want geen ventje betekend automatisch geen bervuchte eitjes.

MAAR TOEN...

Ik was Spirit echt helemaal zat. Mijn hele bende was in rep en roep door zijn haantjes gedrag. Wat moest ik hiermee nou doen? Even flitste er door mijn hoofd dat het misschien beter was om hem te verkopen... Nee, dat zou ik  nooit kunnen. In 1 ding ben ik heel standvast: schaf je beestjes aan, dan zorg je voor je beestjes. Je geeft ze liefde, onderdak en voeding, je zorgt dat ze in goede gezondheid verkeren. Ook heb ik de regel dat als ik een beestje aanschaf, dit beestje blijft tot zijn einde, tenzij het ECHT NIET anders kan. Spirit mag dus absoluut niet weg & dat zal ook nooit gebeuren.  :-*

Ik kreeg het volgende idee: boven op zolder stond mijn oude kamervolière. In deze volière verbleven Senna, Star, Spirit & Lucky voordat zij naar buiten verhuisden. Ik zou deze volière natuurlijk weer in elkaar kunnen zetten & dan Spirit & Senna apart zetten. Zó gezegd, zo gedaan.

Spirit & Senna zitten sinds vanmiddag samen buiten in de kamervolière. Apart, gescheiden van de rest. 1 van de broedblokken is met hen meeverhuist. Ze kijken niet op of om naar de rest van mijn bende. Ze hebben nu hun eigen plekje & de rest van mijn bende leeft in vrede in de volière.

Já, echt in vrede. Nog geen half uur nadat Spirit & Senna verhuist waren keerde de rust in de volière terug. Lucky heeft het er wel even moeilijk mee. Hij is echt gek op Senna. Helaas is Senna wel gek op hem, maar nog meer op Spirit. Lucky heeft dus geen kans om samen met haar een nestje te beginnen.

Sweet & vooral Sterre zijn nu ook een stuk rustiger. Sterre toont zelfs interesse in een blok! :D.
Dit deed ze voorheen nog niet. En Sweet, Sweet doet wat zijn popje doet. Als zij interesse heeft, dan heeft hij dit ook. Toont Sterre geen interesse, dan kan het hem ook allemaal niks schelen.

Stiekemd heb ik een beetje de hoop dat Lucky naar Soë zal toe trekken. Eigenlijk had ik voor haar een cinnamon opaline bronze fallow geelwang kereltje gewilt, maar deze zijn lastig te vinden. Soë is zo broeds, ze heeft zelfs al een eitje liggen & daarom gun ik haar een nestje met jongen.
Ik zag net zelfs dat Soë kippetje ging zitten voor Lucky. Lucky joeg haar weg, hij heeft Senna nog in het versier. Hopelijk neemt dit de komende dagen af.

Ik hoop nu dus dat Spirit & Senna samen een nestje zullen krijgen. Dan moet Spirit wel even leren dat hij moet wipwappen met Senna ipv met zijn voerbakje.

Ook hoop ik dus dat Lucky naar Soë toe zal trekken, zodat ook zij een nestje mogen grootbrengen.

Als laatst hoop ik dat Sterre & Sweet nu de rust hebben om samen een nestje te beginnen.

Al met al denk ik dat ik er goed aangedaan heb om Spirit & Senna apart te zetten. Eventuele tips, op- of aanmerkingen zijn natuurlijk altijd welkom.

Zó, dit was dan mijn updatetje. Hij is langer geworden dan ik had verwacht.  :-[
Ik heb trouwens van de week wat foto's geschoten. Deze zal ik binnenkort plaatsen.

Iedereen nog een fijne dag/avond gewenst!  :-*
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


amazingleeuwtje

Denk dat jezelf al een hele goede oplossong hebt zo Anika..
Spannende tijden nu bij jou en vooral volg ik een heel mooi meisje hier ;).. Laat de foto's maar komen hoor ;D ~Helemaal leukies ;)

Liefs Syl

Caroline

Wat een leuke update weer en wat fijn dat je de problemen rondom Spirit hebt kunnen oplossen.

Gaaf hoor, de blokken erin .... laat die bonte geelwang mannen maar komen!!  ;D

Succes en een goed en leuk kweekseizoen.

Uiteraard een dikke kus terug voor mijn stoere kereltje.   :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Marian

Hoi Anika,

Wat top dat je idee gelijk z'n vruchten afwerpt :D
Ik hoop dat je leuke nestjes gaat krijgen!
En wat lief dat ik ze live mag komen bewonderen :-*
Misschien ga ik Gino en Jasmijntje ook nog eens apart zetten...
Dan heeft Guusje weer wat rust en kan Teddy haar weer meer aandacht geven :P
Maar bij mij is het (nog) niet om nestjes te doen hoor, het zou leuk zijn als ze allemaal een maatje hebben ;)
Oh ja, laat de foto's maar komen hoor ;D ;D

Groetjes, Marian

anika_en_spirit

Citaat van: sylvia59 op 23 maart 2010, 18:21:03
Denk dat jezelf al een hele goede oplossong hebt zo Anika..
Spannende tijden nu bij jou en vooral volg ik een heel mooi meisje hier ;).. Laat de foto's maar komen hoor ;D ~Helemaal leukies ;)

Liefs Syl


Hoi Syl,
Hehe, het meisje dat jij volgt wil alleen nog niet zo, flauw meid. Op de een of andere manier heeft ze er gewoon geen zin in  ???.
Foto's van haar komen er zometeen aan, ze zijn nu aan het uploaden ;D.

Citaat van: Caroline op 23 maart 2010, 21:56:56
Wat een leuke update weer en wat fijn dat je de problemen rondom Spirit hebt kunnen oplossen.

Gaaf hoor, de blokken erin .... laat die bonte geelwang mannen maar komen!!  ;D

Succes en een goed en leuk kweekseizoen.

Uiteraard een dikke kus terug voor mijn stoere kereltje.   :-*

Hoi Caroline,

Inderdaad erg fijn, ik werd helemaal gek van mijn anders zo lieve kereltje. Wat die hormoontjes wel niet met ze doen.
Ik hoop ook nog steeds op bonte geelwang kereltjes, alleen heeft Sterre zo'n haast nog niet. Hopelijk komt dit nog...

Bedankt voor de dikke kus namens Sero.  :-*
Je krijgt er uiteraard weer een heleboel terug!

Citaat van: Marian op 23 maart 2010, 22:18:29
Hoi Anika,

Wat top dat je idee gelijk z'n vruchten afwerpt :D
Ik hoop dat je leuke nestjes gaat krijgen!
En wat lief dat ik ze live mag komen bewonderen :-*
Misschien ga ik Gino en Jasmijntje ook nog eens apart zetten...
Dan heeft Guusje weer wat rust en kan Teddy haar weer meer aandacht geven :P
Maar bij mij is het (nog) niet om nestjes te doen hoor, het zou leuk zijn als ze allemaal een maatje hebben ;)
Oh ja, laat de foto's maar komen hoor ;D ;D

Groetjes, Marian

Hoi Marian,

Ja, echt heerlijk. Dat gevecht en gedoe allemaal, de rotzak.
Maarja, ik kan het hem ook niet kwalijk nemen. Hij heeft gewoon zijn eigen plekje nodig met zijn meisje & dan is alles goed.
Gelukkig accepteerd hij mij wel rondom en in het blok, tis toch wel een lieverd.  :-*
Tuurlijk hoor, dat is geen probleem. Leuke valkjesliefhebbers zijn altijd welkom :).

Ik kan me inderdaad voorstellen dat je het fijn vind als al je kanjers een maatje zouden hebben. Dan zijn ze niet meer zo ''alleen.'' Gino & Jasmijntje zouden wel errug leuk bij elkaar zijn hoor... ;D;D.
Foto's komen eraan! :D
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


anika_en_spirit

Hello allemaal,

Woensdag ochtend was ik al bezig met het verkleinen van de foto's & ook om ze van een randje te voorzien. Ineens kreeg ik vreselijk hoofdpijn & nog geen half uur later werd ik erg beroerd. Ja hoor, daar had ik de buikgriep te pakken. Verdere details zal ik jullie besparen ;), ik begin weer wat op te knappen nu.

Zoals beloofd zal ik nu eindelijk de foto's plaatsen & meteen even een updatetje geven. Enjoy! :D.


Spirit half in het blok, voordat hij & Senna verhuisden naar de kamervolière.


Hetzelfde geldt voor Lucky.


Senna bewaakte het blok uitstekend. Ze ging er niet voor weg.


Iedereen, behalve Spirit of Lucky moest aan de kant...


Héy meissie, mooi plekje hè? ;D


MIJN PLEKJEEE!! wegwezen!!  :o


Zoals ik al eerder schreef konden Lucky & Spirit niet door 1 gat.
Zo gezegd zo gedaan zijn Spirit & Senna dus verhuisd naar hun eigen stekje.


Mevrouw vindt het allemaal wel prima.


Arme Lucky had er allemaal wat meer moeite mee  :-*


Hij weet nog niet zo goed wat ie nou moet.


Ook wel logisch, als je bij je mooie meisje weggeplukt wordt.
Sorry lieve Lucky  :-[ :-*

_______________________________
__________________________________
_____________________________________

Leuk nieuwtje, Spirit & Senna zitten momenteel op eitjes :D.
Toen ik van de week keek, waren het er 2. Deze zullen rond 24/03 gelegd zijn. Ivm mijn heerlijke buikgriepje ben ik er nog niet aan toe gekomen om weer te kijken. Nu wil ik ze niet meer storen, het is al donker. Morgen zal ik kijken of er nog eitjes bij zijn gekomen. Wel spannend, hopelijk zijn ze bervucht.
_____________________________________
__________________________________
_______________________________



Nee, dit is geen eitje van Spirit & Senna, maar van Soë.


Deze dame heeft besloten geen kereltje nodig te hebben om een nestje te beginnen.


Net van 't ei  :-*






Ze is wel een trouwe mama, ze poetst voor het blok.


Beschermt haar blok




En ze wil haar eitjes niet tonen aan de camera ;D.


Ze doft zich wel op, om vervolgens kippetje te gaan zitten voor Lucky.

_______________________________
__________________________________
_____________________________________

Zodra de eitjes 21 dagen bebroed zijn, zal ik om de dag een eitje weg gaan nemen. Dat is toch wat ik het beste kan doen??
Ik gun haar echt een nestje, ookal is het met Lucky, en is hij niet de meest gewenste man voor haar in mijn ogen. Mocht er echt geen klik tussen hen zijn, dan ben ik dus nog steeds opzoek naar een mooi cinnamon-opaline-bronzefallow-geelwang kereltje voor haar. :)_____________________________________
__________________________________
_______________________________



Syara met haar geknakte kuifveertje ;D.


:-*




Ze heeft een heel lief uiterlijk


maar ze is eigenlijk een kleine etter.
Ze moet alles wat los en vast zit, zo ook mijn hele bende, dagelijks bij langs om te kijken of alles nog in orde is.
Soms tot ergenis van mijn vleugeltjes ;D.
Het bezige bijtje..  :-*


Deel 2 met Sero & Shine, Sweet & Sterre en Skye volgt zo in een nieuw berichtje.
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


anika_en_spirit

Zo, hier dan deel 2.


Even knuffelen met Shine & Sero...


Dat gaat niet zonder een klein onderonsje :P.
Ze zijn altijd jaloers op elkaar.


Mijn lieve, witte meisje  :-*


Sero komt op de camera afgestormd :P


Foto's zijn niet leuk, vingers wel ;D.


Mag ik nog een knuffeltje???  :-*


Shine vond het allemaal wel best & ging lekker poetsen.


Elk plekje werd meegepakt.


:-*


En toen had ze genoeg gepoetst.


Mijn stevige tante.  :-*


Sero's onschuldige look :P


Nog een keer, heel onschuldig.


Of toch niet... ;D


Verstoppertje spelen, hij vond die camera nu wel genoeg.  :-*

_______________________________
__________________________________
_____________________________________

Over Sero & Shine heb ik weinig nieuws te melden.
Deze 2 vermaken zich gewoon lekker in de volière, zoals altijd.
Van de blokken & de broedse valkjes trekken zij zich niks aan.
_____________________________________
__________________________________
_______________________________



Sweet heeft het blok al wel gevonden...


maar hij doet er liever een dutje op.


:-*


Sterre


:-*


Het is zo'n heerlijk stelletje samen..


Yo, schatje..


Kijk daar eens...


Já, daarzo!


Hier?


Ja! Wat een mooi plekje hè?


Pff, ik heb wel wat beters te doen!


Ik kan veel beter stilzitten, mooi zitten te zijn.


Nou zeg!  ???


Vrouwen... ik snap er niks van.  :-[


Liefje, wil je echt niet???


Speciaal voor Syl ;)

_______________________________
__________________________________
_____________________________________

Even zonder gekheid, ik weet niet zo goed meer wat ik moet doen. Na het verplaatsen van Spirit & Senna keerde de rust in de volière terug. Nu is het er nog steeds rustig, te rustig naar mijn zin. Sweet en Sterre leken interesse te tonen in een blok, maar toch ook weer niet.  ???
Natuurlijk zou ik heel graag jongen van deze twee kanjers zien. Ik weet dat je ze natuurlijk niet kan dwingen, maar het zou wel heel leuk zijn.

Heeft iemand tips of ideeën? Alles is welkom.
Zelf heb ik al aan het volgende gedacht:
1. Het blok dat nog vrij is, is degene die het hoogst in de volière hangt. Je zou zeggen dat ze zo het meest ''beschermd'' zitten.
2. Zou het helpen als ik het luikje van het blok omhoog zou laten staan? Misschien durfen ze de stap niet te nemen om erin te gaan. Op deze manier zouden ze er gemakkelijk in kunnen kijken...
3. Sterre vindt het af en toe fijn om alleen met Sweet in het binnenhok te zitten. In eerste instantie wil ik binnen geen blokken hangen, om daar de rust te bewaren voor alle valkjes. Misschien dat het voor hun toch beter is om daar wel een blok op te hangen?

Ik heb hier absoluut geen ervaring mee, dus ik denk ook maar wat. HELLUPPP! ;D.  ???
_____________________________________
__________________________________
_______________________________



Mijn lieve knuffelbeertje, Skye  :-*


Vindt alles oké & slaapt lekker overal doorheen.  :-*

Als laatst nog zomaar even wat kiekjes.


Een kijkje in mijn binnenhok. :)


Skye & Sweet


Sweet, Sterre & Soë.


again.

Zó, dit waren de foto's weer voor vandaag. Hoop dat jullie ze leuk vinden.

Iedereen nog een fijne zondag gewenst! Slaap lekker alvast.  :-* :-*
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


amazingleeuwtje


Speciaal voor Syl ;)
:-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-*
Hoi Anika, ik ben ook nog te onervaren wat betreft kweken maar ik ging gewoon wat uitproberen en kijken waar ze het liefst een nestje wilde maken.. Bij een koppeltje werkte het gelijk om het klepje een stukje open te laten en bij mij hoe hoger het blok hoe fijner ze het vinden.. Hoop dat je nog wat andere tips gaat krijgen ;D..


Kimm

hoi anika,

wat heb jij mooie valkjes zeg. en sterre vind ik ook prachtig!!

ik heb genoten van jouw fotoserie :D

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Nynke

Wat een heerlijke foto serie.

Ik ben dan ook echt verliefd op je Shine. (Vind albino's gewoon geweldig)..
En Sweet en Sterre vind ik zelf ook helemaal geweldig!

Dierenfreackske

Hoi Anika , ik vind jouw valkjes allemaal mooi hoor! Grtjs. Ann
8) 8) 8)



anika_en_spirit

Citaat van: sylvia59 op 28 maart 2010, 09:43:02

Speciaal voor Syl ;)
:-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-*
Hoi Anika, ik ben ook nog te onervaren wat betreft kweken maar ik ging gewoon wat uitproberen en kijken waar ze het liefst een nestje wilde maken.. Bij een koppeltje werkte het gelijk om het klepje een stukje open te laten en bij mij hoe hoger het blok hoe fijner ze het vinden.. Hoop dat je nog wat andere tips gaat krijgen ;D..



Hey Syl,
Het is gewoon strontvervelend! Ik wil gewoon te graag jongen van hun :P.
Ik ben gewoon zo benieuwd naar eventuele kleurtjes, ik wil gewoon te graag. Mevrouwtje ongeduld dat ik ben :P

Ja inderdaad, bij mij hebben ze het blok ook het liefst zo hoog mogelijk. Sweet & Sterre zijn nog steeds niet in het blok geweest, maar zitten af en toe wel geïnteresseerd te koekeloeren. Ik wou ze zo nog even de kans geven, maar morgen ga ik de deksel van het blok open zetten. Hopelijk gaat dat werken dan. Ook komt er voor de zekerheid nog een extra blok in het binnenhok. Ik haal alle middelen uit de kast in de hoop op mooie kereltjes ;D.

Citaat van: Kimm op 28 maart 2010, 10:32:19
hoi anika,

wat heb jij mooie valkjes zeg. en sterre vind ik ook prachtig!!

ik heb genoten van jouw fotoserie :D

liefs kim

Hoi Kim,

Dankjewel :).
Ik ben blij dat je ervan genoten hebt.

Citaat van: Nynke op 28 maart 2010, 11:14:39
Wat een heerlijke foto serie.

Ik ben dan ook echt verliefd op je Shine. (Vind albino's gewoon geweldig)..
En Sweet en Sterre vind ik zelf ook helemaal geweldig!

Hoi Nynke,
Dankjewel :).
Jaa, ik vind albino's ook erg mooi. Ze stralen iets puurs uit.
Shine is niet alleen mooi, ze is ook erg lief, een dikke kroelkont. :-*

Citaat van: Dierenfreackske op 28 maart 2010, 20:41:29
Hoi Anika , ik vind jouw valkjes allemaal mooi hoor! Grtjs. Ann
8) 8) 8)

Dankjewel Ann :).
Hoe gaat het met joun vogies & donsjes?
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!